Hoeveel opvolgmelk vanaf zeven maanden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door SmvEenC, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmvEenC

SmvEenC Lid

17 nov 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 SmvEenC, 20 jan 2012
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
    Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen hoeveel opvolgmelk op deze leeftijd nog nodig is?
    Ik lees overal dat vanaf een half jaar nog 500ml zuivel nodig is, maar dat is ook inclusief toetje, kaas etc. Maar hoeveel aan alleen opvolgmelk? En wat als dat minder is? Krijgen ze dan een tekort aan......

Mijn zoontje eet in ene zo goed ontbijt, lunch en avondeten ook veel beter dat hij krap 450 cc opvolgmelk heeft gedronken vandaag. En dat ging gepaard met behoorlijk wat strijd.
    Hij drinkt verder wel genoeg, water thee en sap en yoghurt lust hij ook graag of kwark, dus dat is het probleem niet. Ik vraag me dus alleen af wat hij aan opvolgmelk alleen binnen moet krijgen. Wie weet dit? Alvast bedankt....

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is geen minimum of maximum aan opvolgmelk, er is een minimum en maximum aan zuivel. Opvolgmelk is zuivel, net als kaas, yoghurt, pap etc.

Te kort komt je kind niet hoor met 450cc opvolgmelk en dan ook nog allerlei andere dingen. Je geeft toch wel 10 ug vitamine D elk dag?

3. SmvEenC

SmvEenC Lid

17 nov 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou da's duidelijk, bedankt.
    En ja, ik geef vitamine d bij.
    Moet dat tien druppels zijn ongeacht hoeveel opvolgmelk er wordt gedronken of beneden de 500ml dan 20 druppels? Eerder was het advies om beneden de 500 ml tien druppels bij te geven, en dan met het nieuwe advies van tien erbij zou ik denken 20 namelijk.....

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Advies is om ongeacht wat kind eet of drinkt 10 ug per dag extra te geven.

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hoeft niet perse 10 druppels kijk eens op het fles hoeveel druppels je moet geven voor die 10ug per dag. ik hoef maar 5 druppels te doen.

Deel Deze Pagina