Hoeveel pakjes in mt 50?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vlinderr, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het ook zonde om te grote kleertjes aan te geven die eerste tijd. Ook voor de foto's die er juist in die periode zoveel gemaakt worden.

Ik heb nu 2 of 3 witte -zachte- broekjes in maat 50. Gewoon simpel van zeeman of hans textiel. En dan 4 shirtjes die daar mee combineren. En oja, nog een grijs zacht broekje, met roze details.
    Verder 1 setje van noppies; 1 broekje, waar 2 shirtjes bij zitten.

Ik denk dat dat voldoende is voor nu. Deels nog van de 1e en een paar nieuwe dingen.

Onze dochter was 3870 gram en 52 cm bij geboorte en heeft 3 weken in mt 50 gezeten, daarna een week of 4 in 56 en daarna 6 weken ongeveer in 62. Met maat 68 werd een stúk langer gedaan....

Oftewel: de reden dat ze er 'kort mee doen' geld toch wel bij die kleine maatjes. Vandaar dat ik niet te dure setjes haal, of via marktplaats, die ik wél erg leuk vind. Stel dat ze niet gedragen worden, dan is het tenminste niet heel zonde, maar ondertussen heeft ze wel altijd passende kleding -wat ook lekkerder zit lijkt me, zéker bij zo'n ukkie.

Oja tipje voor mama's die een meisje krijgen: Spijkerjurkjes zijn tot mt 62 heel schattig, maar héél onpraktisch. Ook stoere kraagjes, leuk, maar niet handig... Bij onze eerste zat het helemaal niet lekker in het nekje telkens. Tuniekjes met legginkjes zijn zeker zo leuk en een stuk praktischer dan jurkjes sowieso vonden wij.
    Best een gedoe om die ukkies in een jurkje (+ maillot) te heisen...

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ik had idd ook veel jurkjes met maillootjes, en ook veel warme boxpakjes in het begin. ze is geboren in december en wilde haar lekker warm kleden.
    ons meisje was wel klein bij de geboorte....ze hebben niet gemeten, maar ik gok nog geen 50 cm.
    ze heeft dan ook erg lang met de kleine maat gedaan, zelfs dat was allemaal nog erg groot.

tip voor hele kleine maillootjes, dat is de wibra.
    niet duur en de kleinste heb ik daar gevonden.
    viel me op dat vaak als je maat 56 in een andere winkel koopt deze echt supergroot zijn. sommige van die maat past ze nu nog steeds niet :S en ze zit nu bijna in 74.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja qua maat zijn maillotjes ook een drama inderdaad.. je moet ze eigenlijk openmaken om te checken hoe groot ze zijn, want 9 van de 10 x klopt de maat van geen kant...
    Wibra leek inderdaad nog het beste.

4. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    jahoor, ik maak ze ook allemaal open nu, mag er 1 iemand wat van zeggen haha.
    Als ik ze nu nodig heb, dan wil ik ze ook nu kunnen aantrekken, en niet pas over een half jaar :D

Wibra heeft nu ook weer mooie kleine maatjes binnen.
    Hele leuke ook ;)

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb hier nu wel zo'n 5 pakjes maatje 50 liggen..

ik had bij me zoontje helemaal geen maatje 50 gehaalt omdat ze hem meer als 8 pond schatte maar achteraf was die net 7 pond en 52 cm en maatje 56 was echt nog te groot.. heb 3 dagen na de bevalling gelijk pakjes maatje 50 moeten halen maar die waren bijna nergens meer te verkrijgen.
    dus heb ze nu liever al in de kast liggen ook al heb ik ze misschien niet nodig dat is dan jammer.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.216
    113
    Brabant
    ik ben 186, manlief langer. Ik was 10 pond en had toch maatje 50 gekocht. Toen kwam ze en bleek ze 4320 te zijn en meer dan 50 cm natuurlijk. maar toch paste ze heel mooi in maatje 50/56. 56 was vaak toch nog wat ruim. maar dat was na 2 weken wel over.

7. fafje

fafje Niet meer actief

Ik heb ook div broekjes met bijpassende tshirtjes/truitjes in mt 50...dus niet zozeer echt pakjes...een paar maar

Maar wie weet welk merk echt goede mt 50 heeft in lange mouw truitjes???? Heb laatst 1 gekocht bij Hans textiel/Favoriet...die zag er redelijk klein uit....maar bij prenatal zien er zo wijd uit...

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik heb geloof ik maar 2 pakjes in maat 50. Mocht ik te weinig hebben is het zo bijgehaald, en anders heb ik altijd in geval van nood maat 50/56...

Deel Deze Pagina