hoeveel paar jassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wat mij hier echt opvalt is dat zoveel dames jassen hebben die ze niet mooi meer vinden, niet passen, stuk zijn...
    alles wat hier in die categorie valt gaat eigenlijk direct weg

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb een zwarte wollen jas (iets van 10 jaar. Ding is onverwoestbaar/onverkleurbaar :D)
    Een blauwe lolita-style winterjas.
    Zo'n namaak-Desigual winterjas, maar die gaat binnenkort naar m'n moeder want hij zit niet lekker.
    En eentje onderweg van eBay.

Voor andere seizoenen heb ik trouwens geen jassen. Draag dan wel gewoon een vest ofzo, als ik het koud krijg.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hm, even tellen:
    - 3 trench coats
    - 2 spijkerjasjes
    - 2 leren jasjes
    - 3 dikke, veren jassen
    - 3 stoffen winterjassen
    - 2 tussen jassen voor in het bos
    - en dan nog een heleboel blazers die ik niet als jassen beschouw. En 3 skijassen

Dus, TO ik vind het meevallen :)

4. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik zelf heb 1 dunnere winterjas, 1 hele dikke winterjas (moet het echt heel koud voor zijn) en een wollen winterjas. Verder een spijkerjasje en een vest (welke als jas gebruikt kan worden). Voor de zomer twee zomerjasjes en ik heb nog een regenjas.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    nou mijn zomerjas hoeven alleen de knopen aangezet te worden maar daar heb ik gewoon nog geen zin gehad. daar ga ik hem verder echt niet voor weggooien;)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heb ik ook echt moeten leren om het weg te geven/gooien. mijn 1 maat te grote jas hou ik bewust , Ik heb alleen dunnere jassen aan omdat het in rolstoel gewoon ruk zit een dikke jas. maar jah als het echt koud is.. ;) Dus dan kan ik een vest en die jas aan dat beweegt in ieder geval nog wat meer mee als 1 dikke jas;).

Van huis uit geleerd misschien kan je het nog ergens voor gebruiken, bewaar maar . nu ben ik zover dat ik het in de gang zet en bij de 3 de x ernaar kijken bedenk kan het echt weg ja en dan ook meteen weggooi.. of nee toch even bewaren. :)

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik heb hier ergens nog een kanariegele fleece voor "noodgevallen".
    Het ding is minstens 15 jaar oud, maar wordt nog gemiddeld zo'n 1 keer per jaar gedragen.
    Ik krijg hem echt wel nooit van mijn leven nog verkocht (rits is ook half kapot en hij heeft duidelijk zijn beste tijd gehad). En zomaar in de container smijten, vind ik echt wel zonde.
    Ben echt wel nogal verknocht aan dat ding - net omdat ie zo oud is. Maar tegelijk is 't kleurtje te opvallend om vaker te dragen. En heb ik een leuk zwart fleece-vestje gevonden dat ik vaak draag.

Meer dan 3 à 4 jassen vind ik echt niet nodig. Ik kan er toch maar 1 tegelijk dragen. En mijn fleece-vestje is dus zwart, mijn winterjas ook en mijn regenjas ook. Past op alles :).
    Daar heb ik ook wel naar gekeken bij de aankoop. (En kijk ik sowieso naar bij aankoop van alle kleding, dat ik geen kleur koop die echt nergens mee matcht met wat ik al in de kast heb hangen.)

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    € 100 of € 500 vind ik ook overdreven. Het is en blijft tweedehands. ;)
    Rotterdam is te ver weg voor mij. Ben je bekend met vintage per kilo? Weet je ook of dat ook wat is?

9. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    hahah foei afblijven mijnnnnnn :D:D:D:D gna gna hahahha

10. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    1 winterjas en 2 vesten die ik zomers aan heb als jas.. Voor de rest niets...

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind eigenlijk ook dat je best veel jassen hebt. Ik heb
    1 winterjas
    1 nepleren jasje
    1 spijkerjasje
    1 bodywarmer

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Gewoon een zomer en winterjas.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vind het anders ook veel!!!

Ik heb 1 nette winterjas, 1 leren jas die ik werkelijk al 16 jaar heb (met mijn 16de verjaardag gekregen) maar zo weinig gedragen dat die nog prima is, dan heb ik 1 jas voor het voor- en najaar en 1 zomerjas die ik zelden draag.

Een natuurlijk nu 1 positiejas.

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hahaha herkenbaar hoor! ;)

15. susy26

susy26 Niet meer actief

nouu, wat minder kan gerust haha... heb zelf 1 winterjas, 1 zomerjas en een dun vestje

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb:
    2 winterjassen, Een grijze en een zwarte.
    1 zomerjas.
    2 lerenjasje
    2 ponchos.

17. floraa

floraa Niet meer actief

Ik vind het wel veel.

Ik heb een winterjas en een tussenjas. Wanneer er een kapot gaat of echt te vaal wordt (meestal na 3 jaar ongeveer) doe ik ze weg in de zak van Max en koop ik een nieuwe.

Oh en ik heb een bontjasje gekregen ooit wat ik al jaren gebruik als jas tijdens evenementen of carnaval ofzo :D

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    2 winterjassen waarvan 1 ski-jas
    2 zomer jassen
    2 blazers

19. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    1 winterjas
    1 spijkerjasje
    1 leren jasje
    1 trenchcoat

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het is wel weer duidelijk dat we in een consumptiemaatschappij zitten. Het aantal jassen die sommige hebben, my gosh!! :p

Deel Deze Pagina