Wat mij hier echt opvalt is dat zoveel dames jassen hebben die ze niet mooi meer vinden, niet passen, stuk zijn... alles wat hier in die categorie valt gaat eigenlijk direct weg
Ik heb een zwarte wollen jas (iets van 10 jaar. Ding is onverwoestbaar/onverkleurbaar ) Een blauwe lolita-style winterjas. Zo'n namaak-Desigual winterjas, maar die gaat binnenkort naar m'n moeder want hij zit niet lekker. En eentje onderweg van eBay. Voor andere seizoenen heb ik trouwens geen jassen. Draag dan wel gewoon een vest ofzo, als ik het koud krijg.
Hm, even tellen: - 3 trench coats - 2 spijkerjasjes - 2 leren jasjes - 3 dikke, veren jassen - 3 stoffen winterjassen - 2 tussen jassen voor in het bos - en dan nog een heleboel blazers die ik niet als jassen beschouw. En 3 skijassen Dus, TO ik vind het meevallen
Ik zelf heb 1 dunnere winterjas, 1 hele dikke winterjas (moet het echt heel koud voor zijn) en een wollen winterjas. Verder een spijkerjasje en een vest (welke als jas gebruikt kan worden). Voor de zomer twee zomerjasjes en ik heb nog een regenjas.
nou mijn zomerjas hoeven alleen de knopen aangezet te worden maar daar heb ik gewoon nog geen zin gehad. daar ga ik hem verder echt niet voor weggooien
heb ik ook echt moeten leren om het weg te geven/gooien. mijn 1 maat te grote jas hou ik bewust , Ik heb alleen dunnere jassen aan omdat het in rolstoel gewoon ruk zit een dikke jas. maar jah als het echt koud is.. Dus dan kan ik een vest en die jas aan dat beweegt in ieder geval nog wat meer mee als 1 dikke jas. Van huis uit geleerd misschien kan je het nog ergens voor gebruiken, bewaar maar . nu ben ik zover dat ik het in de gang zet en bij de 3 de x ernaar kijken bedenk kan het echt weg ja en dan ook meteen weggooi.. of nee toch even bewaren.
Ik heb hier ergens nog een kanariegele fleece voor "noodgevallen". Het ding is minstens 15 jaar oud, maar wordt nog gemiddeld zo'n 1 keer per jaar gedragen. Ik krijg hem echt wel nooit van mijn leven nog verkocht (rits is ook half kapot en hij heeft duidelijk zijn beste tijd gehad). En zomaar in de container smijten, vind ik echt wel zonde. Ben echt wel nogal verknocht aan dat ding - net omdat ie zo oud is. Maar tegelijk is 't kleurtje te opvallend om vaker te dragen. En heb ik een leuk zwart fleece-vestje gevonden dat ik vaak draag. Meer dan 3 à 4 jassen vind ik echt niet nodig. Ik kan er toch maar 1 tegelijk dragen. En mijn fleece-vestje is dus zwart, mijn winterjas ook en mijn regenjas ook. Past op alles . Daar heb ik ook wel naar gekeken bij de aankoop. (En kijk ik sowieso naar bij aankoop van alle kleding, dat ik geen kleur koop die echt nergens mee matcht met wat ik al in de kast heb hangen.)
100 of 500 vind ik ook overdreven. Het is en blijft tweedehands. Rotterdam is te ver weg voor mij. Ben je bekend met vintage per kilo? Weet je ook of dat ook wat is?
Ik vind eigenlijk ook dat je best veel jassen hebt. Ik heb 1 winterjas 1 nepleren jasje 1 spijkerjasje 1 bodywarmer
Ik vind het anders ook veel!!! Ik heb 1 nette winterjas, 1 leren jas die ik werkelijk al 16 jaar heb (met mijn 16de verjaardag gekregen) maar zo weinig gedragen dat die nog prima is, dan heb ik 1 jas voor het voor- en najaar en 1 zomerjas die ik zelden draag. Een natuurlijk nu 1 positiejas.
Ik vind het wel veel. Ik heb een winterjas en een tussenjas. Wanneer er een kapot gaat of echt te vaal wordt (meestal na 3 jaar ongeveer) doe ik ze weg in de zak van Max en koop ik een nieuwe. Oh en ik heb een bontjasje gekregen ooit wat ik al jaren gebruik als jas tijdens evenementen of carnaval ofzo
Het is wel weer duidelijk dat we in een consumptiemaatschappij zitten. Het aantal jassen die sommige hebben, my gosh!!