Hallo dames, De titel zegt het al een beetje. Ons zoontje van bijna 10 weken krijgt flesvoeding. Dit is zijn schema ongeveer, (verschilt nog per dag met ongeveer een uur eerder) We eindigen wel altijd op 00:00 uur. 8:00, 12:00, 16:00, 20:00, 00:00. Hij drinkt deze flessen niet allemaal leeg. 150 + 5 schepjes. Maar elke nacht tussen 4:00 en 5:00 wordt hij wakker, voor nog een fles. Nu zijn de meningen in mijn omgeving erg verschillend. Mijn verloskundige heeft dus gezegt om hem dan een flesje water te geven, of verdunnen met melk. (cb beantwoord mijn vragen niet, wat een stelletje #$@%^^ daar) Wij willen dus af van het flesje van 4/5 uur. Hebben jullie tips? Mag ik al pap door zijn fles doen? Al vast bedankt.. Groeten deborah.
Pap zou ik nog niet doen. Daar is hij nog een beetje klein voor. Ik zou dat flesje gewoon lekker geven. Hij heeft het vast nog nodig. Komt hij voor de fles van twaalf uur 's nachts zelf of maak je hem daarvoor wakker? Als je hem wakker maakt zou ik dat niet meer doen en dan maar kijken hoe laat hij komt. Waarschijnlijk gaat hij dan twee langere rukken maken en kom je niet op een fles extra uit.
je kan mischien proberen om de fles van 00.00uur wat dikker te maken met rijstebloem maar eerlijk gezegd vind ik gezien de leeftijd van je zoontje het niet raar dat hij dan nog een fles vraagt. blijkbaar is hij der nog niet aan toe om de nacht door te slapen en snap soms niet dat ouders dit persé willen forceren. ok, voor ouder is het gemakkelijk natuurlijk maar als je kind die voeding nog nodig heeft is der weinig aan te doen vrees ik. daabij de meeste kindjes slapen pas door vanaf een maand of 3 of als ze rond de 5 kilo wegen en dan nog hangt het af van kind tot kind.
Pap mag pas met 4 maanden. Je kunt een half flesje geven om 4 uur, dat adviseerde mijn cb mij destijds. Verder is het afwachten totdat je kindje er aan toe is om die fles over te slaan. Sommige kindjes hebben dat nou eenmaal langer nodig dan een ander. Je hebt grote kans dat rond de 3 mnd je kindje dat flesje niet meer hoeft. Of het duurt wat langer net als bij ons meisje, die krijgt het nu pas een beetje door hoe doorslapen moet.
Ja ik ben zelf ook van mening dat hij die fles nog nodig heeft maar....ik luister te veel naar andere denk ik. ik vindt het juist niet erg om mijn bed uit tegaan...juist heerlijk.. Hij weegt al wel 5600 gram en is ook al 62 cm lang...
nou mamadeborah volg dan maar lekker je gevoel zou ik zo zeggen zolang zal het wel niet duren eer je ventje gaat doorslapen hoor. en als die het goed doet op de voeding die je nu geeft zou ik daar ook niet teveel aan veranderen want elke verandering van voeding ( zowel samenstelling als hoeveelheid of uur) vraagt ook aanpassing van je kind en waarom zou je dit dan doen als het niet noodzakelijk is
Hier ook een met het nacht probleem. Hij heeft 1x echt doorgeslapen van 11 tot 6 maar dat was omdat hij zijn prikjes had gehad... Verder meld hij zich standaard elke 4 uur. We gaan nu proberen om de flessen te minderen.. Hier maakt het ook niet uit hoe laat de laatste fles is , 4 uur daarna komt hij weer.
randi: ik ga nu zeker mijn gevoel volgen en hem lekker die fles geven...mischien heeft hij die nog nodig omdat hij zijn andere flessen niet leeg drinkt? Een kind laat toch van zelf een keer een fles staan?
ze laten het inderdaad vanzelf staan. toen nina en tia 3 maand en een week waren sliepen zij van de ene nacht op de andere plots door, daarvoor kwamen ze ook rond 4uur nog een fles vragen. moet wel zeggen schrok me rot de eerste keer toen ik om 7.30u wakker schoot en merkte dat ze nog niet achter hun fles gevraagd hadden. ben toen met een klein hartje naar de kamer gegaan waar één van de twee vrolijk lag rond te kijken in haar bedje en de ander nog sliep als een roos
Nou hier dus ook niet.. hij zat met 2,5 maand nog op 8 flessen.. hij is toen opgenomen geweest in het ziekenhuis en daar hebben ze hem gelukkig naar 6 flessen kunnen helpen.
Tis ook niet zozeer een probleem ben allang blij dat hij van 2 naar 1 nachtvoeding is , maar hij mag van de nachtvoeding af in overleg met k.a , alleen het lukt ons nog steeds niet. Dus alle tips zijn welkom hihi
Friso heeft ook voor kindjes van 0 tot 6 maanden, speciale nachtvoeding.. Het heet Friso extra, en is speciaal voor hongerige kinderen of nachtvoeding.. Misschien kan je zoiets proberen ik geloof dat Nutrilon het ook heeft..
Waar kan je zien op welke leeftijd hoeveel flessen een kindje gemiddeld krijgt..? ben wel benieuwd. Of ligt dat ook aan gewicht? Ik blijf mijn zoontje gewoon voorlopig de fles van 4 uur geven... dus 6 flessen van 150 +5 ipv 5 flessen. hij drinkt ze toch niet allemaal op.
ben je met deze link iets? het zijn wel maar richtlijnen hoor http://babyboom.wordpress.com/2007/03/08/flesvoeding/
Inderdaad zal je zien dat ze ineens gaan doorslapen en ik denk gezien de leeftijd van je kindje dat het binnenkort zal gebeuren. Nog ff geduld en dan slaapt ie door!
bij alyssa zijn we er ook nog niet helemaal uit of ze nou wat langer gaat slapen of niet snachts. de ene keer drinkt ze de fles van 23.00 helemaal leeg (160+5) en komt ze na 4uurtjes en de andere keer laat ze wat staan en komt ze na 5uurtjes en drinkt die fles dan niet helemaal. ik vind vooral snachts dat ze lekker de fles mag als ze dat wil (behalve als er minder dan 3uur tussen zit ivm teveel voeding, dan doe ik een beetje water geven en vind ze het ook prima). als ik per se wil dat ze pas na 4 of 5 uur de fles krijgt doe ik geen ook meer dicht snachts. als ze honger heeft heeft ze honger en dan kan ik het niet rekken zonder een gillende keukenmeid in huis te hebben. zit ik snachts niet zo op te wachten. ik zou dus zeggen, geef die fles lekker. het komt vanzelf wel dat ie door gaat slapen. 1x per nacht valt nog wel mee. alyssa is de afgelopen 2dagen erg druk in haar slaap (sprongetje) en slaapt daardoor vaak maar 2uurtjes achter elkaar. ben er dus regelmatig uit geweest snachts. het zijn allemaal dingen waar je doorheen moet. geef hem de tijd om een ritme te krijgen. liefs doris
Onze Demi ook hoor, zij is pas sinds 3 weken ofzo over op 6 soms 5 flessen gegaan. Zij is zo van de een op andere dag eigenlijk over gegaan van 9 á8 voedingen naar 6 soms zelfs 5. Zo raar eigenlijk ging dat, dat ik helemaal zat te puzzelen met voeding zodat ze toch genoeg kreeg. HEt was zo'n verandering ineens. Heel apart. Nu komt ze dus nog 1x snachts en soms niet. Dus ik ga er vanuit dat het niet lang meer duurt voordat ze echt gaat doorslapen.