Vorige week maandag heb ik bloed laten prikken, 6 buisjes op 14 testpunten. Dit ivm dat ik erg moe ben, yes i know heb een druk gezin. Maar het voelt anders moe dan anders. Tja...Zo moe dat je 's ochtends al denkt: wanneer mag ik weer naar bed. Overal wel in slaap kunnen vallen, zelfs als ik 5 min naar de winkel rij in de auto. Af en toe wazig zien (blinde vlekken). Duizelig. Niets schokkends nee. Vandaag eindelijk even gebeld voor de uitslag. Assistente keek op de lijst, nee....geen bloedarmoede...even verder kijken....hmmmm....de arts heeft de uitslag zelf nog niet gezien...ik vraag even of ze je donderdagmiddag terugbelt ok? Naja, daar krijg ik een btje een vreemd gevoel bij. Als alles helemaal ok was dan kan ze dat verder toch wel zeggen. Of zou de assistente niet alles kunnen beoordelen. Ze werkt er al jaren.
Waarschijnlijk kan of mag ze idd niet alles beoordelen.. Daarbij kan ze verder je ook niks vertellen als er een waarde verhoogd of verlaagd mocht zijn of dat er wellicht helemaal niks aan de hand is en is het daarom makkelijk om het met de arts te bespreken.
Assistentes kunnen rare dingen doen Ik zou me geen zorgen maken, maar misschien is er toch een bloedwaarde die niet helemaal goed is. Dat hoeft niet meteen supererg te zijn, het kan ook een onsteking zijn of iets dergelijks. Mss is er wel niks, maar willen ze toch even met je praten om te kijken of ze alsnog iets aan de moeheid kunnen doen? Wel stom dat je tot donderdag moet wachten!
Als t ernstig was hadden ze al gebeld en niet pas donderdag. Want de ass ziet dat ook. Er staan dan vaak uitroepsrekens achter de waarde als t echt afwijkt. Verder mag een ass niets doorgeven, dat is een taak van de arts. Hebben jullie geen telefonisch spreekuur met de arts?
Waarschijnlijk mag ze alleen de bloedarmoede waardes doorgeven, daar van weet ze heel goed wat te laag is en wat niet. Het kan zo zijn dat er andere waardes afwijkend zijn, dit hoeft helemaal niet erg te zijn maar die mag ze gewoon niet door geven. Dus ik zou me zeker niet druk maken, als het echt wat ernstigs was dat had je niet tot donderdag hoeven te wachten!
Ja maar die sterretjes of uitroeptekens zet de computer van het ziekenhuis er automatisch achter, zelfs al is het echt minimaal verhoogd of verlaagd. En bepaalde waardes kunnen gewoon heel erg schommelen terwijl het niet eens iets dramatisch hoeft te zijn.
Ja rond 14 uur, misschien is mijn eigen dokter er vandaag niet. Ja lijkt me logisch dat als het erg zou zijn ik wel gebeld zou zijn maar de arts heeft de uitslag nog niet gezien dus. Wel raar dat ze dus eerst wel begint met het opsommen van een en ander en dan stopt..pff
Nee hoor meiden, ik weet zeker dat ik nog niet dood ga..vond het alleen een raar telefoongesprek en vroeg me dus af hoe dat zit met die assistentes.
Dan zou ik bellen met t spreekuur. Een vervangend arts kan t je ook , vertellen. Maar nogmaals als t echt niet goed zou zijn belt t zh vaak ook naar de arts, en hadden ze al gebeld. In niet pas donderdag
Ik denk dus dat er dan idd afwijkende waardes op staan. maar dat hoeft niet per defenitie iets ernstigs te zijn. Maar daar mag zij dan idd niet iets over zeggen (al houden niet alle ass zich hier aan) ff donderdag afwachten waarschijnlijk heeft t geen haast en ben je gewoon nog 2 extra dagen langer moe. sterkte.
Denk dat de assistente zich realiseerde dat ze al te veel had gezegd. Wij mogen de uitslag pas doorgeven op het moment dat de arts deze al heeft bekeken en ook in het dossier heeft gezet wat hij er verder mee wil. Als de uitslag echt heel erg afwijkend of levensbedreigend is belt de arts overigens gelijk zelf! Wij worden dan zelfs al door het lab van het ziekenhuis gebeld voordat we de uitslag binnen hebben, dus in dat geval had je allang een telefoontje gehad. Wel vreemd dat er pas donderdag weer gebeld kan worden, is je arts op vakantie ofzo?