De titel zegt het al. Me zoontje word in maart 3 en totaal nog niet zindelijk. Als ik hem op de wc zet plast die wel. Maar meer ook niet. Zonder luier laten lopen heeft totaal geen nut want hij blijft in ze broek plassen. Potje neerzetten werkt al helemaal niet. Hij wil er niet op Of hij plast en houd ze broek aan. Belonen van de wc helpt ook niet.. want dan geef je het en 2 sec later in ze broek. Sticker systeem ook geprobeerd maar daar maalt die niet om Heeft iemand nog tips???? Of hetzelfde probleem. Op de peuterspeelzaal zijn ze allemaal rond zijn leefdtijd al best zindelijk of een deel ervan
Mijn zoontje is 3,5 en we zijn nu een dikke week bezig met de zindelijkheid. Hij heeft nog wel ongelukjes, omdat hij het te laat voelt, maar ik denk dat dat vanzelf beter gaat. We doen hem geen luier om en zetten hem regelmatig op het potje en plast soms wel soms niet, maar de meeste plasjes gaan op het potje. Op de peuterspeelzaal gaat hij mee met de plasronde en plast hij op de wc. Het kan best dat hij er nog niet aan toe is, dus dan zou ik nog even wachten en het over een tijdje weer proberen. Bij mijn zoontje zijn wij begonnen met hem gewoon regelmatig op de wc te zetten, elke keer als we hem verschoonden eerst op de wc. Ik vond het ook lastig om de luier af te laten, maar hij zal toch eens zindelijk moeten worden. De ongelukjes horen erbij.
Mijn zoontje van bijna drie ook nog. Zelfs niet af en toe een plas. Maar maak me ook nog niet druk. Hij toont wel interesse in de wc en weet waar t voor is. Komende zomer lekker in de blote billen laten lopen en dan heb ik vertrouwen in dat het goed komt.
Geduld, Je zoontje word pas zindelijk als hij er aan toe is. Bij sommige is dat met 2 jaar en andere zelfs tot 6 jaar. Meestal zijn ze voordat ze 4 zijn wel zindelijk. Ik zou gewoon ff tijdelijk stoppen als het je zoontje frustreerd. Als hij aangeeft dat hij moet plassen dan op de wc zetten en belonen met complimenten. Mijn zoontje was ook laat met zindelijk worden. Hij was net voordat hij naar de basisschool ging overdag zindelijk en pas toen hij 5 jaar was ook snachts.
Hier ook 2 die het totaal nog niet zelf aangeven, ze voelen de aandrang nog niet. Wel doen ze plasjes op het potje of zelfs op de wc als ik ze erop zet, maar vaak zeggen ze ook keihard nee als ik vraag of ze op potje of wc willen plassen. Ik probeer dus ook niet aan te dringen omdat ik er geen issue van wil maken. Mijn hoop is ook op het voorjaar en dan in blote billen lopen...
Hier ook een zoontje van bijna 3,5 jaar die geen aanstalten maakt. Wel vindt hij de wc erg interessant (als hij er zelf maar niet op hoeft). Hij heeft tot nu toe met een maand er tussen 2 x op het potje geplast, maar dat waren steeds eenmalige gebeurtenissen. We pushen ook niets. We laten hem soms na het bad even iets te lang zonder luier rondlopen, in de hoop dat. Maar hopen en vertrouwen er maar op dat hij vanzelf wel zindelijk zal zijn voor hij naar de kleuterschool gaat.
Hartstikke normaal. Als stimuleren geen zin heeft, zou ik t gewoon nog even laten rusten. Mijn dochter was vroeg, maar die reageerde wel goed op stimulans.
Vooral niet teveel pushen hoor! Werkt averechts, merk ik wel bij het zoontje van vrienden van ons.. Zij (moeder) is al dik een jaar bezig om haar zoontje 'zindelijk te maken', maar hij draagt nog steeds een luier. Ik heb helemaal geen druk gezet bij ons zoontje, en af en toe geprobeerd, maar hij was er echt nog niet aan toe. Sinds begin dit jaar ging de knop ineens om. Alleen poepen doet ie nog wel in een luier, want op de wc vindt ie dat eng.
Als het niet werkt gewoon laten rusten en over een paar weken weer proberen. Hier hadden we afgelopen zomer het probleem dat onze oudste echt zindelijk moest worden omdat ze hier met 3 al naar school gaan maar alleen maar naar school mogen als ze zindelijk zijn... In mei geprobeerd, geen succes. Twee weken later weer, nog steeds niet. Eind juni nogmaals begonnen en toen was het binnen een week gebeurd. Hij was er in mei gewoon nog niet klaar voor, 1,5 maand later was de klik er wel. Dus maak je niet druk, je hebt nog even. En het zindelijk worden moet ook voor hem geen vervelend proces zijn/worden...
Onze meiden zijn op hun 3de verjaardag binnen een paar dagen zindelijk geworden. Zoontje toonde ook geen interesse, kon zijn plas niet ophouden, maar ook niet 'op commando' plassen. Ik heb het gewoon laten rusten, hij was er niet aan toe. met 3,4jaar merkte ik dat hij die controle wel had, en toen weer de luier uitgedaan. Toen ging het vrij snel, hij heeft wel wat meer aansporing nodig dan zn zussen, maar is ook snel zindelijk geworden. En ook meteen s nachts!!
Eva was ook helemaal nog niet zindelijk toen ze bijna 3 was. En opeens werd ze een week voor haar 3e verjaardag zindelijk, de knop was ineens om. Bij Lisa ging die knop om met 2,5 jaar. Het verschilt zo per kindje!
Deze verhalen stemmen me positief want Chloe vind het ook nog helemaal niet nodig om op de wc te gaan, haar vriendinnetje van een maand jonger was met 2 al compleet zinnelijk en hoe vaak ze ook kijkt als zij naar de wc gaat hoe meer ze volgens mij zoiets heeft van ik doe het lekker in mijn luier, veels te veel gedoe We wachten het rustig af!
Dit geeft me wel een grote gerusttelling dat er meer kindjes nog niet zindelijk zijn. Ik begon al te denken dat het aan mij lag.. Ik pusht hem echt totaal niet alleen zet hem wel met elke luier wissel op de wc. En als die plast lopen we een hele polonaise... groot feest!! Ja ik denk dat ik dan ook wacht tot het wat lekker weer gaat worden. En dan met de billen bloot. Jullie reacties luchten echt heel erg op. Want vrienden en kennissen begonnen alte zeuren dat ik me schouders er meer onder moest zetten.
Mijn zoontje is vorige week 3 geworden en ook nog niet zindelijk. Ik probeer het wel steeds op het potje op de wc maar hij plast gewoon niet. Hij is er gewoon nog niet aan toe. Ik moet wel zeggen dat ik wel de druk voel van de buiten wereld die het allemaal beter weten.
Ons zoontje word ook in maar drie hij is ook nog niet zindelijk hij vind het wel heel interessant maar ook nog wel eng. We wachten maar geduldig af. Komt vanzelf wel als hij er klaar voor is.
Hier een manneke van 2,5 die de komende tijd niet zinnelijk zal worden. Als ik zeg, kom gaan we even naar de wc/potje, dan gilt meneer moord en brand. Zolang hij dat doet probeer ik het geeneens. Ach, ik kan me er niet zo druk om maken, al hoop ik maar dat hij zinnelijk is voor hij 4 wordt. Op de PSZ zijn de meeste al zinnelijk, maar daar maak ik me niet druk om, het komt echt wel een keer. En dat terwijl onze oudste al zinnelijk was met poepen toen ze 1,5 was en met plassen toen ze 2 was. En s'nachts droog is ze nu pas (ruim 3,5). ZOals gezegd, alle kinderen zijn anders, dat zie je bij onze kids wel, de ene is heel vroeg en de ander heel laat
Hier ook met drie jaar zindelijk. Voor die tijd wel interesse in de wc en af en toe zelf plassen mits wij hem zelf richting wc dirigeerde. Rond zijn derde verjaardag is - net als hierboven bij andere kindjes ook -de knop omgegaan. Zelf heel duidelijk aangegeven dat hij een onderbroek wilde en geen luiers meer. Prima, als het nog even had geduurd was het ook goed geweest. Vrijwel meteen is ook hij 's nachts zindelijk geworden, dat had ik dan weer helemaal niet verwacht, maar is wel fijn. Overigens is hij nou net weer over een dip heen, maar de afgelopen weken kwamen er ineens weer ongelukjes voorbij, terwijl het dus al maanden goed ging.
mijn zoontje (ook bijna 3 ) is ook nog niet zindelijk . hij heeft ooit eens 1 x geplast op de wc en 1x gepoept . daarna wilde hij niet meer op de wc . komt wel goed , ik ga hem niet pushen .
Hier kreeg onze zoon pas interesse toen hij 3,5jaar was. Ging toen wel heel snel. 2maand voor zijn 4de verjaardag was hij ook 's nachts zindelijk. Als ik jou was zou ik er luchtig mee omgaan, belonen als het wel lukt, geen gedoe als het niet lukt of als hij niet wil. Wel zal ik consequent de wc of het potje aan blijven bieden, dan komt het in 99procent van de gevallen wel goed! Geen zorgen