Hoeveel overwerken?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik draai wel eens wat meer uren, ligt maar net aan de planning en of er bijvoorbeeld een dringende vergadering o.i.d is. Man moet af en toe naar het buitenland voor beurzen of klantbezoek.

Verder hebben we allebei een werktelefoon die we gewoon opnemen als hij gaat in het weekend/avond of vrije dag.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in de zomer 5-10 uur maar de winter compenseert dat wel weer

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het liefst niets. Ik werk in het onderwijs, aan het eind van het jaar draai ik overuren, maar dat haal ik weer in. Ik heb het nooit bijgehouden maar ik denk dat het wel in evenwicht is.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man werkt standaard 70 uur, dus hij werkt elke week 30 over. Als ik weer gewoon normaal ga werken werk ik meestal 20 uur over per week, maar ik heb maar een contract van 8 uur :)

5. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mijn vriend is de laatste tijd erg rustig. Maar heeft ook weken gehad dat ik heb amper zag. Komt zo wel weer vlak voor de vakantie. En na de vakantie komt er een grote klus aan geloof ik. Ik zelf werk niet over soms een kwartiertje langer maar ach dat doe ik met plezier..

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Neuh, niet echt. Al heb ik hiervoor wel een regeling afgesproken bij indiensttreding. Ik kon kiezen voor uitbetalen overuren (cq compensatie) of ik kreeg op jaarbasis 3 vrije dagen extra, maar dan mocht ik geen overuren "schrijven".

Bij ons is het in de zomermaanden hoogseizoen... nou ja... van mei tot en met september en dan kan het best zijn dat ik op mn vrije vrijdag extra kom werken omdat ik niet door mn werk heen kom. Dat compenseer ik dan dus wel iom leidinggevende.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Al mijn fulltime collega's hebben een clausule in hun contract staan dat de eerste 16u per maand aan overuren, niet als overuren geregistreerd worden en dat dan dus eigenlijk gewoon standaard is. Dus 4u per week. Onze business is nou eenmaal geen 9 to 5 dus vaak avonden en weekenden. Ik ben de enige parttimer, ik werk op papier 20u, maar in de praktijk ook meestal zo rond de 24.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Beide hooguit 10 minuten per dag. En dan in mijn geval alleen als ik nog een telefoongesprek binnen zou krijgen en bij mijn man als zijn leidinggevende nog iets moet weten over een onderzoek.

9. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Mijn man werkt zeer regelmatig 20 uren over

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Hier ook (bij mijn vriend dan) Op papier werkt hij 40 uur, maar als het nodig is werkt ie rustig 60-80 uur.

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij vriendlief net zo. Ik werk 20 uur pw en meer. Kan ook niet want ons kantoor sluit dan ook.

12. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Mijn man werkt zo'n 3 uur per dag over.
    Dus zo'n 15 uur per week. Soms ook nog eens 8 uur op een zaterdag erbij.

Ik werk gewoon 24 uur en geen minuut meer :p

13. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschilt aan hoeveel overwerk er is. Afgelopen 2 weken heeft hij 2 x bijna 60 urige werkweek gehad!

14. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik werk op contract 32 uur. Ben alleenstaand.
    Werk in drukke periodes wel over. Soms tot 40 uur in de week. 1 keer gehad dat ik 6 hele dagen heb gewerkt.. 48 uur.. was heel pittig maar kon de week erop extra vrij krijgen,dan is het wel te doen!
    Hier trouwens tijd voor tijd.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Gemiddeld tss 15 à 20 uur per maand. M'n vriend minstens zoveel...

16. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zijn beide kostwinner.

Vriend is zelfstandige en werkt zoveel als hij wil.

Ik heb een contract voor 24 uur in loondienst, en werk soms (veel) meer en soms (wat) minder; ik compenseer het zelf wel zo'n beetje en hou lang niet alles exact bij. Daarnaast werk ik af en toe als zelfstandige. Daar zit geen vast aantal uren aan vast.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vriend heeft een eigen bedrijf en daarnaast nog wat zelfstandig/freelance. Hij werkt eigenlijk altijd wel (veel thuis) ;) En als ik hem nodig heb, dan werkt ie niet. Naast afspraken en als het heel druk is, is het vaak wel enigszins zo in te delen zodat t goed uitkomt..
    Hoeveel uur, geen idee :p

18. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Mijn man heeft een contract van 38 uur per week en daar komen per week zo'n 30 tot 35 overuren bij.

19. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik werk alleen over als het zwart betaald wordt. Wit hou je er geen ruk aan over dus doe ik niet.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik werk af en toe extra als ik me goed voel .moet me daar voor in schrijven .En dan afwachten of ik ze krijg.

Deel Deze Pagina