Heb de app niet zelf. Man wel. We staan op 2400 in de wijk met 31 pakketjes. Vind dat nog best veel eigenlijk.
Valt mee voor PostNL. Maar de andere bezorgdiensten staan hier ook vaak zat haha. Overigens staat t hier niet per se gelijk aan elke week een pakket. Meer dat we met een verjaardag 5 cadeaus bestellen bij Bol en dan 4 pakketjes ontvangen op dezelfde dag. Ook al is Bol zelf de aanbieder van alles. Zo irritant.
Klopt hier ook. Want we hebben nu al 3 weken geen pakketten bijv. Rond de 3 verjaardagen, kerst en Sint loopt het aardig op ineens. Of zo in het voorjaar of najaar met kleding. Bol en ook Amazon doen dat beide heel erg ja. Maar Ikea ook.
En dan mis ik nog de pakketjes die mijn man heeft laten bezorgen. En pakketjes van andere bezorgdiensten, dat waren er ivm verhuizing heel erg veel...
Wij hebben een speciale brievenbus gekocht, groot genoeg om pakketjes in te stoppen. En anders wordt het bij de buren afgeleverd..
We hebben in 2022 twee keer iets laten bezorgen: nieuwe matrassen en een aantal liter honing. Laatstgenoemde zouden we eigenlijk bij de imker in kwestie komen kopen maar hij moest hier toch in de buurt zijn en zodoende kwam hij het bezorgen. Dus eigenlijk stond alleen 1x iets bezorgen op de planning hier. Wat we nodig hebben kopen we gewoon in winkels. Ik snap die bezorghype niet zo eigenlijk. Oh, en wij hebben geen aauto.
Hier 36 pakjes en hij gaf aan dat we op plek 2607 ofzo staan in de buurt. Wel nog een paar van DHL of overig erbij maar niet zo heel veel. Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk.
over de bezorghype: ik vind het wel handig met 5 dagen werken 3 kinderen sportclubs school etc. Dus ik ben best blij dat de dozen luiers en wasmiddel op m’n stoep staan Ik snap het wel in een land als Nederland waar we altijd druk zijn. Bovendien is hier alles ook relatief goed te bereiken dus zo’n netwerk is hier ook wel snel opgezet en goed werkend natuurlijk. Dat is in veel andere landen niet het geval. Tijdens Corona is het natuurlijk alleen maar meer toegenomen.
is niet echt duidelijk in de app. Ik vraag mij verder wel af wat dan duurzamer is. Een winkel gebruikt ook gas, daar gaan medewerkers ook heen, misschien wel veelal met een auto? Zal er echt verschil in zitten?
vraag ik me ook af. Maar die hele keten is zo groot! Want het is meestal en en (winkels die bevoorraadt worden en de webshop, je hebt het over retouren, derving, etc) Als je het plat zou slaan dus alleen webshop en dan 1 bus die rondjes rijdt lijkt dat duurzamer dan 1 winkel waar duizenden mensen heen rijden. Maar zo plat is die hele keten natuurlijk niet. Ah ok, mijn man besteld 1x per jaar iets en dat is dan een cadeau voor mij. Dus zal hier geen verschil maken
Het 'probleem' met online bestellen is het aanbod dat altijd en overal beschikbaar is. De drempel om iets te kopen is sterk verlaagd. En koopgedrag is een van de meest vervuilende dingen. Daarnaast wordt er veel lucht vervoerd. De dozen zijn in het algemeen veel te groot. Busjes kunnen oud zijn en draaien stationair. Het beste is als je iets moet kopen, door het in een winkel te doen waar je niet speciaal voor 1 ding heen hoeft te rijden, maar bijv combineert met de boodschappen. Of gewoon fietsen natuurlijk.
Ik denk echt op naam. Want mijn dochter heeft een eigen account bij PostNL en besteld zelf ook genoeg dingen. Die pakketjes staan niet in mijn app, die pakketjes zal PostNL dan ook niet bij mij rekenen.
Ik denk dat de manier van leven bij jullie en hier wel totaal anders is. Niet te vergelijken qua spullen/bezorgen.
Ik vind online juist veel overzichtelijker dan in een winkel Ik koop veel merk voor de kinderen en niet alle winkels zitten in de buurt dus ideaal dat je dat bij 1 webshop kunt bestellen En met 3 kinderen en werk weinig tijd over om de stad in te gaan en uitgebreid te winkelen boodschappen doe ik nog wel in de winkel maar verder ga ik liever online shoppen
Er zijn hier ook genoeg mensen die dingen bestellen hoor Alleen met boodschappen is dat nog niet mogelijk in deze regio, maar dat was het in Nederland ook niet in onze regio toen we daar nog woonden. Vroeger in Nederland bestelde ik ook amper iets, denk dus dat het eerder te maken heeft met mijn persoonlijke voorkeuren en levenswijze dan locatie. We kregen wel zowat dagelijks pakketjes voor de buren destijds. Vond dat best wel raar eigenlijk.
Hier zit ook gewoon maar 1 fatsoenlijke kinder kleding winkel in het centrum, dus dan houdt het al snel op. Bovendien hebben ze dan vaak de maat niet etc. Dus lekker online