Wie o wie heeft een tip waardoor ik NU mijn nekklachten kan verminderen? Voor de 2x in 4 weken zit mijn nek/schouders vast. Heb net een afspraak gemaakt bij de Fysio, maar dat is pas dinsdag. Ik voel het gewoon opkomen, dus het schiet er niet in, maar trekt er langzaam in. Met een rondlopende peuter en straks een kleuter er bij, is het niet zo handig
Warmte gebruiken, paracetamol nemen en/of valeriaan. Verder proberen je schouders en nek te ontspannen. Je kunt evt een opgerolde handdoek om je nek doen en zo even gaan zitten.
Mac Kenzie therapie. Dit zijn nekoefeningen die je kan toepassen op het moment dat je last hebt. Heeft mij eraf geholpen.
Ga ik straks even op googlen. Magnesium pillen? Zal straks even langs de Da, kijken of ze dat hebben.
Ik heb bij de DA spiercomfort gekocht, dat is een spul wat je er op masseert en dat helpt bij mij super!
Rechtop zitten en dan kin een heel klein beetje intrekken/naar beneden, zodat er een beetje rek in de nekspieren komt. En dan weer ontspannen. Dit regelmatig doen. En verder warme pittenzak in je nek leggen. Heb ervaring met vaak stijve nek/nekklachten.. Erg vervelend..!
Heb er nu zo'n warmte pleister opzitten en pijnstillers gehaald. Moet toch enerzinds kunnen bewegen, man komt vanavond tegen 18 uur pas thuis. Die oefening van Hanna voelt trouwens wel lekker zeg!
eens even zien: - warme/hete douche - nek warm houden (sjaal of trui met hoge kraag) - toch blijven bewegen, niet verstijfd rondlopen - om de 4 uur 2x paracetamol (als je gaat slapen met codeine) of een spierverslapper (diclofenac, maar het meeste gaat via de HA) - tijgerbalsem smeren (verkrijgbaar bij drogist) - recht zitten, schouders naar achter - borst naar voren. - Op de bank (liefst bed, maar met kids is dat niet zo handig) liggen, helemaal ontspannen en ogen sluiten (maar oren goed open houden , om te luisteren van je kind doet) Dat zijn zo even de dingen die ik kan bedenken die je thuis kan doen. Ik ben ervaren whiplashpatient en weet er veel van. Er zijn nog heel veel andere methodes, maar dat is allemaal ZHKS/Therapie e.d. Maar een ideale avond met nekpijn is hier toch wel: 19.00: Lekker ontspannen heet douchen (41 graden, ik dan) 20.00: (als de kids slapen) Manlief masseert mijn nek/bovenrug/hoofd voor ongeveer 3 kwartier 20.45: Lekker ontspannen op de bank, kussentje in mijn nek een serie kijken oid 22.00 met 2 paracetamol met codeine naar bed en slapen tot de volgende ochtend.