hoeveel "ongelukjes" ken jij ?? ( ongeplande zwangerschap)

Discussie in 'De lounge' gestart door fidel2010, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn oma is 2 x zwanger geworden met spiraal. 1x laten verwijderen tijdens zwangerschap met geboorte met 6 maanden tot gevolg (wel goedgekomen) zwangerschap daarna spiraal laten zitten en mijn oom is geboren met spiraal op zijn hoofd maar niks aan overgehouden.

mijn moeder raakt al zwanger als mijn vader der maar aankijkt en is dus 7x zwanger geweest tot aan de leeftijd van 25 waarvan 2 ongelukjes (jongste 2 verschillen 11mnd). en 2 mk
    daarna geen verrassingen meer gehad :D

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Onze eerste kwam door de pil heen..
    Onze tweede was gepland, maar was wel direct zwanger toen ik met de pil stopte..
    Onze derde: ik stopte halverwege de strip met de pil omdat we ervoor zouden gaan.. niet meer ongesteld geworden.. direct zwanger..
    Onze vierde..na een miskraam (ongeplande zwnagerschap ) wilde even rust om te bedenken of we nog wel een vierde wilde ja of nee.. wilden geen beslissing nemen uit emotie..
    dus aan de pil.. op dag 16 ontdekte ik vruchtbaar slijm.. en ja hoor zwanger..ook ongepland.. maar alle 4 zeker gewenst..

Wij waren gewoon super vruchtbaar... heb de pil altijd netjes geslikt.. was er heel consequent in..Bij de eerste was ik (achteraf gezien) aan de dunne geweest, maar ik stond daar niet bij stil.. wist ik veel.. was nog helemaal niet bezig met kinderen krijgen.. we waren net getrouwd en op vakantie..

Denk wel dat je er steeds meer van hoort omdat het steeds minder een taboe wordt om er over te praten..

3. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook een onverwachts cadeau.
    Op mijn 18e jaar bij de gynaecoloog geweest ivm "eitjes" buiten de bm, hiervoor een cryobehandeling gehad. Hij gaf mij te kennen dat het beter was met de pil te stoppen ivm eventuele vermindering van de vruchtbaarheid.

Daar vond ik mij destijds, ondanks mijn lange relatie en koophuis, nog iets te jong voor dus gewoon aan de pil gebleven. Maand erop wel naar de HA geweest omdat ik het gevoel had dat mijn pil niet werkte zoals moest, voelde me anders. Nee mevrouw, u mag geen zwaardere pil het advies is zelfs dat u er beter mee kunt stoppen. Oke prima, dan niet.

Maand later, de tweede cyclus na de behandeling ben ik dus door de pil heen zwanger geraakt. En wat ben ik achteraf blij dat dit ons gegeven is! Wellicht was ik anders wel nooit meer zwanger geraakt. Zo staat er ook in ons geboortekaartje: "niet genomen, maar gegeven".

En ja, ik ken in mijn omgeving ook dusdanig veel meiden/vrouwen waarbij het niet gepland was. Bij sommige trek ik deze uitspraak wel in twijfel...
    Al voel ik mij daar enigzins wel eens schuldig over, wie weet doet men dat bij mij ook wel?

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ken er 1 die per ongeluk zwanger werd maar gebruikte ook verder niks! (tja hoezo per ongeluk ? )

En ik ken iemand die was nog bij een ander en die ging stiekem afspreken met een vriend van mijn vriend en die raakte toen ook zwanger! Maar die zijn nu nog wel steeds bij elkaar....

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik ken er 1. mijn zoontje.
    had een spiraal en PCOS maar toch "gewoon" zwanger,het spiraal hebben ze nooit meer gevonden.
    mijn dochter stond in de planning en was meteen raak.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zwangerschap is ongepland...
    Wat NIET wil zeggen dat ik nu niet blij ben met het kindje wat in mij groeit :)
    Mijn zwangerschap zou in theorie bijna onmogelijk moeten zijn maar ben tóch echt in verwachting nu.

Ik heb geen idee of mensen bij mij aan mijn verhaal twijfelen, kan me ook niet schelen eigenlijk. Iedereen in mijn omgeving weet hoe het zit, ik maak er geen geheim van. Mijn zoontje is ongepland maar ik kan inmiddels niet meer wachten tot ik hem in mijn armen heb :)

7. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken 2 meiden, maar bij 1 heb ik sterk het vermoeden dat zij het bewust heeft gedaan.

Verder, van de 4 kinderen van mijn moeder waren er 3 'per ongeluk'.

Ik ben gekomen door de pil heen. Ze kan zich in ieder geval niet herinneren hem te zijn vergeten, uitgekotst te hebben of wat dan ook. Mijn ouders kenden elkaar alwel 3 maanden. Ze hebben toen besloten ervoor te gaan en te kijken waar het schip strandde.

Toen ik was geboren en mijn moeder 3 maanden later voor de pil naar de huisarts ging bleek ze zwanger te zijn. Ze was nog niet eens ongesteld geweest na de bevalling.

Bij mijn andere broertje heeft ze het vermoeden dat de pil door een buikgriepaanval niet goed meer werkte. Ze was zwanger toen was ik 10. Mijn broertje is helaas dood geboren bij een voldragen zwangerschap.

En toen kwam mijn zusje. Zij was daadwerkelijk gepland :D.

8. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Oh ja ik ken ze en wel van mijn 2 zusjes. Beiden zeggen zwanger te zijn geraakt door de pil heen. Misschien is het wel echt zo ik heb geen idee.
    Zelf ben ik zwanger geraakt van Keano ondanks de nuvaring destijds,dus ik kan gewoon niet oordelen of er ongelukjes bestaan.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Mijn moeder, mijn tante, mijn zus en ik zelf ook... Alle 4 door de pil heen! En dan heb ik een vriendin waarbij de pil gewoon niet werkt ondanks dat ze ze trouw slikt, daardoor al 2 keer ongepland zwanger geraakt...

Dus ja, ik ken er wel een paar ;)

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

bijna iedereen waarvan ik weet dat die zwanger is, is door een ongelukje.. er zijn er maar 2 gepland ;)

volgens mij is het hier ook een trend hoor,
    er zijn genoeg tienermoeders hier die er dan ook overdreven stoer over doen, alsof het dé nieuwe rage is..
    ik snap dat niet..

11. Helaas zijn er ook vrouwen die misbruik maken van de ongelukjes van een ander;

ik ken er eentje die zegt dwars door de pil heen zwanger te zijn geraakt, alleen weet ik van haar dat het helemaal geen ongelukje was. Ze was al een jaar van de pil af zonder dat iemand het wist (zelfs haar vriend niet) en toen ze uiteindelijk zwanger raakte heeft ze gewoon iedereen voorgehouden dat het per ongeluk was. En iedereen geloofde het! Ongelukjes komen tegenwoordig immers zo vaak voor :) Tot op de dag van vandaag kent niemand (op mij na dan) het ware verhaal.. Ik vraag me regelmatig af hoe zij in godsnaam elke dag met zo'n geheim rond kan lopen. Ik zou mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken..

Daarom trek ik verhalen van dames die zeggen dat het per ongeluk was nogal eens in twijfel. ik geloof echt wel dat het gebeurt hoor, maar als je dan zo'n geval kent dan werpt dat wel weer gelijk een ander licht op de situatie, helaas.

Edit; bij ons denken mensen overigens juist vaak dat het een ongelukje was omdat we nog niet zo lang samen zijn, terwijl het hier toch echt hartstikke gepland was :D Daar zijn ze dan vaak nog verbaasder over ook :$

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

#132 wasmachine, 30 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2011
    Ik kreeg een vriend die een aantal (meer dan 5) jaar had geprobeerd om zwanger te raken met zijn vorige vriendin. Binnen 2 maanden was ik zwanger door tijdens mijn menstruatie geen condoom te gebruiken. Zo gaat dat blijkbaar gewoon. Ik vind een geplande zwangerschap eigenlijk knapper.

Het gaat blijkbaar snel bij ons, want mijn moeder raakte twee keer zwanger omdat ze in haar hele leven twee keer vergeten is om de pil te slikken. :( Kans om zwanger te worden klein? Het lijkt wel meer dan 50%.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    een collega van mijn heeft trouwens 3 ongelukjes :) en is nu eindelijk gesteriliceerd.

1e met der 16. door de pil heen en werkte niet
    kreeg een zwaardere pil (prikpil) en werd toch zwanger van de 2e.
    ze mocht geen sterilicatie omdat ze te jong was (toen 18) en jaren ging het ok goed. ze had al die tijd een koperspiraal indat blijkbaar hormonen niet voldoende werkte. oudste ondertussen 6 en 4 toen ze toch ineens weer zwanger bleek. dit met koperspiraal en ze heeft echt staan huilen want zo jong en dan al 3 kids. toch zijn ze er voor gegaan en hebben nu 3 mooie dochters. ondertussen zijn zowel partner als zij gesteriliceerd dus mocht er nog een kindje komen dan is dat wel een heel groo wonder.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ken 1 ongelukje maar vind dat dat op een smerige manier gedaan is maargoed verder ken ik er weinig...

15. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    #135 luusje06, 30 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2011
    ik ken er ook 1 die zegt dat het een ongelukje was maar eerlijk gezegt gelooft niemand haar, haar vriend wilde haar namelijk op straat zetten en ineens was ze zwanger ;) ze waren ook nog niet eens super lang bij elkaar en hij was haar dus al zat. En heeft zelfs tijdens haar zwangerschap gezegt ja moet ik haar dan nu op straat zetten ( omdat hij helemaal klaar met haar was ). maar ze heeft het voor mekaar ze wijn nog steeds bij elkaar.
    allemaal prima moeten ze zelf weten ben alleen bang voor de gevolgen voor die jongen.:(

16. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik ben er zelf 1 :)
    Mijn moeder was maar 1 pil vergeten geloof ik,en tadaaaaa...
    Mijn vader had liever gezien dat ze 't weg liet halen(hadden al mijn zus&broer)maar dat kon mijn moeder niet over haar hart verkrijgen.

Ik ken er zelf wel eentje,die hadden al 4 kinderen,en toch kwam nummero 5 erbij,maar ze zei dat ze dat niet meer had verwacht enz.enz.
    Tijdens die zwangerschap liep hun huwelijk ook nog eens(bijna)stuk dus tja dan ga je wel twijfelen...maargoed,hun leven,hun kinderen ;)

17. Only me

Only me Niet meer actief

Mijn kind is geen 'ongelukje' is noem haar een gelukje! Ik was aan de pil, niets vergeten en altijd al geslikt. Voor 12 jaar lang!
    Charlie kwam gewoon te vroeg. Ik zal ook nooit ongelukje zeggen. Een ongeluk is als je niet zwanger kan worden! Dan heb je recht om te zeggen dat het een ongelukje is!

ik ben bevoorrecht. Er zijn er duizenden die ik het met heel mijn hart gun om een baby te krijgen door middel van een ' ongelukje'

Ik zou ook nooit tegen zo'n iemand zeggen dat ik op die manier zwanger ben geworden, laat staan tegen mijn kind! Maar goed, ieder zijn ding :)

18. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik ben door het spiraaltje heengegaan....

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ben ongepland zwanger geraakt.
    Een antibioticakuur zorgde ervoor dat mijn anticonceptie niet helemaal naar behoren werkte.

Het is zeker welkom en ik ben er ontzettend gelukkig mee.
    Mijn vriend en ik zijn dan wel niet zo lang samen.. als je er samen voor wilt gaan dan is het toch goed lijkt mij.

20. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    .. ik zou het niet weten, hou ik mij totaal niet mee bezig en het interesseert mij ook helemaal niet of iemand 'gepland' of 'ongepland' zwanger is geraakt.

Deel Deze Pagina