Mijn zoontje is net 7 maanden geweest en nu heeft mijn man per ongeluk een Olvarit potje meegenomen van 8+, macaroni. Zou ik dit aan hem mogen geven? Hij lust op zich alles wel en heeft ook geen moeite met stukjes... Iemand die dit ook doet of weet of het mag?
Je mag pasta vanaf 6/ 7 maand geven, dus ik neem aan dat het geen probleem is! Het gaat volgens mij puur om hoe grof iets gemalen is, maar vanaf 6 maand kun je ook beginnen met rapley! Gewoon lekker geven hoor! Eet smakelijk voor je ventje!
ik heb het alicia 2 dagen geleden gegeven en ondanks de stukjes en sliertjes vodn ze het heerlijk en ik ga hem dus vaker halen. goed om te oefene met stukjes. hij zal vast wel even rara kijken omdat het niet vloeibaar is dat deed alicia ook zo weat is dit
Nou, hij vond het dus echt niet te eten! Ik dacht dat het aan de stukjes lag, maar ik had het nog even met de staafmixer gepureerd en toen wilde hij het ook niet! Zal het over een tijdje wel weer eens proberen.
Joh, die potjes zijn ook helemaal niet lekker (heb je zelf al eens geproeft). Gewoon de volgende keer als jullie macaroni eten wat bewaren, staaf mixer er eventueel op en dan maar eens proberen of hij dat wel eet. Groetjes anita
Ehh, ja en ik vond het best te eten haha. Maar ja, als ik zelf macaroni maak doe ik dat met zo'n pakje honig saus en tja dat zal mijn ventje nog wel niet mogen vanwege zout en kruiden...of zou dat wel wat meevallen?
Kylian kreeg dat gewoon mee met ons hoor, het is toch ook niet zo dat je elke dag macaroni eet . Maar als je liever hebt dat hij toch niets uit pakjes krijgt dan kun je natuurlijk ook even een sausje voor hem appart maken. Even 2 tomaatjes ontvellen (kruisje in de tomaat maken met een mes en daarna even in heet water laten dobberen en je ziet het velletje loskomen). Wat gehakt, en groente en eventueel wat kruiden (verse kruiden zoals peterselie e.d. mogen ze al hebben), in de blender en klaar is je sausje. Groetjes Anita
Wel geen antwoord op je vraag maar als wij pasta eten kook ik de pasta voor ons allemaal. Maak vlees + groente voor ons allemaal. Dan schep ik voor Jarissa vast op en gaat er voor ons de saus doorheen. Jarissa eet dan heerlijk mee, geen gedoe met kruiden/zout en het is voor haar ook niet meer te heet als we aan tafel gaan.
hoi hoi ons zoontje is nu 5 maanden en bijna 2 weken en ik wil hem eens macaroni geven mag dit ? Ik geef hem dan gewoon elleboogjes macaroni als dit al mag deze kook ik en pureer dit dan met de staafmixer. wij gebruiken als groenten in de macaroni paprika en prei en gehakt mag dit ook voor ons zoontje ?
ik zal zo vroeg nog niet beginne met te gekruid eten. maar bijvoorbeeld even alleen de macaroni doen met wat tomatenpuree ofzo. je kunt het natuurlijk altijd proberen als je denkt dat je zoontje er goe dop reageerd je weet immers wat hij al kan eten
Denk niet dat het kwaad kan zo'n potje van 8 maanden voor een keer als hij 7 maanden is. Ik heb afgelopen week voor het eerst macaroni aan Robin gegeven met een beetje broccoli en kaassaus (trouwens zo'n Opperdepop recept). Ze smulde er echt van! In die Honigpakjes saus zit trouwens heel veel zout, ik lust het zelf niet eens, omdat ik alleen maar zout proef. @Nancy Met 5 maanden zou ik dat nog niet geven en al zeker niet met prei, paprika en gehakt. Dikke kans dat zijn darmen compleet van slag raken. Zou daar nog even mee wachten.
Er wordt vanuit het CB zelfs geadviseert om eerder over te gaan naar de volgende fase potjes. Dus met 7 maanden al potjes voor 8 maanden te geven en met 9 maanden al potjes voor 12 maanden. Ze moeten al goed wennen aan stukjes en als je de richtlijnen van de fabrikant leest eten ze pas met de pot mee op 24 maanden. Ik snap het wel, want ze willen verkopen, maar voor je kindje zijn die extreme ministapjes echt niet nodig!
Wat mij opvalt is dat de overstap zo groot is. In de 8 maanden potjes zitten ineens wel hele grote stukken. Jelle hoefde ze dan ook niet.. We waren op vakantie inZweden toen Jelle bijna 9 maanden was en hij heeft daar ook potjes gegeten, en wel met stukjes... De potjes daar worden per maand (ongeveer) iets grover, dus de potjes van 7 mnd zijn eigenlijk korreltjes, zeg maar, en de pot jes van 8 mnd weer iets grover enz. totdat ze echt fatsoenlijke stukken krijgen.
Pasta bevat gluten, dus dat geef je paas na 7 maanden. Vlees zoals gehakt is ook pas vanaf een maand of 7.
Nou, vandaag weer een potje 8+ geprobeerd, namelijk aardappels met bloemkool en ham. En meneer heeft zo'n 150-175 gram opgegeten! Dat vond ik toch netjes. Ik merkte wel dat hij nog steeds niet zo blij was met de stukjes erin, maar blijkbaar vond hij het toch wel zo lekker dat ie bijna alles op at. Zo blijven we maar wat proberen. Ik moet zeggen dat ik de overgang van 6+ potjes naar 8+ ook wel erg groot vind hoor.