Noëlle is nu bijna 4 maanden en ik wil vanavond eigenlijk eens proberen of ik de voeding van 23:00 uur kan laten vervallen en of ze misschien door wil slapen tot de volgende morgen als we haar vanavond een papfles geven. Mijn oudste dochter is al 8 en ik weet eigenlijk niet meer zo goed, hoe we dat met haar deden destijds. Dus mijn vraag is: "Hoeveel pap doe je nu in de fles als je de eerste keer pap geeft?" Wij hebben een Aventfles en mijn man heeft vandaag een speen met 3 standen gekocht, die dus ook geschikt is voor dikkere vloeistoffen, zoals erop staat. Iemand hier dus ervaring mee? En hoeveel eetlepels pap doe je dan, bij een fles van 180 water met 6 schepjes voeding, in? Frieda Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
Heb even voor je gespiekt op de achterkant van mijn pak Nutrix: daar staat dat je aan een fles van 200 cc twee tot drie eetlepels Nutrix moet toevoegen. De eerste keer is het he, zei je... Dan zou ik beginnen met iets minder, bijvoorbeeld anderhalve eetlepel, om te wennen. Gaat dat goed, dan kun je er morgen wel iets meer in doen. Succes en ben benieuwd of het werkt!
Bedankt voor je reactie! Ik had nog niet eens op het pak gekeken, voordat ik dit bericht plaatste en bedacht met ook ineens, dat het natuurlijk ook op het pak zou staan. Nou, we hebben zonet dus de papfles geprobeerd en ik had er ook eerst iets minder in gedaan (2 dessertlepels in plaats van 2 eetlepels), maar die 1-2-3 speen van avent laat zelfs op stand 1 echt veel te veel voeding door. Ze dronk zo snel, dat ze er haast in stikte. Dus maar snel gestopt en het geprobeerd met de gewone speen met 2 gaatjes, maar daar komt de pap echt niet door en toen werd ze spin-neidig omdat ze niets binnen kreeg. Dus uiteindelijk maar snel weer een gewone fles klaargemaakt, want mevrouwtje had reuzehonger en had geen geduld. Dus vanavond is het nog niet gelukt met de pap. Het leek ons een goed idee, om het in het weekend maar eens uit te proberen, hoe lang ze door zou slapen als we de fles van 23:00 uur weg zouden laten. Want als ze zich dan toch 's nachts wel zou melden, kunnen we op zondagmorgen nog even weer doorslapen misschien. Maar goed, maar eens zien, hoe we het nu verder aan gaan pakken. Kunnen misschien ook eens kijken of ze sowieso ook doorslaapt als ze om 23:00 uur zich niet meldt en dan nog ver in dromenland is. Frieda