Wij hebben een Romer king plus autostoel (groep 1). Ons zoontje is nu net 2 en de hoofdsteun staat al op de hoogste stand. Hij heeft nog maar een klein beetje ruimte boven zijn schouders tot aan de verstelbare hoofdsteun. Ik vraag me af hoe hij daar tot 3,5 jaar in zou moeten... Hij is helemaal niet extreem groot eigenlijk. Herkennen jullie dit ook? Hoe heb je dit opgelost?
Bij Elise (17 maand) staat in haar MC tobi de hoofdsteun ook al in de hoogste stand....ik vroeg me hetzelfde af maar ligt dus niet alleen aan mij of de tobi
Dochter is 2, is lang voor dr leeftijd ( Draagt maat 98/104 ) en ik moet idd ook wel wat proppen. Toch is ze "net" 14 kilo. Ik ben ook benieuwd!
Dat is dé reden waarom ik eigenlijk een beetje spijt heb van de Römer. Mijn dochtertje paste toen ze nog geen 3 jaar was al niet meer in de Römer, terwijl ze toen net 12 kilo woog en onder het gemiddelde zit qua lengte. In de Römer zat ze klemvast, maar ze was nog te licht voor de vervolgstoel. Daarom hebben we de 123 stoel van LIEF gekocht. Daar zat ze ruimer in, maar konden we nog wel de 5-puntsgordel gebruiken ipv de autogordel. Door die enorme hoofdsteun komt de Römer veiliger uit de tests, maar dat geldt wat mij betreft alleen voor als ze kleiner zijn. Uiteindelijk heeft mijn dochtertje nog bijna 1 jaar met de 5-puntsgordel gezeten. Toen was ze bijna 14 kilo en mocht ze in de vervolgstoel. De LIEF stoel is nou weer als groep1 stoel in gebruik voor haar zusje in onze 2de auto en de toch veiligere Römer in de "langere afstand" auto, dus uiteindelijk heeft het zich goed opgelost, maar ik vond het best irritant dat ze er gewoon niet meer in paste terwijl ze nog geen 14 kilo was!
Nou wij moeten dus over niet al te lange tijd een stoel erbij hebben voor de jongste. Maar de oudste kan ng niet over naar een andere stoel. Hij is 12,5 kilo geloof ik. Dus nu ben ik geneigd om een andere nummer 1 stoel te kopen waar ze wel langer in kunnen. Dan krijgt de oudste die nieuwe en de jongste eerst in de romer. Maar welke stoel dan? Ik heb bij een 123 stoel altijd de twijfel of dat wel goed genoeg is. Want waarom zijn er dan niet alleen maar 123 stoelen? Welke stoelen hebben jullie goede ervaring mee, ook voor grotere/oudere kindjes?
Volgens mij zijn 123 stoelen ook minder veilig, maar in ons geval veiliger dan al in de 2 stoel zetten met de autogordel terwijl ze daar te licht voor was. Nu kon ik 'm half ombouwen, zodat ze nog wel gewoon in de 5-puntsgordel kon. Voor onze jongste van 16 maanden vind ik de Römer beter, maar kunnen we de 123 stoel wel weer prima gebruiken voor in d'r auto voor de kleine stukjes. En straks kan daar dan weer een 2 stoel van gemaakt worden, voor het geval de oudste nog niet uit die van haar kan.
Ja als die minder veilig zijn dan koop ik liever een andere nummer 1 stoel voor de oudste en de romer voor de jongste. Want twee stoelen moesten we toch hebben. Al wilden we eerder gewoon een romer erbij. Maar ik denk dat ik dat niet aandurf...! Met welke zouden we dat probleem niet hebben dan?
hier 2 van kiddy en dochter past er nog steeds prima in. Ze zit nog met het tafeltje voor haar buik (is tot 18 kg en ze weegt zo`n 15 kg en is 1.03 lang).
Hier ook een King plus gehad, maar ook spijt van de aankoop. Daarna alsnog voor de Kiddy 123 stoel gegaan. Die hadden we ook al in de andere auto en zijn daar heel erg tevreden over. Deze stoelen van Kiddy (Gardian Pro en Comfort pro) komen zeer goed uit de testen.
Wij hebben een cybex pallas 2fix gekocht.. Is ook een 1 2 3 stoel maar zonder gordels. En met vangtafel... Deze komt ontzettend goed uit de testen in nederland en duitsland...
Ik neig naarde mc tobi of de mc priori xp. Wat is het verschil eigenlijk? Ik zie alleen de hoofdsteun, schouderbandjes en de prijs...
Hier hebben we ze alle 3 de romer king plus en de mc tobi en priori. En ik ben eigenlijk het meest tevreden over de romer. Hier is dochter van september 2 en vrij groot voor haar leeftijd en ze past er nog prima in gelukkig. Ik vind ze er ook beter in zitten als in de tobi. Zo zal het voor elk kind anders zijn denk ik.