Hee dames, Even een vraagje. Ik verwacht begin januari mijn eerste, dus nog in de winterperiode. Nou vraag ik me af of de aanschaf van een winterdeken echt nodig is? Sommige katoenen dekens lijken vrij dik. Ik wil de baby graag ook inbakeren. Daarover dus een laken en een deken. Welke winterdekens zouden jullie adviseren? En is 1 winterdeken dan voldoende of 2? Alvast bedankt!! Nouralayn
Ik was in januari uitgerekend van onze dochter (in december geboren) en had geen speciale winterdeken. Ze heeft de hele winter in haar wieg gelegen en had een katoenen duodeken (altijd maar 1 gedeelte van gebruikt). Wij hebben niet ingebakerd, na een paar maanden is ze een slaapzak gaan dragen.
Onze dochter is in oktober geboren en ik had het wollen deken van ons van vroeger. Dat werkte prima. Dat ademt en geeft warmte. Nu ook in januari uitgerekend en ik gebruik gewoon een mooi katoenen deken en eronder het wollen deken. (die is knaloranje namelijk)
Ik ben ook in januari uitgerekend. Voor het wiegje heb ik een gewoon dekentje van prenatal, we willen de wieg niet zoveel gaan gebruiken. Als dat dekentje te koud is heb ik nog genoeg wikkeldekens die er eventueel over kunnen Voor het ledikantje heb ik een prenataldeken en een koeka teddy deken.