ik ben alleen met 2 kinderen en ik hou ongeveer 50-75 euro per maand over wat op de spaar kan of wat ik kan uitgeven. niet veel maar ik red het er nu mee. volgend jaar gaat mijn oudste niet meer naar het kdv dus dat scheelt me weer 100 euro. EN, ik heb 2 paarden die me zo'n 300-350 euro per maand kosten. als ik die niet zou hebben dan had ik dit bedrag dus kunnen sparen. ik heb wel spaargeld, het geld van de jaarlijks belastingteruggave, 13e periode en vakantie/eindejaarsuitkering gaat op de spaar.
Hier houden we 1400 over ongeveer dan is alles eraf van vaste lasten tot de hondenvoer luiers voeding gas eraf.. Zo'n 500 gaat naar de spaar (kan meer haha) derest gaat over de balk bij webshops/stad .. Nu investering in mijn bedrijf en gaan we in november uitbouwen in de tuin kantoor enzo
Ik heb even gekeken en wou houden rond de 400 euro over. Maar dan is echt alles er al vanaf, jaarbetalingen omgerekend per maand, de boodschappen, en het spaargeld en we sparen best wat (vooral voor ons deel aflossingsvrije hypotheek). Alleen kleding en cadeautjes zit er niet bij.
Niets . simpel er blijft niets over , hopelijk als ik weer kan werken wel weer iets, maar de bedragen die ik voorbij zie komen vraag ik me echt vanaf huh, hoe doe je dat . vaste lasten van een gem. gezin zitten volgens mij toch rond de 1700-2300 euro en dan nog variabele kosten van 200-500 en dan 1000 of meer overhouden.. vertel me welke baan moet ik gaan doen en mijn man verdient al niet misselijk?? haha
@spaargeld uitgeven. Wij hebben eerst een tijdje gespaard voor een voor ons "veilige buffer" en nu sparen we wat minder hard op die rekeningen. We hebben ook een spaarrekening waar we geld op zetten voor leuke dingen. Mooi bed, luxe horloge, lekker op reis dat soort dingen. En aan die buffer willen we alleen komen in geval van nood
Ik hou na al mijn kosten 300 euro over om bijv extra's te betalen de kapper en kleding. Mijn man houdt ongeveer 1000 euro over. Daar doen we dan uit eten, de dieren enzo van. Ook kadootjes
850 euro pm. Daar moet ik nog wel boodschappen (rookwaren, make up, verzorgingsproducten daar ook bij inbegrepen) van doen. Ik reken daar zon 400 euro pm voor. Overige gaat 50spaar/50leuke dingen, kleding, cadeautjes. Eerder hielden we een stuk minder over. Maar doordat we de financiën nog eens goed hebben nagekeken en daardoor bepaalde kosten niet meer hebben ( 1 auto minder en alle bijkomende kosten daarvan, mobiele abonnement , psz (150 euro pm) scheelt het een hoop in de maand en hebben we zon 250 euro meer over pm
Er kan wat mij betreft nooit genoeg op staan, maar hebben een bodembedrag voor ons wat erop moet staan en alles daarboven mag op. Sowieso gaan we niet hoger dan 42.000 want zodra ik geld over mijn geld aan de belasting moet geven dan geef ik het liever uit.
Pfff de dag dat wij geld moeten uitgeven omdat er anders teveel op de spaar staat... Wanneer komt die???
Dat ligt eraan waar je prioriteiten liggen, als die liggen bij een verre vakantie, dan kost dat je meer geld dan wanneer je gaat huizen-ruilen met wat uitstapjes. Varierend tussen de 200 en 2500 euro Of je dure kleding wilt, varierend tussen de 100 en de 1000 euro of wacht op een aanbieding met kortingscode, of dure meubels. varierend tussen de 150 en de 2500 euro. Over wat ik exact overhoudt per maand kan ik je zeggen dat ik dat niet precies weet, maar het is niet zoveel. we hebben wisselende inkomsten en werken momenteel allebei minder dan normaal.
Ik las net nieuws dat negatieve spaarrente de norm wordt, ik was al oude sokken aan het zoeken In duitsland hebben ze t al bij een spaarbedrag van boven de 500.000! Haha! Ooooow valt mee!
Na aftrek van alle vaste lasten houden wij 2 maanden 700 over en 1 maand 1200 over. (Komt door weekloon) Daar moeten dan nog wel benzine/boodschappen vanaf. Edit; zie nu na aftrek van alle lasten Eten: met luiers 300 per maand ongeveer Benzine: 80 per maand Onderhoudt auto gemiddeld; geeeen idee.. Doen alles zelf aan de auto, scheelt behoorlijk. Hond: 15/20 per maand (eet veel met de pot mee)
Onze vasten lasten zijn rond de 2000, dan zijn we voor boodschappen ongeveer 500/600 per maand kwijt en sparen we 500. Daartussen zit nog wat kleding geld en mijn man die zich elke maand laat tatoeëren.
Wij houden meer over dan 1000 euro Hyp 795 eneco 133 avero 142 vve 140 water 73 tv 51 tel 15 auto 35 lot 15 begr 10 glazenwasser 10 schoolover blijven 1 maand dubbel 214 boodschap 500 sparen 1000 Bij mijn man wordt de verzekering afgeschreven ivb met hoge korting. We hebben geen super banen maar verdienen leuk samen en een niet te hoge hypotheek.
Na alle vaste en variable lasten als boodschappen ed en alles houden wij een maandsalaris over sinds kort en dat voelt erg prettig. Hiervoor hielden we nooit over