Hoogzwanger en kinderfeestje geven?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dolce1983, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Goedemorgen,

Vannacht heb ik weer liggen piekeren en nu weet ik niet meer of ik er goed aan doe.

Het volgende is het geval.

Mijn dochter wordt 6 jaar als ik precies 38 weken zwanger ben van ons vierde kind.
    We hebben haar feestje met vriendinnen gepland op een vrijdagmiddag, waarbij ze ergens een workshop gaan doen. Vanuit school alle 8 mee naar ons huis, broodje en taart eten, kadootjes uitpakken en dan in de auto naar de workshop. Die duurt ongeveer 2 uur en dan kindjes thuis brengen.

Mijn man en ik doen dit samen in twee auto's en tijdens de workshop kunnen wij gewoon even rustig koffie drinken ofzo.
    Onze twee zoons kunnen naar oma die middag.

Op de zondag er na vieren we haar verjaardag thuis met de familie, dus ook een drukke dag.

Nu voel ik dus in ene de stress op komen dat mijn baby misschien wel eerder komt en er dus geen feestje voor mijn dochter kan komen en alles.
    Aaah stomme hormonen!

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je evt twee bevriende moeders achter de hand? Dat zij in geval van nood het kinderfeestje kunnen overnemen voor jullie?
    De familie kan "gewoon" worden afgezegd lijkt me, indien noodzakelijk.
    Daar komt bij aan zesjarige kan je prima uitleggen dat het feestje later wordt ingehaald oid.

Onze oudste was eind juli uitgenodigd op een verjaardagsfeestje, jochie werd 5 jaar... twee dagen daarvoor kregen we een telefoontje dat de oma van t kereltje was overleden en dat daarom het partijtje voor onbepaalde tijd zou worden opgeschoven. Kereltje snapte prima waarom.

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik zou het gewoon door laten gaan. Tenzij je bij de andere veel eerder be t bevallen.
    en de workshop hoef je zelf niks te doen. En ja als de babymtoch eerder komt kun je het altijd nog verzetten

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Enne... mocht je toch nog met een bolle buik lopen die zondag... dan ga je zelf lekker op de bank zitten en laat je de familie maar lopen ;) Zelf bediening oid.

Ik was 39 weken zwanger van de oudste toen we een housewarming cq verjaardagsfeest hadden van mn vriend.... we waren twee/drie weken daarvoor nog verhuisd. Hebben toen ook gezegd dat we de verjaardag "klein" vierden. Dus alleen bepaald tijdstip en geen hele dag oid. En dat we evt de verjaardag nog afbelden in geval van bevalling. ben negen dagen later pas bevallen.

5. rijkdom

rijkdom Lid

14 jun 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dergelijke situatie. We vieren de feestjes nu 2 weken eerder. Op hun (tweeling) echte verjaardag krijgen ze nog wt kleins, eten we feestelijk en trakteren ze op school.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou kijken of je een moeder/zus/vriendin kunt regelen, dat jij niet perse mee hoeft. Dat is ook wel fijn voor het ophalen van school met zo'n groep.

Mijn oudste had vorige week een feestje van een vriendje, eerst thuis eten&cadeau's en daarna naar een speeltuin. Met een mama die 40+6 was. Ze hadden een opa en broer meegevraagd als extra hulp. Dat is goed gegaan.
    Dat feestje was een beetje spontaan en "onder voorbehoud". De kinderen zelf kregen de uitnodiging pas de dag ervoor.. Ik kon wel weer al een cadeautje kopen.

Met de verjaardag van familie zou ik dat ook onder voorbehoud doen, of op zelfbediening. Even niet meer drukte dan je kunt hebben.. Zaterdag ook je rust nemen en je man de boodschappen/voorbereidingen laten doen?

7. Ik lijk de enige te zijn, maar ik zou het toch, als het maar even mogelijk is, verplaatsen naar een paar weken eerder. Ik zou echt gek worden van de stress en onzekerheid die het me al die weken zou geven, omdat ik toch steeds bang zou zijn dat ik er zelf niet bij zou kunnen zijn om alles goed te regelen en organiseren :)

Ik was overigens al helemaal kapot na een kinderfeestje met 8 weken zwangerschap.. Héél veel respect voor jou dus! ;)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Heb je alles voor het kinderfeestje al besproken? Zo ja dan zou ik zorgen dat er iemand achter de hand is (tante, goede vriendin) die het eventueel over kan nemen.

Ik heb er toen voor gekozen om de verjaardag 2 weken eerder te houden (zoon 20 aug jarig ik 1 sept uitgeteld) en daar was ik blij om want rond de 20ste kon ik nauwelijks nog lopen en niet te genieten en had de dag ervoor net te horen gekregen dat ik een keizersnee zou krijgen 5 dagen later.

9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ik zou het feestje door laten gaan, dan zit je daar later ook niet meer mee. En bij de workshop hoef je niks te doen. Je kunt vooraf thuis alles al klaar zetten.

en het bezoek kan indd zich zelf wel redden met inschenken van koffie als jullie van te voren alles klaar hebben staan incl hapjes. En je hebt ook nog een man/vriend die het kan doen? Jij kunt wel blijven zitten!
    maar als je er tegen op ziet dan moet je het gewoon niet doen!

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik zou het naar voren halen. 38 weken is een normale termijn om te bevallen en dan moet je alles afblazen.
    Mijn dochter was in de vakantie jarig, haar eerste partijtje hebben we voor de vakantie gevierd. En wat ben ik daar achteraf blij om(zie onderschrift)

11. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Lastig. Het kinderfeestje zou ik gewoon door laten gaan, vooral omdat je zelf niet heel veel hoeft te doen.
    Het "grote mensen feest" daarentegen lijkt me wel vrij stressvol. Althans zo ervaar ik dat altijd. Maarja, bij voorbaat de boel afzeggen is ook zo lullig voor je dochter.
    Ik lag met 35 wk zwangerschap in een zwembad met 7 meisjes, ook niet echt top!

12. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Vorige keer met 34 wkn nog een feestje gegeven en afgelopen zaterdag groot feest voor mijn dochter. Ging prima. Luister naar je lichaam... als het nog gaat doe je het gewoon. Zorg dat je familie achter de hand hebt die jouw rol kunnen overnemen of verplaats het feestje. Familie is nog makkelijker. Zelfbediening of afzeggen als je je niet fit voelt. Succes! Heb zelf met moeite besloten om niet met schoolreis mee te gaan...

13. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad besloten om het kinderfeestje door te laten gaan.
    Wel heb ik twee moeders gevraagd (meisjes gaan ook mee naar t feestje) of ze standby willen staan, mocht ik het niet trekken die dag.
    Als de baby er dan al is, verschuiven we het gewoon.

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met de verjaardag van mijn zoon, dat was mijn uitgerekende datum voor nummer 3.
    Toen hebben we het een week eerder met een klein groepje familie thuis gevierd.
    Wel 2 dagen later bevallen met 39 weken...

Nu dus weer een klein familiefeestje en inderdaad familie kan ik gewoon afbellen.

Bedankt, Dolce

Deel Deze Pagina