Wij hebben via internetbankieren ingesteld dat elke 1e van de maand er 2.000,00 op de lopende rekening staat en de rest gaat naar de spaarrekening. De vaste lasten bedragen hier ongeveer 1.200,00 per maand en dan hebben wij 800,00 over voor: - boodschappen - benzine - luiers Wat wij over hebben van het maandsalaris is meestal ongeveer 150,00. Mijn salaris wordt om de 4 weken gestort en dan gaat er 200,00 naar een spaarrekening voor de woonlasten van verzekeringen die wij jaarlijks betalen.
als onze vaste lasten betaald zijn houden wij nog 730 euro over. hiervan moet nog betaald worden: eten benzine kleding uitjes sparen
Hier ook zo'n 1800 euro over elke maand. Maar dan moet ik nog wel sparen en boodschappen doen. Verder hebben wij geen huisdieren en geen kinderen en een auto van de zaak dus naast sparen en boodschappen gaat de rest op aan vakanties/uit eten/kleding. Huis is net nieuw dus daar hebben we nog niet veel onderhoud aan.
Ik hou bijna 1200 euro over. Hier moeten nog wel boodschappen, diesel, luiers en leuke dingen van betaalt worden. Ben alleen samen met mijn zoontje.
Wat een hoge bedragen! Lekker zeg als je zo ruim zit. Wij zouden maandelijks 600 overhouden + extra's als vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bonus. Denk dat ik t wel aandurf! Nu natuurlijk meer over en dat went wel als je zoveel spaart. Ook dan wil je niet inleveren op sparen want dat voelt veilig, en daardoor ook altijd zuinig want de spaarrekening is heilig.
Zijn daar de boodschappen dan ook al vanaf en benzine ect? Andere lijkt het me persoonlijk best krap.
Nou idd veel hoge bedragen hier komt er rond de 2100 binnen min vaste lasten denk 400 over daar word van getankt boodschappen en dan soms uitjes
lees hier ook echt bedragen dat ik denk zozo! wij houden ook wel een flink bedrag over na vaste laste maar op een of andere manier is het altijd op haha. natuurlijk gaat er een groot deel naar de spaar. heb een maand berekening en deze vast aangepast naar het nieuwe salaris ivm minder werken.
Als alle vaste lasten eraf zijn, en dan reken ik boodschappen etc ook mee. Dus het geld wat we echt vrij te besteden hebben is nu 1000 euro per maand. Maar Grootste deel gaat naar de spaar , bruiloft in zicht ..
wow... 1000 euro overhouden per maand. Dat gebeurt hier heel zelden. Daarvoor moet ik mijn man toch echt een paar weken naar het buitenland laten gaan :O
volgens mij reageren de mensen met minder inkomen hier niet. Vind de bedragen die hier genoemd worden best hoog
Er staan er echt toch wel een paar tussen hoor. Ik vind het geen schokkende bedragen. Zeker als je samen werkt en je hebt geen hypotheek op beide salarissen kun je best wat overhouden. Lekker toch? En ik ken beide situaties. Wij hielden ook behoorlijk wat over, nu als alleenstaande moeder is het nihil. Maar kan oprecht zeggen dat meer geld niet gelukkiger maakt.
Klopt Eppo, zo moet je het ook zien. In principe houden we 1 van de 2 salarissen over. En idd. Ik ken ook beide situaties. Heb ook tijden gekend dat ik stond te zweten bij de kassa of ik wel goed uitgerekend had dat mijn boodschappen niet boven de 6,72 euro kwamen want dat was wat ik nog precies op mijn rekening had. Over het algemeen was ik toen echt niet ongelukkiger dan nu, nu ik het in de rondte kan smijten. Nu hebben we weer andere zorgen.