Misschien een rare vraag maar wie weet kent iemand dit. Ik geef borstvoeding, eet gezond ( af en toe ook niet) en ik heb doorgaand honger. Dit is iets van de laatste dagen en ik wordt er niet goed van, daar komt bij dat ik natuurlijk geen gram afval, ik weet dat ik niet mag afvallen tijdens bv maar ik wordt echt een beetje depri van die dikke buik die eruit ziet of ik alweer5 maanden zwanger ben:x:x Maar het vervelendste is mijn niet te stillen honger. Herkent iemand dit??? Iemand een gouden tip
Herken het ja, maar geen tip helaas! Ik probeer zo gezond mogelijk tussendoor te eten. Rozijnen, dadels, gedroogde abrikozen oid..
Probeer dingen te eten die veel langzame koolhydraten bevatten zoals havermout, quinoa etc. (Google even ) dan voel je je voller voor een langere tijd en het is alsnog gezond! Verder kan je ook ipv 3 maaltijden per dag 6x per dag een kleinere portie eten om je zo langer voldaan te voelen. En tussendoor lekker groente/fruit eten!
Zo herkenbaar! Ik gaf er gewoon aan toe en at. Wel gezonde dingen en inderdaad langzamen koolhydraten. En de kilo's begonnen er bij mij met maand 10 af te vliegen. Ik geef nog altijd bv en ik verlies nog altijd gewicht...
Heel herkenbaar....de enige tip die ik heb: gooi je koelkast/voorraadkast vol met eten dat "mag". Fruit, groente, een handje nootjes. Dat je de trek kan stillen en niet in de verleiding komt om iets "fouts" te nemen.. Hier na 3 kids (waarvan de jongste net 2 is) nog steeds 8 kilo te zwaar.Ik kom niet bij en val niet af. Net gesport Want ben het echt een beetje zat...
Vreselijk, hier ook. En afvallen doe ik alleen met een koolhydraatarm dieet, dus erg veel moeite om iets af te vallen. Probeer wel op te letten, maar ben ook een bodemloze put.
Hier ook veel trek gehad, en de calorische waarde van een goede liter bv per dag als excuus gebruikt om regelmatig wat lekkers te nemen ik ben wel langzaam afgevallen tot een kilo of twee onder mijn startgewicht, maar moet nu wel opletten omdat dochterlief lang zoveel niet meer drinkt...
Hier ook gehad en 8 kg aangekomen. Nu let ik wel op wat ik eet en eet gewoon, snoep ook wel iets tussendoor. Maar oudste kleintje zorgt voor gezond eten hier. Probeer ook veel te bewegen! Val deze keer gelukkig toch nog wel ongeveer 1 kg per week af...
Ik herken het! En omdat ik door de borstvoeding in het begin als een dolle afviel en ik dat probeerde tegen te gaan met meer eten en anders eten, is mijn eetpatroon verandert. Inmiddels zit er weer wat vlees op , wel begingewicht, maar de tijd van lekker eindeloos happen is voorbij... Terwijl ik nog wel veel behoefte heb aan grote maaltijden of suiker. Grrr! Maar het tij gaat hier keren. Ik eet nu standaard fruit met dochter mee en schep maar weer 1 keer op wbt avondeten. Brood eet ik gelukkig weinig... Als tussendoortje eten dochter en ik druiven. Ik hoop dat dat extreme hongergevoel langzaamaan verdwijnt en ik sneller en langer verzadigd ben.
Ben blij dat ik niet de enige ben... Kan ook echt de hele dag eten... Ik probeer nu ipv iets te eten een paar grote glazen water te drinken, drinken doe ik anders echt niet genoeg...
Heb een beetje gegoogeld en ben op quinoa gekomen, heeft veel mineralen en vitamines en verzadigd. Ik ga het proberen, als het helpt laat ik het weten
meiden meiden. Eet gewoon, natuurlijk kan je de gezondere dingen kiezen. Maar afvallen is helemaal nog niet aan de orde als je kleine onder de 10/12 mnd. is . Je lichaam is aan alle kanten aan het herstellen en dat heeft wat tijd nodig, rustig aan.
Recept: vegetarische quinoa salade - Miss Lipgloss dit recept met quinoa is errug lekker en gezond! zorg dat je wel de zaadjes koopt en niet de vlokken, die zijn meer voor ontbijt. als ontbijt raad ik je echt havermout aan, (geen boter/suiker andere rotzooi in doen) misschien even wennen maar ook enorm gezond en het vult goed !
Ik hoef ook niet af te vallen, is niet mijn doel!! Maar ik wil van dat constante hongergevoel af :x ( en aankomen wil ik ook niet) En het is niet zo dat ik niet gezond eet, eet graag groente fruit, meermaals per dag en het meeste bio als het ff kan bovendien ben ik van beroep kok dus het smaakt nog ook
ja dit precies. Bij mij begon de honger ook rond 4 maanden en toen ging ik ook afvallen. Helaas verdwijnt die buik alleen maar niet, dus zal toch aan buikspieroefeningen moeten ben ik bang.. Ik zou er wel aan blijven toegeven hoor, je lichaam heeft het echt nodig! Ik heb er dagen bij zitten dat ik gek word van al het eten dat ik moet eten om niet draaierig te worden
Nog even voor degenen die er ook last van heeft, ik ontbijt nu smorgens quinoa met fruit. Is echt lekker,vind ik, en ik voel me beter. Misschien had ik toch een tekort aan iets. Ik eet gewoon lekker gezond verder, en zeker niet minder. Als ik maar alles binnen krijg wat mijn mannetje nodig heeft