hoeveel over voor boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ben niet nieuwsgierig hoor, maar waar woon jij dan? Op de Antillen?:)

2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    klopt Zara.. goed gegokt! haha

3. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja op de Antillen is alles duur...staat mij ook nog bij van een vakantie daar op Aruba (we kookten zelf, zaten in het huisje van mijn zusje die daar woonde).

Wij geven ook best een flink bedrag uit. Wij eten beiden op een dieet om vet te verbranden (icm. sport) en we moeten de hele dag eten...en alles 'schoon' dus dat kost wel flink wat. Ik dnek dat we totaal wel rond de 100 a 120 per weke kwijt zijn ex. andere dingen zoals kruidvat. Fruit kost flink wat en eet ik ook flink wat van, 4 stuks per dag ongeveer, kinderen houden er van, ML moet het ook eten...

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Maar het verschil zie je wel enorm terug in wat men eet als avondeten. Gekookte aardappelen, blikkie groente en een slavink is idd. goedkoop..maar niet gezond.
    Hier is het 100 euro per week aan eten & drinken.
    en dan heb ik nog bezuinigd. Voorheen lag het op 140 euro ofzo, al dan niet meer...

En van die 100 euro houd ik niks over.

Alleen al aan melk ben ik 6,90 kwijt per week (10 pakken!!).
    Vlees tikt ook aan. Zorg ervoor dat we elke avond iets anders eten wat vlees betreft. Vaak koop ik dan biefstuk, gehakt, runderbraadworst, een kip, rundersteaks, stooflappen..
    Komkommers alleen al gaan er hier 5 stuks doorheen per week, tomaten vliegen er ook doorheen..

En net als gisteren; appelflappen gemaakt en filodeeg met aardappelvulling...
    Denk dat als je 50 of 60 euro per week uitgeeft dit soort extraatjes ook niet meer maakt?

Ik koop nu 80% alleen uit aanbiedingen, maar als ik aan 70 euro boodschappen doe moet ik halverwege de week toch weer terug....
    Maar 100 euro per week vinbd ik normaal voor 4 personen.

Gezondheid vind ik belangrijker dan kleding...

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou zijn we op dit moment niet met z'n 4-en, maar hebben hier ook drie jaar lang met 4 personen (2 volwassenen en 2 kids) geleefd van 75 euro per week en dan ook nog veel dingen biologisch.
    Kwestie van goed uitkijken, maar het kan echt hoor, ook zonder dat je het verschil in 't avondeten terugziet.
    Voorverpakte / geprepareerde groenten komt hier eigenlijk nooit op tafel. Alles vers, maar vanaf de basis.
    Ik maak dus echt heel veel dingen zelf en op de lange termijn bespaar je daar best mee, zeker als je groter inkoopt (dus tarwemeel etc., grote balen rijst, kruiden in het groot inslaan en ga zo maar door).

We zijn nu zo'n 50 euro per week kwijt aan eten en drinken (2 personen) maar eten nog steeds alles vers en drie keer per dag fruit.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#146 kippiekip, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2013
    Nou wij eten heel gevarieerd hoor voor nog geen 100 euro per week.

Wij zijn niet van de iedere dag prakjes mensen, zo hebben we deze week lekker mexiaanse tortilla's gegeten, gisteren lasagne, een soort chinese mie gerecht etc etc en ja we eten ook wel eens prakkies maar omdat je minder uitgeeft wilt dat niet zeggen dat je alleen maar prakkies eet ;) En by the way, prakkies zijn niet ongezond hoor.

Zoals ik al vaker aangegeven hebt je word met zo'n klein bedrag erg creatief, ook met de voedingsmiddelen die je koopt ;)

7. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

waarom is dit niet gezond? aardappel is gezond, blik groente is ook gezond oke slavink is wat minder maar voor de rest zie ik geen probleem met dit avond eten.
    tuurlijk zijn er altijd dingen die "" gezonder"" zijn maar je als je het moet doen met de middelen die je hebt...

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    He?
    Dit zijn weekboodschappen, maar waar zijn de verse groenten dan? En aan vlees zie ik alleen maar kipfilet?
    :(
    Daarentegen zie ik vooral veel snacks.
    Zo leef je toch niet gezond?

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    #149 Assi, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
    Sorry, maar dat is niet gezond.
    Je mist gewoon heel veel belangrijke vitaminen en mineralen.
    Blikje groenten is gewoon slappe hap met conserveringsmiddelen.
    en ja, als je niet meer hebt om uit te geven is het logisch, maar ik lees hier ook dat ze geld uitgeven aan eten verspilling vinden en liever geld uitgeven aan kleding.....daar kan ik niet bij met mijn hoofd :$

Je hebt voeding...en je hebt voedsel....
    Zit een groot verschil in.

Laatst keek ik naar Dr. Oz en het ging over het voorkomen van kanker.
    schijnt dat we het door middel van pure en gezonde voedingsmiddelen de kans op deze enge ziekte met wel 70% kunnen verlagen door het elke dag te eten.
    Zalm, verse knoflook, aardbeien, walnoten, brocolli, tomaten, verse bladgroenten, citrusvruchten werden opgenoemd en nog meer groenten en fruit.

10. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

dan blijven we het niet eens over dit menu;) :D

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind het ook niet echt een gezonde lijst.

Ik begrijp dat je van 50 euro boodschappen kan doen maar ik mis wel een hoop dingen waar juist de belangrijke voedingsstoffen in zitten. Van het geld van de koeken, chips, nootjes e.d. zou ik liever fruit en groente kopen.

Vlees mis ik niet zo, eet zelf ook niet veel, geloof niet dat elke dag vlees zo goed is. Maar wat noten en vis om dat te compenseren zou wel fijn zijn.

Iedereen eet anders en heeft een ander budget. Ik denk dat je wanneer je slim koopt, best van weinig rond kunt komen maar dan is het wel heel belangrijk om goede keuzes te maken. De lijstjes met grote aanbiedingen vlees, wit brood, koeken, chips, blikgroenten vind ik persoonlijk niet heel indrukwekkend.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Wat mis je dan??? Wist je dat in blikgroente haast net zoveel vitamine zit als in vers gekookte groente??en geen conserveermiddelen?? Alleen het zoutgehalte is aan de hoge kant.
    Gekookte aardappels zijn gezond, kijk maar eens naar de vitamines die in die piepers zitten. En wtf is er mis met een slavink???

De kracht zit hem in variatie. Maar gewoon roepen dat het ongezond is vind ik erg kort door de bocht.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt toch gewoon groente in de reclame kopen ipv zo'n armzalig blikje sperziebonen bijv.

14. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Ook als je minder geld hebt te besteden of zoals wij willen besteden dan nog kun je echt wel heel goed en gezond eten.

Wij eten 6 dagen in de week groente en er komt ook echt wel eens een potje rode kool op tafel. (lust ik niet vers alleen van Hak)

Elke dag eten wij standaard een appel en een kiwi en daarnaast wat we lekker vinden of in de aanbieding is. Daarnaast maak ik graag smoothies en gebruik daar veel diepvriesfruit voor.

Pastasaus maak ik standaard extra. Van 1 pan saus eten we 2 x net als chili con carne etc .

Stamppotten zijn echt wel gezond! Alleen wij eten het dan zonder jus want dat lusten we niet. maar wel met een mager runderrookworstje.

En wat is er mis met een visschnitzel of een visstickje? Dat maak ik in de oven en eet er verse worteltjes bij met gekookte aardappeltjes of krieltjes.

Van verse groente leg ik altijd iets apart en gebruik dat wekelijks voor in de verse soep.

Wat we ook heerlijk vinden is wokschotels. Ik neem dan extra wokgroenten en de pan gaan schoon leeg.

Het enige waar we weinig geld aan uitgeven is frisdrank. Alleen als we visite krijgen haal ik dat in huis of met verjaardagen. Over het algemeen drinken we thuis Karvan Cevitam. We drinken weinig koffie dus met een pond koffie doe ik wel een week of drie. Toetjes zijn hier ook niet echt geliefd dus dat haal ik ook weinig.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant

Maar waarom is het armzalig? Vind dat best een nare opmerking:(
    Wij aten vroeger meest blikgroente omdat t gewoon te duur was.
    Nu eten we zelf ook wel eens blikgroente. Ml blieft geen verse boontjes en ik lust geen verse worteltjes.
    En in onze studietijd zat er gewoon niet meer in dan blikgroente vaak.

Nouja. Vind t gewoon raar gezegd..

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Een blik blijft maar een blik, alleen die smaak al :)
    Wij eten altijd onze groenten gestoomd. Kort stomen. Of gewokt.
    Een blik kan daar echt niet tegenop ;)

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Maar daar zeg je toch niet mee dat t ongezond is? Je vindt t niet lekker, het smaakt niet naar verse groente en de kleur is smakeloos.
    Dat zijn dingen die je kunt vinden, maar waarom roepen dat t ongezond is?
    Beetje oenig vind ik eigenlijk...

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja dat is mijn mening. Het is ook maar net wat je gewend bent. We hebben ook rond moeten komen met weinig maar blikgroenten die je ook heel goed vers kunt krijgen voor een lage prijs, daar loop ik graag een blok voor om. Vooral met kinderen vind ik dat belangrijk. Wanneer mijn man geen verse boontjes zou lusten dan aten we wel wat anders.

19. henkie24

henkie24 Niet meer actief

wat kan jij neerbuigend doen zeg. :$

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En die variatie dat ontbreekt nog weleens, er zijn nog zat nlse gezinnen die 5 dagen in de week gekookte piepers met gekookte groenten eten.

Deel Deze Pagina