Help ik weet het niet meer

Discussion in 'Zwanger worden' started by Samen, Feb 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samen

Samen Lid

May 21, 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Hallo,

Ik ben al een jaar bezig en helaas nog niets. :cry: :cry: :cry: Mijn vriendin vroeg me net of ik al bij de HU geweest was om verder te kijken dan dat ik al ben,maar ja wat moet je dan vragen en wil ik dat eigenlijk allemaal wel weten?Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik moet doen,vragen ...... :(:

gr,Samen

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Meid gewoon een afspraak maken, en vertellen dat je al een jaar bezig bent, en dat het maar niet wil lukken.
    Je bent echt niet de enige hoor ;)
    Snel bellen.... succes.

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gewoon bellen!
    ik heb gebeld na 14 maanden en de dokter was erg begripvol. Ik ben direct doorgestuurd naar de gyn.

4. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    Hoi ik zie dat je cyclussen onregelmatig zijn heb je wel eens gedacht aan ovu testen? of tempen krijg je misschien een inzicht in je cyclus.
    Ben ik deze maand ook mee begonnen werkt wel vind ik.
    Even da HA bellen en het uitleggen, gewoon doen zit die man toch voor.
    Succes jennie72

5. Samen

Samen Lid

May 21, 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    hartstikke bedankt voor jullie reacties maar wat moet ik vragen dan of komt dat vanzelf?

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als je daar bent, kun je aangeven dat je al een jaar bezig bent maar dat het niet wil lukken.

ik zie inderdaad ook dat je cyclussen erg lang zijn. misschien moet je eens temperaturen om te kijken waar je je eisprong hebt.

7. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    Hoi samen het gewoon uitleggen hij zal dan wel zeggen hoe of wat. Misschien dat hij je door stuurd naar de gyno maar iedere HA is anders. Succes jennie72

8. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    Hi HI had ik ook al voorgesteld ;) jennie72

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja we zaten tegelijk te beppen hahaha

10. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    HAHA ben wel blij voor je dat het gister zo goed ging sorry even off topic.
    jennie72

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ;) thanks

12. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik weet het de stap nemen is heel moeilijk , het is toch iets intiems, dat had ik wel toen ik belde.
    de ha was erg begripvol en zei van probeer nog tot januari ik schrijf al vast een verwijsje voor je als het dan in januari nog niet is gelukt kan je zo de gyn bellen.
    dat was stap 1 toen stap 2 de gyn bellen in januari.
    ik stond te trillen op me benen maar heb het wel gedaan en ja hoor 2 weken later konden we er terecht en dat was dus afgelopen maandag.
    toen ik bij de gyn vandaan kwam was ik wel erg opgelucht dat we er heen waren gegaan.
    er viel een hele last van me af .

hopelijk kan jij ook de moet verzamelen om je ha te bellen, je wil een kindje en dan moet je op een gegeven moment wel als je al zolang wacht.

en ik had zo van we zijn gelukkig niet de enige die dit moeten door maken

heel veel sterkte bij het maken van een afspraak.

liefs sonja

13. Bibu

Bibu Fanatiek lid

Nov 18, 2006
    1,496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Inderdaad effe bellen, dat gesprek komt vanzelf op gang.
    Als je uitlegt dat jullie al een jaar bezig zijn zal de huisarts wel met een voorstel komen, hetzij doorsturen hetzij het een en ander testen.

Succes, Bibu !

14. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoi,
    gewoon bellen met de ha...
    ik heb na 14 maand gebeld..hij was heel begrip vol..
    na 4 dagen had ik al bericht van het zh..
    we zijn nu nog geen 2 maand verder en volop bezig met
    onderzoeken...

kom meid pak die telefoon en bellen!

succes
    groetjes Mariska

15. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vind het altijd zo raar klinken van gewoon ff bellen of pak die telefoon en bellen.
    het is een hele stap dat je moet nemen , makkelijk is het niet , ik vond het ook niet makkelijk toen ik moest bellen.

16. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee makkelijk vond ik het ook niet... maar wel iets wat je "gewoon" moet doen anders kom je nergens..

ik vond afgelopen keer bellen naar de gyn omdat het na 5 maanden verder proberen niet geluk was, veeeeel moeilijker want toen ging het echt gebeuren.

17. Samen

Samen Lid

May 21, 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    bedankt, maar hoe vertel je dit aan je man? Hij is er lang niet zo mee bezig als dat ik ben en neem je hem mee naar de HU? (Begrijp me niet verkeerd hij wil ook die kleine baby en pasjes in huis hoor)
    maar ja mannen zijn nou eenmaal anders dan vrouwen.

18. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Jullie praten wel eens over hoe lang het duurd of niet?
    wij hadden het er gewoon eens over gehad en ik zei als we een jaar verder zijn wil ik naar de dokter, de mijne vond dat prima. Hij is niet mee geweest, ik stond ook binnen 8 minuten weer buiten.. ik ging puur voor de verwijs brief naar de gyn.

19. Samen

Samen Lid

May 21, 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    ja gelukkig praten we er wel over maar hij kan nog wel eens zakelijk zijn hij heeft al twee jongens vandaar,maar laat ik het balletje maar gewoon opgooien in dat opzicht heb ik niets te verliezen...

20. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Mijn HA en ik hadden het ooit over zwanger worden en die gaf toen zelf aan dat stellen na een jaar aan de bel moesten trekken bij de HA.

Dus je kan je vriend gewoon aangeven dat het na een jaar niet geheel onverstandig is om even naar de HA te gaan.

Maar gebruik je ovu-testen en temperatuur je? Weet het niet zeker, maar heb weleens gelezen dat de HA je gaat vragen om dat laatste te doen, zodat hij meer zicht krijgt op je cyclus.

Share This Page