hoeveel "ongelukjes" ken jij ?? ( ongeplande zwangerschap)

Discussie in 'De lounge' gestart door fidel2010, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Mijn zwagertje is trouwens ook een echt ongelukje mijn schoonmoeder had een spiraal en ze stond de was op te hangen toen ze in 1x heel er buikpijn kreeg en naar de dokter ging, dus dokter wat testjes gedaan en toen zei die gefeliciteerd u bent zwanger... Dat kan helemaal niet zei ze ik heb een spiraal ze vond het ook absoluut niet leuk zeg maar. Toen zei de dokter meestal als we het spiraal eruit halen wordt het spontaan een miskraam, dus me schoonmoeder zegt doe dat dan maar. Maar me zwagertje bleef zitten waar die zat hihi. En me schoonmoeder wou het eerst nog laten weghalen maar dat mog niet van me schoonvader. En nu is ie al 18 en het lievelingtje haha. Hun oudste dochter was trouwens ook al 10jr en me man 7 toen hun broertje geboren werdt. Ze heeft zich gelijk daarna laten stereliseren.

2. Niet veel. En bij allemaal was het hartstikke gewenst.
    Hier was de 2e enigzins ongepland. Ik ben nooit aan de anticonceptie gegaan na de bevalling. Wilde ik niet met de bv, en we hadden zoiets van we zien het wel.. de kans is niet zo groot om zwanger te worden bij ons samen dus als het komt dan is het een groot GELUK en nooit een ongeluk. De 2e was even gewenst als de 1e. Ik voel me dan nog steeds rot om het verlies.. ik wijt het soms aan dat ongeplande feit, maar dat slaat ook nergens op uiteraard.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik had tijdens mijn studie een baantje en daar een stagiaire (ja lekker vaag...) die was voor de 3e keer ongepland zwanger en ging dus ook voor de 3e keer voor een abortus! echt heel erg vind ik dat!
    ze was 15, en wilde nog geen kindje... dus ik dan moet je of ac gebruiken of geen seks hebben!! nu gebruik je abortus als oplossing, dat kan toch niet!
    zij vond van wel...

mijn moeder was ongepland zwanger van mijn broertje, maar ze wilden graag nog een derde kindje alleen iets later (ik was namelijk 10 weken te vroeg geboren en ik vroeg noga wat aandacht)

en vorige zomer is een collegaatje die ongepland zwanger was geworden bevallen. ze was ziek geweest en had er niet bij stil gestaan dat de pil dan minder werkt... toen ze nogal vergeetachtig was, riep ik voor de grap, je bent toch niet zwanger?? en toen heeft ze getest en bleek al 13 weken ver te zijn.

verder ken ik niemand...

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hahaha ik zet er ook regelmatig mijn twijfels bij als iemand dat zegt. Ik ken er een stuk of 3-4. Maar we hebben een kleine vriendengroep.

Eentje had het één keer zonder condoom gedaan en was meteen zwanger. En een ander wisselde van pil en hadden ook voorzichtig gedaan maar was ook zwanger.

En ik hoor heel vaak dat iemand zegt door de pil heen zwanger te zijn geraakt. Nou dat gebeurt zoveel meiden terwijl de pil echt niet zo slecht is qua bescherming. Maar dan is het denk ik eerder dat diegene er één of meerdere "vergeten" is of antibiotica heeft gehad of diarree ofzo.

Maar ach ieder mag zijn verhaal vertellen toch? Maar het is mij ook opgevallen dat "ongelukjes" steeds vaker voorkomen.

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Onze huidige zwangerschap was niet gepland.
    Ben in januari 2010 dmv een keizersnee bevallen, we gebruikten condooms en de eerste de beste eisprong die ik na de keizersnede had was meteen raak....
    Het was even schrikken maar inmiddels zijn we helemaal klaar voor de komst van de tweede ;)

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Eentje, bij vrienden van ons. Dwars door het koperspiraalyje heen zwanger van de derde. Maar na de initiele schrik zijn ze er nu wel blij mee.

7. Blaak

Blaak Niet meer actief

Een geluk bij een ongeluk noem ik het :)

8. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Dat is toch niet verbazend?!... That's life! Helaas zijn er vrouwen waar het gewoon niet meteen lukt, dat is natuurlijk heel verdrietig ma daar kan de rest toch niks aan doen... Als een vrouw die al 5jaar probeerd zwanger te worden een pauze inlast en ff haar gedachten op iets anders zet en een nieuwe baan neemt of op vakantie gaat of wat dan ook om er even tussen uit te gaan en ze word dan toevallig zwanger, dan reageerd iedereen super bij en enthousiast, terwijl dat dan toch ook een ongelukje is. Het is net alsof ongelukjes altijd erg zijn en dat het alleen maar voorkomt bij vrouwen die dan meteen een abortus laten doen ofzo en VOORAL de tienermeiden. Er zijn zat tieners die bewust voor een kindje gaan;)

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Wat is dan het verschil tussen een ongelukje en niet gepland zijn? Je kan namelijk ongelukje zwanger zijn maar wel gewenst en ongepland zwanger zijn en dat het gewenst is :)

Zolang het gewenst is dan maakt het niet toch uit of het nu een ongelukje is of niet.

10. Within

Within Niet meer actief

Ik en mijn zus zijn door de pil heen geboren. Achteraf bleek dat de hormonenzalf die mijn moeder voor haar eczeem gebruikte niet samenging met de pil.

Mijn neefje was ook niet gepland, nicht dat dat ze niet zwanger kon raken als ze ongesteld was. Dus wel.. En het zusje van een klasgenoot, mocht geen AC omdat ze niet tegen hormonen kan. Dus dan maar condoom, en die scheurde.

11. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Kan er niet gesproken worden van verrassinkjes ipv ongelukjes? Een ongeluk zelf is niet positief.

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ik ken genoeg meiden die 'per ongeluk' 'niet gepland' zwanger zijn geraakt, door de pil of door het spiraal...
    Denk dat er in mijn klas zoiezo wel 5 meiden waren...Niet allemaal tegelijk maar wel in de afgelopen jaren...
    Het was haast een hype hier... En stond er dan ook van te kijken dat het ons nooit is overkomen voordat we ervoor gingen...Maar misschien heeft het ook met een vorm van voorzichtigheid te maken? Er zijn er een paar zwanger geraakt omdat ze aan de antibiotica waren... De andere niets gebruikt hebben en ga zo maar door...

De kindjes zijn allemaal hartstikken welkom geweest...

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn stiefbroertje is een "ongelukje" zijn moeder was al een hele tijd gesteriliseerd dmv dichtbinden maar dat was weer open gegaan.. hij is ook echt een nakomertje.. scheelt ruim 11 jaar met mijn jongste stiefzus..

Mijn neefje en nichtje zijn ook '"ongelukjes" allebei door spiraal heen..

Verder ken ik nog wel wat 'ongelukjes' onder oude vriendinnen/klasgenootjes..

14. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Ik ken er ook echt genoeg.. vooral meiden van jongere leeftijd. ik ken er 1 van 12 en die heeft een tweeling gekregen en dan nog een paar van 15 16 ik kan me er wel op irriteren.. waarom lukt het zo een doos wel terwijl ze zich door de hele stad laat nemen? ( zoals ik t beschrijf is het ook want een weet niet eens wie de vader van het kindje is ) en dan vind ik het tegenover mij en andere meiden die al heel lang een kindje willen maar het niet lukt echt oneerlijk

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Dit vind ik zo oneerlijk zoals je het hier neer schrijft, dus omdat jij en vele andere vrouwen niet snel of helemaal niet zwanger kunnen raken, betekend dus dat alle andere vrouwen het dan ook ma niet mogen.. want zo kom je nu dus wel over... en je haalt nu extreme gevallen naar boven, alsof het alleen ma bij de jongere dames gebeurt, denk je dat er geen vrouwen van 30 zijn die het met de hele stad doen, mjaa die worden niet snel genoemd, want tieners zijn nog veel erger;) ofniet?;)

Ik vind eigenlijk wel dat er duidelijk mag worden gemaakt in dit topic of dit gaat om ongelukjes die hartstikke welkom zijn en gewoon iets eerder zijn gekomen of gaat dit over groep vrouwen die gewoon lekker lomp zijn geweest en vervolgens abortus pleegt, want dat is tog wel even een heel groot verschil of niet dan?...

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ken 2 meiden die per ongeluk zwanger raakten (20 plussers) maar ze zijn ontzettend blij met hun kindje hoor

en zo ook bij mij, beiden keren waren de zwangerschappen niet gepland maar wij zijn toch echt dolgelukkig met onze kindjes. wij zijn beiden 25

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@jarina: vindt je dat nou echt?!

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik vind dit nog veeeel oneerlijker wat je hier zegt!
    En ronde 10!! Meid dat is nog helemaal niks vergeleken bij andere meiden hier, al snap ik je ook wel een beetje want als je het eenmaal wil heeft tijd geen grenzen.
    Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk voor je vind dat het maar niet wil lukken, hoop dat je snel zwanger bent!

19. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    @Jarina; Wat een vreselijke reactie. Hoe weet jij nu zo zeker dat zij zich door iedereen laten nemen, is dat voor jouw meetbaar? Zolang jij er niet bij aanwezig bent klaarblijkelijk niet.
    Mocht dit wel het geval zijn, waarom zou dit bij een volwassen persoon wel acceptabel zijn?

Mijns inziens doet een leeftijd niets af aan het feit of je volwassen genoeg bent om een kind op te voeden. Het gaat hier bij om de basis voor het opvoeden van een kind. (logischerwijs vind ik een leeftijd onder de 17/18 wel wat anders daar je in mijn ogen echt zelfs nog een kind bent) Neemt niet weg dat er onder die leeftijd vast nog genoeg meiden zijn die wel heel goed een kind op kunnen voeden.

Het is uiteraard ontzettend rot dat het tot dusver bij jullie nog niet is gelukt, maar dat neemt niet weg dat een kind voor de wat jongere meiden ondanks dat het wellicht nog niet in de planning stond wel hartstikke gewenst is. Net als dat het bij jullie zou zijn als het nu raak zou zijn.

20. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Helemaal mee eens!:)

Deel Deze Pagina