Hoeveel pakketjes heb je laten bezorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavan5, 12 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ja of zoals hier ga ik naar de schoenwinkel hebben ze al weinig keuze en de schoenen die er dan zijn zijn soms 15-20 per paar duurder dan online. En ja, soms doe ik dat wel want ik wil de lokale ondernemer best helpen maar soms denk ik ook nee sorry, ik heb ook 3 kinderen die ik steeds van schoenen moet voorzien: ik koop ze online.
     
    Sunflowerr, Zara75 en suus1983 vinden dit leuk.
  2. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ah kijk dan hebben mensen met minder misschien stiekem wel wat meer en mensen met veel misschien ook :roflmao:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.676
    113
    Vrouw
    Ja, als beiden een eigen account hebben wel.
     
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.988
    18.694
    113
    Eens, ik denk dus dat het echt een kwestie van prioriteiten stellen is. Wij gingen dus inderdaad wel fietsend of lopend naar de stad of nog liever naar de tweedehands winkel om kleding te kopen. Maar er zijn ook genoeg mensen die dat maar "gedoe" vinden en dus steeds bestellen. Voor mij zou het ook veel makkelijker zijn om gewoon alles op Jumia (soort van Afrikaanse Amazon) te bestellen, maar daar kies ik bewust niet voor, omdat ik in dit geval inderdaad het milieu belangrijker vind dan mijn eigen gemak.

    En eerlijk gezegd denk ik dat er, los van de boodschappen, best veel overbodige kleding en spullen worden besteld. Dus dat het bestellen overconsumptie in de hand werkt. Lubach had er ook een uitzending over:
     
    nelta en Mamafiets vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    :eek: En dan staat DHL oid ook nog wel eens aan de deur :o:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Op m’n werk zijn we een dhl pakket punt. Is soms nog meer werk dan het gewone kassa werk. 4 kooien vol pakketjes is geen uitzondering op een dag. Zowel verzenden als ophalen.
    Dus als mensen er dat nog bij op tellen:|
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
     
  8. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    269
    144
    43
    Vrouw
    Oh wat erg! :| dhl nog niet eens meegerekend...

    Moet wel zeggen dat ik bijna nooit in stenen winkels kom. Supermarkt en drogist uitgezonderd. Heb echt zo'n hekel aan dat veel te drukke centrum (woon in een grote stad)

    Ik hoef me in ieder geval niet af te vragen waar mijn geld toch blijft:roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.988
    18.694
    113
    @suus1983 Prima toch, dan is dat jouw prioriteit. 'Een kwestie van prioriteiten stellen' wil verder niet zeggen dat iedereen dezelfde prioriteiten heeft :)

    Ik ging ook nooit in tijden van drukte naar de stad, daar kan ik echt niet goed tegen. Maar bv wel op dinsdagochtend ofzo.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  10. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Nee per naam, mijn man had er 55
     
    Havermout vindt dit leuk.
  11. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    oh jij slaat echt alles lol!:roflmao:
    In mijn vorige huis herkende de postbezorger mij aan de andere kant van mijn woonplaats.:o:
    Ze vroeg me toen ff te wachten en haalde zo een pakketje uit haar bus. :roflmao::roflmao::roflmao: :o::o::o:
     
    Pompidom vindt dit leuk.
  12. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Gelukkig maar dat Wehkamp niet via PostNL verstuurt:oops:

    upload_2023-1-13_12-35-27.jpeg
     
    suus1983 en Pompidom vinden dit leuk.
  13. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.207
    3.493
    113
    Vrouw
    Oe, ik maar 1 pakket! En ik weet niet eens wat dat is. Maar goed, ik laat alle pakketten altijd bij de supermarkt bezorgen. Ik vind het zo belachelijk dat al die busjes continu overal rijden om pakketjes te bezorgen, zo zonde van de rit. Ik kom wekelijks bij de supermarkt dus haal het daar dan op.
     
    Vogelinnetje en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Nice, valt die 116 van mij weer mee:p
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  15. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    En @Havermout het is per e-mailadres volgens de app. Bij je profiel staat een e-mailadres geregistreerd en daar staat bij dat als je meerdere emailadressen gebruikt om online te shoppen, je die ook kunt toevoegen zodat je geen pakketten mist.
    Het aantal pakketten is bij mijn man in de app dus ook anders dan bij mij. Ik had er 39 en mijn man 20.
     
    Havermout en TotalBella vinden dit leuk.
  16. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.994
    7.028
    113
    Wow ik vind dit wel heftig, want de meeste pakketjes komen via DHL :eek::eek::eek:

    Maar eerste half jaar ziek geweest door zwangerschap, en tweede half jaar baby. Dus ik ben de deur eigenlijk niet uit geweest in 2022!

    Bekijk bijlage 743469
     
    Havermout vindt dit leuk.
  17. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.284
    5.511
    113
    Alles wat je noemt, is het gevolg van online winkelen. Winkelgebieden worden kleiner, grotere winkelcentra verdwijnen. Daardoor meer drukte. Mensen zien winkelen ook meer als een uitje. Aanbod aan winkels wordt ook kleiner en mensen orienteren zich op internet wat er allemaal verkrijgbaar is. Vroeger ging je gewoon naar een winkel en zocht wat uit wat ze hadden. Nu gaan mensen eerst op internet zoeken naar iets en proberen het dan te vinden in de winkels. Winkels krijgen ook een steeds kleiner assortiment hierdoor, want ze verkopen minder. En dan gaat het cirkeltje weer rond, totdat er straks bijna geen winkels meer zijn.
     
    Mamafiets en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Die is hier simpel. Ik retour alleen als er iets mis is met een product. Dat was afgelopen jaar 0 keer het geval. Het jaar daarvoor een peperdure keukenmachine waar iets mis mee was. Die hou ik dan natuurlijk niet.

    Ik heb in mijn omgeving nog geen winkelcentrum kleiner zien worden of verdwijnen. Eerder juist groter dan ze waren. Bijvoorbeeld uitverkoop gaat om de laatste items van een bepaald product. Dat is gewoon veel makkelijker om te verkopen vanuit 1 plek. Ik ben wel blij dat ik niet verschillende winkelcentrums meer af hoef te gaan in de hoop een bepaald item te vinden.

    Online kopen is verder vaak gewoon een stuk goedkoper, als je outlets niet mee rekent. Dan kan ik bijvoorbeeld een goed paar kinderschoenen kopen voor dezelfde prijs als een paar wat snel kapot is. Online koop ik juist minder. Dan heb ik minder last van die schreeuwerige reclames. En kan ik betere keuzes maken doordat ik niet overprikkeld raak van alles met of zonder opdringerige verkopers.

    Of halen of bezorgen beter is voor het milieu hangt er ook van af hoe je reist. Ga je met de fiets dan is dat natuurlijk beter. Maar als mensen met de auto voor een item gaan reizen kan je bezorgen imo zien als het carpoolen van pakketjes.
     
  19. Jetje1

    Jetje1 Actief lid

    1 mrt 2011
    477
    219
    43
    Ik heb maar 4 pakketjes
     
  20. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.207
    3.493
    113
    Vrouw
    Maar hebben jullie dan niet bij je supermarkt/winkelcentrum een pakketservice? De meeste mensen komen wekelijks wel in het winkelcentrum. Dan kun je toch gelijk je pakje ophalen? Dan hoeven je pakketjes ook niet te carpoolen. Natuurlijk moet je dan wel wat langer geduld hebben, maar de meeste pakketjes die bezorgd worden kunnen best iets langer op zich laten wachten lijkt me.
     
    Vogelinnetje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina