Hai meiden, Aangezien dit onze eerste kindje is zitten we met heel veel vragen Binnenkort willen we beginnen met de nodige spulletjes zoals pampers en andere verzorging producten in huis te halen. Maar nu vraag ik me dus af... hoeveel pakken luiers in maat 1 ik alvast kan aanschaffen voor minimaal de eerste 2 weken ? (even uitgaand van een gemiddelde new born baby wat betref lengte/gewicht) Aangezien mijn man de eerste 2 weken alle boodschappen alleen zal moeten doen en sjouwen, wil ik het hem zo makkelijk mogelijk (proberen te)maken Zal 3 pakken maat 1 voldoende zijn voor minimaal de eerste 2 weken of toch liever 4? of is dit dan juist weer te veel En welk merk is jullie favoriet Heb je voor de new born luiers een ander voorkeur dan voor de rest van de periode of gebruik je de gehele periode gewoon hetzelfde favo merk?
Bij ons gingen er de eerste paar weken zeker 8 tot 10 luiers per dag doorheen. Dan kan je dus uitrekenen hoeveel pakken je nodig hebt (het aantal luiers verschilt vaak per pak). Ik heb tijdens de eerste periode pampers new born gebruikt. Die vind ik erg prettig omdat deze luiers die hele dunne (borstvoedings)poep extra goed absorberen. Ik merkte dat dat bij bijvoorbeeld de kruidvat luiers iets minder was. Daarnaast hebben ze zo'n urine indicator zodat je aan de buitenkant kan zien of je kindje geplast heeft (maar dat hebben de kruidvat luiers ook). In een pak pampers new born maatje 1 zitten er 56, dus dan is 3 pakken voldoende voor de eerste 2 weken. En teveel kan je nooit hebben! (ons kleintje heeft zeker 4 weken of zelfs wel langer in maatje 1 gezeten).
Geen ervaring nog maar : Er zat 1 klein pakje newborn luiers in de blije doos (25 stuks) En heb nog 1 groot pak bijgehaald. Dan heb ik ook nog 2 grote pakken de volgende maat in huis. Maar volgens mij kunnen ze allebei aan vanaf het begin want de een is van 2.5 tot 5 en de ander van 3 tot 7 ofzo uit me hoofd?? En merk pampers gekocht of dit zo blijft weet ik niet maar denk begin daar gewoon mee. Luiers zijn zo bijgekocht en wilden niet te veel hele kleine luiers hebben. Liever straks 1 pak bij kopen. Scheelt wel dat we winkels hier echt om de hoek zitten en dat dus ook me eerste rondje zou worden denk ik Zit hier ah , kruidvat , hema , apotheek , etos , bakker en slager en zeeman en jumbo op 1 pleintje namelijk precies achter me huis....
ik heb denk ik wel 6 pakken maat 1 versleten. maat 2 kan dan wel bijna hetzelfde aantal kg's hebben, maar de pasvorm is veel anders! t is dus echt uitzoeken wat goed bij jou baby past!
Ik lees veel goede verhalen over de kruidvat luiers maar vroeg me dan af of dit ook geldt voor de new born... dus goed te horen dat jij pampers new born fijner vond Jo33. Kan ik daar ook ten minste rekening mee houden. @pluisjee... Wij hebben hier alleen de plus op loopafstand en anders moet ik gelijk de stad in hier in rdam maar dat doe ik de eerste 2 a 3 weken liever niet met de kleine... en aangezien ik begin nov. moet bevallen lijkt het me zoiezo niet fijn om met de kleine in de kou door de stad te lopen Ik moet zoiezo nog de blije doos ophalen, ben benieuwd of ik ook 25 luiers krijg... scheelt toch al een hoop denk ik
Ik heb 3 pakken pampers new born maat 1 in huis, met 45 stuks. Ook nog wat proefpakketjes van kruidvat en een kleintje van pampers .
Daarom heb ik het dus even zo gelaten , past maatje 1 beter dan haal ik die bij volgens mij is het maat 0 en 1 zelfs.... @Vaani Ja dat is dan anders , ik beval volgende maand als het goed is en dan verwacht ik mooi weer. Dan loop ik dus inderdaad even een rondje voor een klein boodschapje dus dan is luiers zo gehaald. Ik zou inderdaad ook niet gelijk het centrum in gaan !! Hier is zelfs als ik echt niet naar buiten kan en man is werken bijvoorbeeld kan stiefdochter zelfs er nog heen lopen En volgens mij zitten die pampers luiers nog in de blije doos want mijn schoonzusje kon 2 weken terug op halen en zat die nog in Succes !!
Dankjewel voor de goede tip Mart en xpoppetje !!! Heb gelijk even op de etos site gekeken indd 1 en 2 aug en 40 % vind ik een fijne kortings percentage
Ik heb op advies van de kraamzorg 2 pakken maat 1 in huis gehaald. Daarnaast heb ik nog een luiertaart kado gekregen, ook met luiers in maat 1.
Ik heb 2 pakken maat 1 en 2 pakken maat 2 in huis gehaald. En dan heb ik nog de gratis luiers uit de babydozen. Ik vond het ook moeilijk, nu heb ik van beide wat kan altijd nog wat bij halen van maat 1
Wij hebben 74 luiers maat 1 in huis, dus genoeg voor 1-1,5 week. Meer gaan we ook niet kopen. Bij zoon hadden we veel meer in huis maar die was 4 kg en lekte na de kraamweek al door maat 1 heen... hebben wel vrij veel maat 2 in huis, denk genoeg voor een maand. En zelfs al maat 3 gekocht. En als die ook op is stappen we over op wasbaar... Pampers newborn 1 idd fijner voor kleintjes. Maat 2/maat 3 newborn vond ik een een erg chemische geur hebben, toen overgestapt op kruidvat.
Pampers newborn maat 2 kan inderdaad ook al vanaf 3 kg, maar die zitten echt een heel,stuk ruimer. Ons dochtertje verzoop daar echt nog in de eerste weken, dus vandaar dat wij nog vrij lang maat 1 hebben gebruikt. (En nu is ze bijna 6 maanden en ik denk dat het nu pas Tijs wordt om over te stappen naar 3). Nog een tip: als je een kruidvat voordeel kaart hebt kan je je daar op de site aanmelden voor de kruidvat babytas. Daar zit een pak kruidvat newborn luiers in, kan je die ook meteen uitproberen. Persoonlijk vond ik toch de pampers prettiger, maar iedereen heeft een eigen voorkeur en zo kan je het in ieder geval proberen.
Ik zou niet meer dan 2 pakken in huis halen. Hier was nr 1 al zo snel te klein dat 2 pakken eigenlijk al teveel waren (maar hier ook een 9 ponder). Met die pakken kom je de eerste 2 wk wel door en die pakken zijn ook nog zo klein dat je die wel bij de boodschappen mee kunt sjouwen als het echt nodig is. Ik heb ook pampers newborn gebruikt, daarna overgestapt op kruidvat/Lidl vanaf maat 3 en dat bevalt ook prima. Je kunt trouwens na de geboorte bij plus een geboortekaartje inleveren en dan krijg je een leuke babydoos. Die zit echt vol met leuke/handige dingen, echt de moeite waard!
Etos new born vond ik heel erg stug! Ik had veel liever die van pampers (vanaf maat 4 heb ik aldi luiers bevallen ook heel goed)