Ik krijg elke maand een mail over de leeftijd van mn zoontje wat hij in die maand zal leren en meemaken. je kent dat wel kreeg gister een mailtje over 20maanden dreumes. dat ze het in deze periode geweldig vinden om te kliederen met klei en modder en in plassen willen stampen enzo. Dit omschrijft dus absoluut niet mijn zoon Die wilt niks aan zn handen hebben zoals zn beleg(pindakaas) of toen ik een gips handafdruk wilde maken dat hij met zn handje gaat zitten wapperen dat er iets vies aan zn handen zit. in een plas lopen doet hij ook niet. 1x gedaan en kreeg 1spettertje op zn wang en het was meteen gedaan. Is mijn dreumes de enige die soort van smetvrees achtige trekjes heeft?? Hij eet dus t liefst ook niet met zn handen. Heel netjes met een vork. want tja, stel je voor dat je handjes vies worden
Mijn zoontje is het tegenovergestelde van jouw zoontje. Die mag graag overal in liggen rollen, kliederen, stampen. Het boeit hem echt helemaal niet. Is juist heel interessant. En dan eigenlijk ook nog wel even willen proeven. Mijn neefje was ook erg 'bang' voor vieze handen. Zou ook niet even lekker in de zandbak graaien want vieze handen krijgen kon echt niet. Dat extreme is inmiddels wel voorbij, maar nog altijd is hij voorzichtig met 'vies' worden. Komt ook nog eens bij dat het totaal geen buitenspeel-kind is. En inderdaad dat water wat jij beschrijft. In de zomer 2 jaar terug kreeg hij een drupje water op zijn t-shirt van de tuinsproeier. Nou, de wereld leek wel te vergaan zo ging hij tekeer. En wij maar lachen, best sneu eigenlijk, maar leek ook zo grappig.
raar he hoe sommige kindjes het maar niks vinden dat vies worden. ik zelf heb dit vroeger ook gehad. op die leeftijd weet ik het niet maar toen ik jaar of 5 was had ik echt smetvrees. nu ben ik zelf nog steeds voorzichtig met bacterien hoor maar ik laat dit dus absoluut niet merken aan mn zoon. als hij iets smerigs aan zn hand ofzo had dan liet ik m gewoon zn gang gaan en reageerde er niet echt op. in plassen stampen heb ik m zelfs voor gedaan dus daar kan het ook niet aan liggen. ik snap het niet. opzich niet vreselijk, maar als ik gips afdruk wil maken voor herinnering voor later dan is het drama en wilt ie zn hand snel schoon maken. was er vorige keer een hele middag zoet mee terwijl het in 2min gedaan kan worden