hoeveel overgewicht is te veel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door myrrrthe, 10 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myrrrthe

myrrrthe Nieuw lid

10 feb 2007
    3
    0
    0
    Hallo, ik ben bijna 35 jaar oud, moeder van een kindje van 14 maanden, en wil graag een tweede; maar ik heb nog steeds heel wat kilos van mijn eerste zwangerschap. Ik ben 1 meter 68 en weeg 78 kilo, en volgens de informatie die ikop het web vond, zou ik eingelijk niet meer dan 72 kilo mogen wegen om een gezond gewicht te hebben.

Maar ik ben nooit echt succesvol geweest in dieeten, en denk dat het dus wel eens lang zou kunen duren om die 6 kilo te vermageren. Bovendien tikt de tijd.

weet er iemand of een beetje overgewicht erg is, en zo ja, is het dan vooral erg voor de moeder (knieen, heupen etc.) of voor de baby?

dank voor jullie antwoorden!
    myrthe

2. Met dat gewicht en lengte zit je op een bmi boven de 27. Dat is wel overgewicht maar denk niet dat het dramatisch je kans verminderd hoor. Gewoon regelmatig knutselen, dan verbruik je ook veel calorieen!

(ben zelf aan het sonjabakkeren, is wel een aanrader)

Groetjes Jelske

3. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Eerlijk ( en nu hoop ik niet dat mijn zusje meeleest) mijn zusje heeft een super gezond meisje ter wereld gebracht december 2005. Zij is ongeveer 1.65 lang ofzoiets en woog toen ruim over de 100 kilo. Zij heeft wel wat probleempjes gehad met de zwangerschap, instabiliteit enzo, maar is er zelf ook gewoon gezond uit gekomen
    Het kan dus wel allemaal

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik ben 1.64 en weeg ehm....85 kilo...
    Erg veel overgewicht dus.

Probeer nu wel meer op mijn eetgewoonte te letten, dus bij lekker trek neem ik een appel of wortel ipv snoep en chips.

5. francien1984

12 okt 2006
    51
    0
    0
    Ik heb ook overgewicht. Ben namelijk 1.70 en heb een gewicht van 88 kilo dus ja ook te zwaar. Maar ken genoeg personen in mijn omgeving die gewoon zwanger zijn geworden met extreme overgewicht nog zwaarder als mij.
    Alleen wat ik wel jammer vind is dat je niet goed kan zien dat ze zwanger zijn.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb een BMI van 29 en was de tweede ronde zwanger! en je ziet bij mij ook mooi mijn buikje

ik ben overigens 1,75 lang met een normaal gewicht van 88 ook te zwaar maar vind het niet overdreven. opzich schrikken mensen ook als ze horen dat ik nog zoveel weeg, schijnt er niet zo uit te zien.

7. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Hee Angela,
    Dat heb ik ook zo ben 1,74 en 88kg volgens mij is het maar net waar je het hebt zitten.De één heeft alles rond de romp zitten en de ander alles wat verdeeld over het lichaam en ledematen. Zo is het bij mij tenminste.mijn schoonmoeder bv is even groot weegt 75kg en heeft confectiemaat 52 ik weeg dus 88 kg en heb maat 42. zij heeft dan ook hele dunne polsjes en enkeltjes alles zit rond haar middel.Ik heb vooral dikke benen en kuiten :evil:

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Overgewicht kan wel degelijk de vruchtbaarheid beinvloeden, maar het hoeft natuurlijk niet.
    Een goed, gezond gewicht is natuurlijk altijd belangrijk...niet alleen bij het zwanger worden. Ik zou je BMI in de gaten houden (op i-net kan je veel van die meters vinden). Toch proberen om gezond af te vallen. Heel veel succes, ik weet dat het heel makkelijk gezegd is maar een echte strijd kan zijn. Er was ooit een topic in de lounge geloof ik over dit onderwerp. Misschien loopt het niet meer zo, maar doorlezen kan je het altijd ;)

Elmo

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Geloof ook wel dat overgewicht de vruchtbaarheid (kan) verminderen. Maar net wat Francien zegt...ik ken ook mensen met zwaar overgewicht die toch zwanger zijn geworden.

Ik ben van mening, dat zolang je lekker in je vel zit en je je goed voelt je het niet perse hoeft te zijn dat je niet zwanger kan raken....misschien duurt het alleen wat langer.

We hebben ongeacht dik of dun toch allemaal de zelfde baarmoeder en eierstokken.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toch is het niet zo dat het niet uitmaakt hoor!
    Als je in behandeling gaat en je zit over een bepaald gewicht heen, moet je echt eerst afvallen. Puur omdat je gewicht je cyclus beinvloed. Uiteraard hebben we allemaal en baarmoeder en een eierstok(ken) (niet iedereen heeft er twee).
    Ik zou er niet TE licht over denken (sorry voor de woordkeus, beetje knullig). Hou het goed in de gaten meid...zou zonde zijn als dat je kansen zou verkleinen.
    Elmo

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb me weleens laten vertellen dat als je vooral veel overgewicht hebt rondom je buik dat dat voor problemen kan zorgen, dus het is volgens mij inderdaad afhankelijk van waar je overgewicht zit. ik heb een grote kont en vrij forse benen, maar mijn buik is altijd plat geweest

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik weeg ook veel te veel, maar was na 3 rondes zwanger. Helaas miskraam, maar mocht van gyn (na curettage) meteen weer zwanger worden. Lukte ook weer na 3/4 rondes.

13. Weet iemand hier of afvallen ook je cyclus kan beinvloeden? Ik ben de laatste weken wat kilootjes kwijtgeraakt en mn cycli worden steeds langer.

Ik weet wel dat dat bijv. bij anorexia enzo speelt maar als je 5 kilo kwijt bent, kan het dan ook daaraan liggen?

Groetjes Jelske

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik ben 13.9 kilo afgevallen in het afgelopen half jaar ofzo.. ik heb er niks van gemerkt.

15. Oke Natasja, thanx. Ik vroeg het me ook maar gewoon af. Dan moet ik het maar gewoon wijten aan dat rare vrouwelijke lichaam met zn hormonen en afwachten!

Groetjes Jelske

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik denk het.. in het begin na het stoppen van de pil had ik ook elke keer andere lengte..

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zo netjes!
    :thumup:

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ihihihih goed he! ben nou netjes 66 kilo.. blij hoor! hihihi

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja kan me voorstellen dat je blij bent!
    Op welke mannier heb je het voor elkaar gekregen?

20. Lekker hoor, dat het je gelukt is om zoveel af te vallen! Ik ben nu 5 kilo kwijt en dat voelt al zoveel lekkerder.

Voordat ik aan de pil ging was ik ook wel onregelmatig ongi, maar vind het zo typisch dat het steeds langer wordt en volgens mij heb ik deze maand mn ei pas net gehad dus vermoed ik dat mn cyclus deze maand nog weer langer wordt....

Groetjes!

Deel Deze Pagina