Hydrofiele luiers

Discussion in 'De babyuitzet' started by germar, Apr 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Hoi,
    Maakt het nog iets uit waar je de hydrofiele luiers koopt of komt het allemaal op hetzelfde neer?
    Groetjes

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Die van de Hema en Prenatal bv zijn een stuk dikker en vind ik dus fijner dan die je bv bij de Zeeman of Wibra kan kopen..

3. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Ik had er dus al 6 bij de Hema gehaald, dus kan ik de rest daar ook gewoon halen. Geldt dat ook voor Hydrofiele washandjes? Zijn die ook goed van de Hema?
    Die gebruik je toch i.p.v. gewone washandjes?
    Het is allemaal nieuw voor mij..

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd ik heb die van de prenatal en de hema en vind ze fijn. Dunner dan die wij hebben zou ik idd niet willen.

De washandjes zijn ook prima, alleen hier niet gebruikt ivm grote handen van vriend en ikzelf vind ze irritant ;)! Maar je gebruikt ze idd ipv gewone washandjes.

5. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik heb die van de wibra en de hema, en ik vind juist die van de hema NIET van fijn,

maar het maakt verder weinig uit waar je ze koopt. je kunt indd gewoon bij de hema bij halen.

6. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    waarom mag je geen gewone washandjes gebruiken?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mag wel hoor. Niemand die zegt dat het niet mag. En wij gebruikten ze dus ook al vanaf een paar dagen na de geboorte van Malou en Ruben niet meer, maar gewone washanden.

Die hydrofielwashandjes zijn zachter en dunner waardoor je overal makkelijker bij kan (zeggen ze ;)). Maar hier dus een keer of twee/drie gebruikt en toen de container in gegaan.

8. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Gewone washandjes zijn te ruw voor het tere huidje van je baby, vandaar ook het gebruik van de hydrofiele doeken bij het afdrogen van je kindje ipv gewone handdoeken. Ook kun je hydrofiele gebruiken om bijvoorbeeld in de wandelwagen onder het hoofdje te leggen.
    Ik heb er heel erg veel, gebruik ze nog steeds voor mijn dochtertje van 17 maanden, ook leg ik de doeken onder haar billen als ze heeft gepoept, dan is niet meteen de waskussenhoes vies als er bijv poep op zou komen, en vind ik wat hygienischer (mijn dochtertje kan nu nog wel eens wild doen als ze een schone luier krijgt,vandaar vooral, kleine babies doen nog niet zo wild natuurlijk!)

Ik heb de hydrofiele doeken van prenatal en Hema. Wel vind ik de washandjes van de prenatal fijner dan die van de Hema.

Groetjes

Sylvia

9. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ik heb ze ook van de hema en de ikea. Prima dingen. Leuke bijkomstigheid; daar hebben ze ook leuke met printjes! Washandjes zijn ook prima van de hema. Ik gebruik ze om bijvoorbeeld gezichtje te wassen en oogjes schoon te maken. Gebruik ze ook wel om mee te wassen maar dat doe ik ook wel met washandjes van de hema. Gewone dan van de kinderafdeling. Die zijn ook superzacht!

10. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hoeveel hydrofiele luiers raden jullie aan?
    Heb er nu 12, maar denk dat meer fijner is of niet?

11. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ik heb er denk ik wel een stuk of dertig. Maar heb nog nooit zonder gezeten ;) is wel wat veel hoor. Ook veel gekregen van mensen die uit de babies zijn.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die luiers kun je nooit te veel hebben ;)! Je kan ze echt overal voor gebruiken ;)!
    Onder het hoofdje in het bedje, in de kinderwagen, in de box. Om af te drogen. Als spuugdoek/lap. Om kleding te beschermen tegen lekkende borsten. Om flesjes/kolf in te bewaren en op te laten drogen. Om op het aankleedkussen te leggen zodat je niet elke luierverschoning de aankleedkussenhoes hoeft te verschonen ;). En ga zo maar door ;)!

13. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    en hydrofiele luiers dan? mijn schoonmoeder heeft nog stapels liggen van vroeger. maar ik vind het maar gek om zulke doeken te gebruiken als luier. dat is toch uit de tijd?

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Terra,
    Zie mijn bericht boven jouw bericht. Daar staat waar je die hydrofielluiers allemaal voor kan gebruiken/gebruikt.
    Om als luier te gebruiken kan ook hoor. Genoeg mensen die katoenenluiers gebruiken, alleen hebben die dan meestal een luiersysteem (dus voorgevormde wasbare broekjes en inleggers etc, maar ook hydrofielluiers kunnen er nog voor gebruikt worden en ik geloof best dat dat nog gebeurd hoor).

15. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    Ja Bolbuikje... wat jij allemaal beschrijft zal ik het ook zeker voor gebruiken! Alleen wil ik liever zelf normale luiers gaan gebruiken. maar dan staat op mijn lijstje dat ik hydrofiele luiers nodig hebt. dan ga ik er gelijk een beetje vanuit dat ik verplicht word om zulke luiers te gebruiken. maar idd ik kan ze overal voor gebruiken :D

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee ;) die staan niet op het lijstje omdat er geacht word dat je ze als 'plas/poep' luier gaat gebruiken. Maar voor het afdrogen van de baby, etc, daarom staan ze op de lijst ;)!

Als jij plastic luiers wil gaan gebruiken ben jij daar echt helemaal vrij in! Zou wat zijn zeg!

17. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    vond het ook al wat gek :D hahaha

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb er heel wat van de ikea, die zijn prima en best dik.

Share This Page