hoeveel over voor boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ow en kwa drinken : doos melk komen we obg 2 wkn mee uit

5 fles choc p.w
    2yoghi pw
    5 cola/sinas pw

en ik wissel af kwa duurheid van eten we eten soms pannekoeken om te erukken ;)
    wij gourmetten erg graag en hier kun je vlees per stuk kopen das altijd duurder maar voor ons een erg fijn fam. avondje

2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij proberen het te redden met 200 euro per week.. Soms lukt het wel, soms niet. wij wonen wel in het buitenland en hier zijn de boodschappen echt reteduur.. helaas.. (bijna alles wordt hier geïmporteerd uit NL en USA, en wij zijn nogal gehecht aan de NL produkten waar je dus bijna het dubbele voor betaald dan in NL).

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    O jee waarschijnlijk ga ik nu een hoop kritiek krijgen, maar rookt er niemand?? Wij zijn €25,- pw kwijt aan sigaretten... En verder probeer ik zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Afgelopen week €38,- ex sigaretten dus...
    Besef me heel goed dat er sommige weken zijn dat het wat duurder is ivm luiers/wasmiddel/vaatwasblokken ed. Maar wij hebben max €100,- budget.

*edit; ik heb 2 weken geleden tips gekregen in het weinig boodschappen geld topic, want ik gaf echt veeeeel te veeeel uit! Echt €150,- ex sigaretten, en nu dus met de tips €38,-!!!:D* BEDANKT DAMES!!!

4. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Volgens mij ben ik een van de weinigen die daadwerkelijk geen idee heeft wat we per week kwijt zijn. Kan € 100 zijn, maar ook makkelijk € 175. We houden van goed en lekker eten en ik denk hierbij niet aan cola, chips en koekjes. Meer aan goed vlees, groente, kaas. En dat is niet altijd goedkoop.

Toch vind ik het onzin dat iemand die € 150 per week uitgeeft automatisch "beter" eet dan iemand die het met € 50 doet. De ene let meer op, maakt lijstjes, volgt aanbiedingen terwijl een ander (waaronder ik) daar geen tijd voor neemt.

En huishouden "karrig" als je geen 4 flessen cola per week doorheen jaagt???? Nou dan heb ik helemaal een karrige huishouden, wat bij mij komt die troep niet eens in, behalve met onze verjaardagen

5. Tahnee

Tahnee Actief lid

22 jul 2010
    106
    0
    0
    Haahahaa wat lezen mensen bepaalde dingen letterlijk zeg! Het gaat om je eigen behoeftes. Ik vind cola lekker en drink 4 flessen cola in de week. Als ik het zou moeten doen met 1 fles cola in de week, zou ik dat in mijn situatie karig vinden. Betekent niet dat ieder huishouden die weinig cola drinkt of zelfs geen enkele fles cola in huis heeft staan, een karig huishouden heeft

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij gaven eerst zo'n 150 euro per week uit en nu we beter opletten en de weekboodschappen bij de Lidl kopen, zitten we op zo'n 60/70 euro per week. Ook kunnen we veelal nu uitkomen met 1,5 week voor deze boodschappen. Ik doe dan wel apart de vleesinkopen bij de slager want dat is toch echt het lekkerst.

7. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    +1;)

8. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik weet het ook niet hoor, maar wil er nu wel veel bewuster mee bezig zijn. Natuurlijk hoeft iemand die 150 uitgeeft niet per ze beter te eten, dit kan simpelweg ook gewoon veel te veel zijn.

Wel ben ik van mening dat je bij erg goed en gezond eten wel meer kwijt zal zijn dan 50 euro per week. Ik zie inderdaad zoveel goedkope producten waarmee ik de week mee zou kunnen vullen, maar deze producten komen echt niet in mijn kastjes terecht. Misschien voor een heel enkele keer, maar dan krijgt mijn dochter het niet. Zoveel zooi in de supermarkt, als je hier een goede afweging in wil maken ben je echt veel meer kwijt of moet je inderdaad 'karig' leven. Al is karig voor een ander het maximale dat nodig is..

Iemand vraagt naar kosten voor roken.. Nou, dat is dus echt een reden waarom ik hiermee gestopt ben. 150 euro per maand, en waaraan? Ja, om mijn gezondheid om zeep te helpen, te stinken, en uiteindelijk een ouwe kop te krijgen. Niets maakt zo lelijk als roken uiteindelijk.. Echt zonde van het geld! Ik ben dan ook direct zonder problemen gestopt..

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

heb vanmorgen nog eens en ander goed staan te vergelijken. voorbeeld siroop de allergoedkoopste van de ah. 54 cent een fles ofzo. vol aspartaam nou dat geef ik de kindjes liever niet. een fles die 1 euro kost zit het niet in. dan ga ik toch voor die euro fles. het zal niet in alle gevallen zo zijn maar vaak is het wel zo dat in goedkoper eten goedkopere producten zitten die wel slechter voor de gezondheid zijn

10. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik denk 100 euro per week hier zit wel nog wat drogisterij spulletjes bij.
    ex luiers en doekjes want die koop ik in grote getale als ze in de aanbieding zijn (eigen merk etos)
    wij houden ook niet echt wat over en sparen zit er ook even niet in wel voor de kinderen maar de rest even op een laag pitje (helaas)

11. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dat zijn dus de keuzes die ik ook maak..
    Ik koop zoutloze pindakaas of een andere notenpasta uit de biowinkel voor mijn dochter.
    Ook koop ik daar een soort sandwich spread zonder suiker, en alleen maar jam en stroop puur gemaakt van eigen vruchten. Hetzelfde geldt voor sappen en sowieso alle producten zonder onnodige ongezonde toevoegingen.

Zelf proberen we ook zo te eten, maar eten we ook wel eens ongezonde(re) producten. En ook de kleine krijgt heel af en toe een koekje ofzo. Maar over het algemeen kiezen we dus voor gezondere alternatieven en deze zijn gewoon duurder.

12. henkie24

henkie24 Niet meer actief

oja hier ook weleens iets wat minder gezond is hoor. bedoel ik heb 3 kinderen en een man die de oren van mn hoofd af eten en drinken en het is hier soms niet aan te slepen. maar net wat je zegt. probeer toch zoveel mogelijk het meest gezonde alternatief te geven en dat is gewoon duurder, daar kun je lang en kort over praten maar het is gewoon zo

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij geven 80 euro pw uit aan boodschappen, hebben het jaren met dit budget kunnen doen en zou het budget nu kunnen ophogen maar ben zo gewend aan dit bedrag dat we het mooi zo laten :).

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb geen idee wat ik per maand uitgeef. Zal ook wel verschillen per seizoen.

Ik hen wel de keuze gemaakt om niet te bezuinigen op mijn boodschappen. Lekker en gezond eten vind ik erg belangrijk en om dat naar mijn smaak te doen, ben ik best wel wat geld kwijt.

Wij eten 2 keer per week biologisch vlees, 3 keer goeie vis en 2 keer vegetarisch. Verder eet ik veel noten, biologische groenten en fruit.
    Verder koop ik inderdaad gezondere varianten bij de bij winkel, zoals iemand hierboven al schreef.

In de zomer kost het lekkere fruit trouwens weer veel. Maar ik eet heel graag elke dag aardbeien en frambozen, ik kies ervoor om hier geld aan uit te geven.

Verder rode wijn en koffiebonen maar ik bespaar dan weer op frisdranken en sap, drinken wij namelijk nooit.

Ik ben heel dankbaar dat ik zo kan eten en ik geniet er ook van. Mochten er tijden komen waarbij ik minder budget heb, zal ik zeker rondkomen maar moet ik ook een hoop missen.

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb mezelf een doel gesteld voor 70,- in de week boodschappen te halen dit is inclusief luiers en verzorgings producten.

Ik maak een lijstje van te voren en een menu lijst.
    Dan ga ik eerst naar de lidl en koop daar alles wat ik nodig heb, en daarna ga ik naar de c1000 voor de overige producten.

Wij eten heel gevarieerd, altijd groente overal bij, macaroni met sla bijvoorbeeld, ook altijd vlees erbij etc.

Vlees koop ik in voorraad in de aanbieding, en hele grove aanbiedingen koop ik ook extra in.

Luiers koop ik altijd in de aanbieding en met 2 in de luiers is dat wel nodig, maar mijn oudste is nu goed op weg om zindelijk te worden dus dan kost dat nog alleen een luiers in de nacht.

Op mijn werk krijg ik nog personeels korting over de verzorgingsproducten en de wasmiddel en de wc papier en het is al heel goedkoop dus dat is ook mooi meegenomen.

Ik maak er een sport van om zo lekker mogelijk en toch goedkoop te eten.

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Per week 100

Minder is mogelijk, natuurlijk.. maar wij eten geen blikjes groente en 4 keer p.w. stamppot. Ook vissticks of knakworst, pannenkoeken beschouw ik niet als avondeten.

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mee eens!
    Hier geef ik ook veel geld uit aan fruit en groenten.
    Salade bij het avondeten is standaard een grote kom met tomaatjes, komkommer, rode kool, rode ui, ijsbergsla.

Ik kook voornamelijk Turks en dat is vaak wat duurder i.v.m.duurdere soorten vlees, groenten en verse kruiden.

Met 100 euro lukt dit nog goed.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.879
    5.171
    113
    Home
    ik weet het niet en let er ook echt niet op.
    het wisselt denk ik ook wel omdat we altijd wel dingen invriezen of op voorraad hebben.
    let wel op aanbiedingen maar ga er niet speciaal voor om rijden ofzo.

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Gelukkig dat er mensen zijn die ook weinig aan boodschappen willen besteden of kunne besteden ik schrok al van de bedragen

nu hebben wij ook niet veel te besteden maar mocht ik toch meer te besteden hebben wil ik nog niet veel aan boodschappen uitgeven vind het zonde (overigens kun je van lagere bedragen ook gezond eten)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Deel Deze Pagina