welke vitamines geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door namy, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    hallo ik wilde graag weten welke vitamines jullie je kindje geven
    mijn zoontje drinkt sinds geboorte heel slecht zijn melk dus ben ik sinds kort pas extra vitamine D gaan geven
    Maar ik wilde weten zijn er nog meer vitamines die je aan je kind kan geven of is dit alles
    groetjes

2. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    sorry vergeten bij te plaatsen mijn zoontje is nu 14 maanden

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier alleen VitD vanaf een jaar. En dat alleen op dagen dat hij weinig buitenkomt.

Er bestaan wel multivitamines voor jonge kinderen. Maar persoonlijk vind ik dat niet echt nodig. Ze krijgen normaal genoeg binnen door de voeding. En met zo'n multivitamine loop je de kans dat ze van een vitamine teveel binnenkrijgen. Dat kan namelijk ook. Liever dan bijvoorbeeld D met extra C, omdat je van C niet snel teveel krijgt, maar wel goed voor de weerstand. Extra glas sinaasappelsap kan ook ;)

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilana heeft vit. C en D, al vind ik C eigenlijk niet nodig, want ze eet veel fruit.

Als je teveel vitamines via multivitamine binnenkrijgt, gaat het overtollige er toch via de urine weer uit. Alleen teveel vit B12 kan kwaad.

6. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Als je teveel vitamines via multivitamine binnenkrijgt, gaat het overtollige er toch via de urine weer uit. Alleen teveel vit B12 kan kwaad.[/QUOTE]

En teveel aan vit A D E K deze zijn in vetoplosbaar en plas je niet uit!!!

Hier geef ik vanaf 1 jaar de sterke beer vit.deze is vloeibaar en zit gelijk de nodige vit d in! Heeft sinaasappelsmaak.

Je kan ook van A.Vogel Echineaforce tab.geven voor de lage weerstand!

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    als je kindje goed eet, zou ik alleen vitD geven op de dagen dat het niet veel buiten is.

Als je kindje slecht eet, maar wel goed drinkt, kun je roosvicee multi vit en/of sinaasappelsap (vitC) geven.

En een te veel aan vitamine plas je helaas niet uit, dat heeft haast net zo veel nadelen als te weinig vitaminen

8. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Als je kindje borstvoeding krijgt geef je er vitamine D bij (structureel, ook als je veel buitenkomt). Als je kindje (ook) flesvoeding krijgt is dat niet nodig, want daar zit al vit. D aan toegevoegd.

Zie onderzoek RIVM:

Advisering over vitamine D aan ouders van 1 t/m 3-jarigen kan veel beter
    De vitamine D-advisering aan ouders van 1 t/m 3-jarigen kan sterk worden verbeterd. Het RIVM/Centrum Jeugdgezondheid heeft door TNO de knelpunten in het gebruik van vitamine D-tabletten en druppels laten onderzoeken. Hierbij is gekeken naar de huidige voorlichting over vitamine D en de factoren die van invloed zijn op het opvolgen van het vitamine D-advies.

Vitamine D is van belang voor sterke botten en tanden. Voldoende inname van vitamine D verkleint de kans op aandoeningen aan botten en tanden en mogelijk ook het risico op hart- en vaatziekten, diabetes en bepaalde vormen van kanker. Omdat jonge kinderen via zonlicht en voeding te weinig vitamine D binnenkrijgen, is een aanvulling van vitamine D voor hen van groot belang. Met goed advies over gebruik van vitamine D-tabletten en druppels valt veel gezondheidswinst te behalen. Daarom is gekeken naar de huidige voorlichting door de jeugdgezondheidszorg en naar de factoren die van invloed zijn op het opvolgen van het advies door ouders.

Onduidelijk, ingewikkeld, tijdrovend
    Uit het onderzoek blijkt dat de huidige vitamine D-advisering te onduidelijk, ingewikkeld en tijdrovend is. Daarnaast is er geen goed voorlichtingsmateriaal voor jeugdgezondheidszorgmedewerkers beschikbaar. Mede door deze factoren hebben ouders onvoldoende kennis over het belang en het gebruik van vitamine D. Dit geldt in het bijzonder voor ouders van niet-westerse afkomst. Daarom ondersteunt TNO het in september 2008 gewijzigde advies van de Gezondheidsraad voor een vereenvoudiging van de vitamine D-advisering: 10 microgram per dag voor alle kinderen van 0 tot 4 jaar, met uitzondering van kinderen die flesvoeding krijgen. Dit advies is al overgenomen door de jeugdgezondheidszorg.

Landelijke campagne
    De algemene bekendheid van het belang van vitamine D moet worden vergroot. Een landelijke campagne (met name gericht op de risicogroepen), beter voorlichtingsmateriaal en het vergroten van de bewustwording bij de ouders en effectief handelen van ouders zijn daarom toekomstige speerpunten voor het RIVM/Centrum Jeugdgezondheid.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Kan, maar de bijsluiter is geeft aan vanaf 2 jaar.
    En aangezien ik continue een ziek kind heb, moet je toch wat!;)

Deel Deze Pagina