In de MMM en nu een cyste in mijn eierstok. Wie heeft ervaring?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mol81, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

#1 mol81, 23 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2011
    Hallo dames,

Sinds 7 maanden slik ik Clomid. De laatste drie maanden reageerde mijn lijf raar en heb ik FM gevraagd en gekregen. Nu bleek vorige week dat ik een cyste van 55 mm in mijn linkereierstok heb. Ik moet afwachten totdat hij verdwijnt.

Net ging ik naar de wc en verloor flink wat bloed. Maar voor ongi is het (normaal gesproken) nog veel te vroeg. Kan het de cyste zijn die verdwijnt? En wat moet ik nu doen? Als het wel ongi is moet ik namelijk op CD 3 terug naar het zh voor een echo en medicatieaanpassing.

Hoe weet ik of het ongi of de cyste is?? HELP!

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hoi Mol,

Wat vervelend dat je een cyste hebt en dat je moet wachten tot ie verdwijnt.... Kan soms best lang duren. Ik heb er nog 1 zitten sinds de laatste punctie in november. Die slinkt maar langzaam.
    Cystes in de eierstokken komen wel erg vaak voor en zijn gelukkig niet schadelijk. Over het algemeen verdwijnen ze vanzelf, soms worden ze even aangeprikt (net als bij een punctie).
    Ik weet niet goed of het bloed van je cyste is. Hopelijk kan iemand anders je wel helpen daarmee!

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Hallo Mijs,

Dank voor je reactie. Ik zie dat je zwanger bent! Hoera! Ik dacht dat je niet zwanger kan worden als je een cyste hebt maar dat kan dus toch?!
    Ik hoop dat iemand anders me meer kan vertellen over het bloedverlies.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een cyste is vervelend, maar verdwijnt meestal vanzelf. Soms moet je idd even een maandje overslaan voor je weer onder behandeling mag. Dat is minder, maar prima te overleven hoor!
    Succes!

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hoi Mol,

De cyste is bij mij dus ontstaan na de punctie (ik denk zelf door de punctie, dat een holte die is ontstaan door aanprikken van de follikels zich heeft gevuld en omkapseld). Als ie er al zit is stimuleren niet goed.
    Cystes kunnen snel, maar ook erg langzaam (maanden) verdwijnen. Dus maar 1 cyclus overslaan is niet gegarandeerd..
    Succes!

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi Mol,

Ik heb ook een cyste in mijn eierstok, vermoedelijk een endometriosecyste volgens de gyn.
    Het is maar een kleintje van 2 centimeter en hij belemmert de werking en doorgang verder niet.
    Eind maart krijgt ik weer een echo om te kijken of hij er nog zit en of hij groter is geworden.
    Als hij weg is of niet groter is geworden dan kan het verder geen kwaad voor de behandeling en mag ik met ICSI beginnen.

Of je er nu bloed door hebt verloren weet ik niet, hopelijk heeft iemand anders daar een antwoord op.

7. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, dat wil ik ook wel eens weten!
    Ik had meerdere follikelcystes in beide eierstokken op mijn eerste echo. Was al begonnen met decapeptylspuiten. Het waren er zoveel; de artsen begrijpen er niets van! Nu moet ik blijven doorspuiten met de deca tot ze weg zijn. Ben inmiddels ook ongi geweest en ik dacht dat t over was (na 7!!! dagen), maar heb nog steeds beetje waterig bloedverlies (beetje roze zeg maar). Dus ik vraag me ook af of dat van de cystes kan komen! Ik ga het dinsdag iig even navragen.

Xxx Hypo

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik weet wel dat als een cyste kapot springt (ipv krimpt) er bloed kan vrijkomen. Dit kan geen kwaad.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Volgens mij zijn er twee verschillende soorten cystes. De ene vult zich met vocht en de andere met bloed. Dus dan klinkt het aannemelijk dat als die laatstgenoemde 'klapt' je bloedverlies hebt. Zeker weten doe ik het niet hoor.
    Ik had bij mijn iui pogingen ook redelijk vaak cystes. Ik mocht dan niet beginnen met spuiten, maar dit was dan alleen omdat ze dan bij een echo niet kunnen zien of het de cyste is of een groeiend follikel. De gyn zei er altijd bij dat het geen kwaad kan en dat je gewoon zwanger kan raken.

10. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Heb ik ook gehad tijdens clomid gebruik. Ik was na IUI ongesteld geworden en werd het elke keer weer een klein beetje, en op dag 12 ging ik weer voor een echo en toen had ik ook een cyste van 5mm. Mijn eisprong kwam daardoor ook niet meer op gang, dus ik mocht kiezen, eerst met tabletten proberen, progynova volgens mij (zodat je een doorbraakbloeding krijgt) of wegprikken. Ik heb het met tabletten geprobeerd en daarna was hij gelukkig weg.

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik denk dat het de cyste is waardoor ik nu bloed. Het zijn stolsels en slierten en geen ongibloed. Ik wacht nog even af en anders bel ik morgen de gyn. Wat irritant zeg die cystes!
    En wat vervelend dat het zo vaak voor komt.

Deel Deze Pagina