Sinds 2 dagen wil mijn zoontje mij precies niet meer aankijken! Ik probeer zijn aandacht te trekken, tegen hem praten, zingen, spelen, alles, maar hij ontwijkt mijn gezicht precies de hele tijd.. Hij kijkt één seconde in mijn ogen en dan kijkt hij weer weg.. Hij keek mij daarvoor wel gewoon aan. Vind het een beetje vreemd. Kan het iets met een sprongetje te maken hebben of is het omdat hij moe is?? Ik maak me wss weer druk om niks. 'T zal wel niks zijn, maar 't is ni echt fijn voor mij! Volgens het Oei ik groei-boek zou hij nu ongeveer in zijn 8 weken sprongetje kunnen zitten. (2.5 week te vroeg geboren en nu 10 weken) Groetjes
Goeie kans dat hij nu door heeft dat er nog veeeeeel meer op de wereld is dan mama! En dus gaat hij om zich heen kijken.. mama is er altijd dus die bekijken we wel weer een andere keer .. haha. Dat kan maar als je je echt zorgen maakt zou ik het de volgende keer echt aankaarten bij het CB.
Vera is ook altijd al een dromerige baby. Nog steeds kijkt ze me alleen aan als zij dit wil. Als ik contact zoek maakt ze er op dit moment een spelletje van en kirt ze het uit
Mijn dochter ziet van alles behalve haar moeder! hahaha! Ze ziet gewoon van alles om haar heen gebeuren en dat is veel interessanter! Als ze bij iemand op schoot zit kijkt ze altijd naar de buurman/vrouw, het gras is bij haar altijd groener bij de buren! hahaha!
Hoi, Mijn zoontje wil me ook niet aankijken... Hij heeft eigenlijk nog bijna geen oogcontact gemaakt, met niemand. Heel af en toe kun je een enkele seconde zijn blik vangen, maar dat is echt maar zelden. Wel heb ik het idee dat hij kan zien, want zijn mobiel, die boven de box hangt, bekijkt ie, volgt ie een beetje met zijn ogen en hij lacht er soms naar. Maar dat hij geen oogcontact maakt, baart me wel een beetje zorgen. Heeft iemand een idee wat ik daar mee moet? Of kan het zijn dat het daar eigenlijk nog te vroeg voor is...???
Ow dat herken ik idd, Dana deed dat ook toen ze rond die leeftijd was. Vooral als ze moe was of als het te druk om dr heen was. Teveel indrukken ontwijken denk ik. Gaat vanzelf over, nu zoekt ze de hele dag door oogcontact en wilt ze alles zien wat je doet
Onze Okke deed dat ook. Ik begon me alweer helemaal zorgen te maken. Maar sinds een week of 2/3 is hij veel meer geinteresseerd in mensen. Nu gaat hij ook lachen als je rare geluiden maakt, en daarbij kijkt hij je ook aan. Daarvoor keek hij alleen maar echt expres de verkeerde kant uit. Blijkbaar was hij nog niet klaar voor dat soort aandacht denk ik dan maar.
Ben blij dat er nog zijn die het meemaken. Vandaag ging het hier weeral een stuk beter! Oogcontact ging met momenten heel goed, zelfs zo goed dat hij zijn tong uitstak wanneer ik dat voordeed! Echt zalig om te zien, komt eindelijk een beetje 'leven' in om het zo te zeggen Ik denk ook dat hij er misschien nog niet helemaal klaar voor is, zoals MacG zegt. Ze zijn volop aan het leren zullen we maar denken! Ik merk ook dat hij er meer moeite mee heeft als hij moe is.. Momenteel nog geen nood om ongerust te worden dus
Ook onze kleine man kijkt ons niet echt aan. Hij kan wel helemaal focussen op de spiegel met donkere lijst, de lampjes in het plafond, maar ons in de ogen aankijken doet hij ook niet.. De kuif van mijn vriend vind hij overigens wel erg intressant