Mama's van geplooide baby's

Discussie in 'Verzorging' gestart door Modra, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hallo,

Ons mannetje zat de laatste keer dat hij gewogen werd op de bovenlijn qua gewicht, bij een gemiddelde lengte. Hij is dan ook best wel geplooid, hihi. ;) Maar ik vind het best lastig deze plooitjes te verzorgen... Hij gaat meestal om de dag in bad/ onder de douche waarbij ik naderhand echt goed droog probeer te deppen. Maar toch lijkt het vaak alsof er wat velletjes of vuil in blijft zitten of dat het wat rood wordt of zelfs wat beschadigd lijkt...

De plooi die vanuit zijn lies wat verder loopt, de zijkant van zijn billetjes vind ik ook lastig... Ook die dep ik na iedere verschoning goed droog en smeer ik in met bepanthen... Maar deze is vaak rood en er zat nu zelfs een scheurtje in aan de ene kant... :( Nu heeft hij vandaag twee keer zo'n 20 minuutjes met de billen bloot gelegen en ik geloof dat dit wel wat geholpen heeft.

Maar... ik vroeg me af of andere mama's van geplooide baby's wellicht tips hebben voor de verzorging van de plooitjes? :D

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik pak nog wel eens de haardroger/fohn na het badje om alle plooitjes droog te blazen. Was een tip van de kraamzorg van Y. S vindt het heerlijk, zeker als het wat fris is op zijn kamertje. Vooral goed droogmaken en soms een heel dun laagje sudocrem erop smeren lijkt hier de truc.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Sudocrem werkt beter dan bepathen. De tip van de fohn had ik ook van het CB gekregen

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Nou helaas baar ik geen kinderen met van die vele lekkere knepen (heerlijk lijkt me dat :)), maar de kneepjes die ze heeft dep ik droog en daarna olie ik haar lekker in. Helpt hier goed. :)

5. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het heel erg wordt kan je Wecesinpoeder (als ik het goed schrijf) van Weleda proberen. Heeft hier goed geholpen!

6. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Goed droog maken (deppen niet wrijven) na het wassen, inderdaad...fohnen werkt ook. En dan met een tissue of gaasje sudo deppen in de plooien. Meestal zijn het smetplekken door vocht...je wilt dus dat het huidje een beetje droog blijft.
    Ik heb een keer gehad in de zomer dat ze in haar lies (als baby) na een dagje uit echt een naar plekje had, hier heb ik toen sudo en daarna een reepje katoen tussen gedaan. Het ziet er wat raar uit, maar als er iets tussen ligt (schoon reepje katoen / linnen / gaasje) kan je veel erger voorkomen.

7. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Bedankt voor de tips! :) Ik zal na het badje goed droog blijven deppen en de plooitjes dun insmeren met sudocrème. :)
    Nog even een vraagje, als er een barstje is, zoals bij die plooi die doorloopt vanaf zijn lies, mag sudocrème dan nog wel? Had begrepen dat dit prikt op open plekjes? Inmiddels is het barstje daar wel min of meer geheeld gelukkig, maar het is nog wel rood bij die plooi.

8. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Wij hebben ook een kindje met rollade effect. ;)
    Ik gebruik meestal talkpoeder, is het binnen een dag weg.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.304
    36.168
    113
    Het kan idd prikken, dus dat zou ik dan daar niet gebruiken.

10. Amare

Amare Niet meer actief

Föhnen is echt een hele ouderwetse methode.
    De plooien goed droog deppen en inkloppen met sudocreme.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, sudo inkloppen, werkt heel goed! Prikt hier niet op smetplekjes.

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Als het verder open gaat kun je beter geen sudocreme gebruiken. Je hebt een huidneutrale creme (cetamecragol) die wel kan in dit soort gevallen.
    Ik heb geen geplooide baby maar enkel in de liezen. Daar is het hier ook vaak raak.
    Je kunt ook de plooien intalken als de huid snel stukgaat. Let wel op dat je dat niet doet als het open is, het kan dan gaan ontsteken.
    Succes!

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik poeder zijn plooien/oksels/liezen altijd in met talkpoeder.

14. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier een dreumes met plooien :D

Als hij uit bad komt droog ik hem eerst af en dan stoeien/knuffelen we nog even lekker op bed. Hij is dan bloot en heeft nog geen luier om. Dat werkt hier goed om de plooien schoon te houden.

Hier is de nekplooi het lastigst, omdat hij nogal kwijlt. Die dep ik meerdere keren per dag droog met een hydrofiel luier.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heb je dat zelf geprobeerd?

ik wel nl. of wrijvings plekken, zelfde soort dus als smetplek. Ik wist niet hoe snel ik onder de douche moest om het eraf te halen. het deed zooo zeer.

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mijn dochter en oudste zoon werkte sudocreme heel goed, maar bij mn jongste zoontje werkt bepanten weer heel goed. Verschilt dus ook per kind denk ik.
    Bij mn dochter gebruikte ik de föhn om haar te drogen want ze gilde anders de hele buurt bij elkaar en zo hadden we ook minder smet plekken. Bij mijn jongste valt het wel mee ondanks dat hij een redelijk geplooide baby is. Bij hem deppen we alles goed droog en dan de plekjes met bepanten insmeren.
    Droog houden is het belangrijkste.

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dokter Leenarts heeft een fijne billenzalf, die kun je ipv sudocreme gebruiken. Dit is een zalf met oa zink en vaseline
    Deze zalf is heel zacht en dun smeerbaar zonder prikkende ingredienten. (Sudo brand...,zelf weleens gebruikt)

Maizena houd ik ook wel van,maar net als talkpoeder kan dit weer flinke ontstekingen geven

18. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hier ook een lekker geplooid meisje :). Ik gebruik eigenlijk altijd sudocrème. Werkt voor mijn dochter super!

19. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Poederen na het wassen en afdrogen!

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja, hier ook olie om het te verzorgen. Zo gaat het niet schilferen en schuren.

Deel Deze Pagina