Is belasting voor de auto Maar zoals ik al zei bij mijn man gaat de verzekering voor huis en auto eraf omdat zijn vader in de verzekering zit. Betaal voor auto all risk en inboedel 35 euro(man rek) Opstal zit in de vve
Hier blijf er bijna 1300 euro over voor boodschappen/tanken/kleding etc. Toch krab ik mezelf soms achter de oren waar al dat geld in vredesnaam blijft
Gelukkig is het toch een vrij normaal bedrag aan vaste lasten dus.. Soms denk ik dat wij luxebeestjes zijn maar ik weet niet zo goed waar ik nog kan schrappen. Wij besteden ook ongeveer 450 tot 500 aan boodschappen. Moet wel zeggen dat ik mijn 'uitjes' naar de kruidvat, action en scapino hier bij in reken. Omdat hier ook vaak huishoudelijke artikelen bij zitten.
Hmmm heb eens over onze financien gebogen weer. Wij hebben beide een wisselend inkomen. Als we beide minimaal hebben verdiend houden we niks over (wel genoeg voor boodschappen, maar die reken ik nu mee in de vaste lasten) Maar als we beide een goeie maand hebben gedraaid dan kan het maarzo zijn dat er meer dan 750euro op de spaar kan. Ik zeg maar zou... Het houdt het spannend...en het houdt je scherp hahahaha
Nu ik niet werk blijft er van het salaris van mijn man niks/weinig over na aftrek vaste lasten. Echter teren wij daarnaast al jaren op onze spaarrekening. Daarbij hebben we nog wel eens maanden met extra inkomsten die weer naar de spaar verdwijnen. Ben blij dat het zo kan. We kunnen ook "zuiniger" leven, maar door deze constructie hoeft dat dus niet perse.
Ik besef me nu toch wel hoe luxe wij het hebben. Rot dat velen van jullie weinig geld hebben voor leuke dingen, lijkt me moeilijk. Heb het zelf ook gekend als student, maar dan hoort het er gewoon bij. Wij werken beide fulltime en hebben nog geen kinderen. We hebben 2000 per maand over voor sparen, kleren en leuke dingen doen. Meestal sparen we hier tussen de 1000-1400 van. Moet wel zeggen dat we geen auto hebben (wel een OV-abo) klein appartementje huren zonder wasmachine en bijvoorbeeld ook geen tv hebben. Maar goed, wel weer dure sportabo's en de Volkskrant. En de wasserette is ook niet gratis. Ik denk dat het vooral scheelt dat we geen auto hebben. En geen kinderen, maar dat komt hopelijk nog
indd erger nog wij houden nu niets over ja 600 euro lees dan moet er nog getankt worden ,, en gegeten worden met een naderende baby waarvoor nog wat dingen gekocht moeten worden .. bovendien zijn we net verhuist.. ik vind de bedragen ook mega hoog
dat vraag ik me ook af.. ik betaal per kwartaal 150 euro verzekering en 180 euro wegenbelasting en dan hebben wij een simpele ouwe saab 93 dan moet ik per maand toch echt al 110 euro wegleggen voor de auto en dan is die niet een getankt !
Lovepeet het is in sommige gevallen ook een kwestie van keuzes maken. (Niet bij allemaal hoor, als je je baan kwijt bent kun je daar natuurlijk niets aan doen) Er zijn bijvoorbeeld best veel tbm hier, dan is het logisch dat daar minder inkomsten zijn. En bij gezinnen met veel kinderen zal er ook minder overblijven.
Heb het even uitgerekend en hou een kleine 200 over. Soms zet ik wat weg op de spaar, maa het gaat meestal gewoon op aan dagjes weg, uit eten etc.
Haha, vooral dat laatste ben ik bang (maar is het wel waard hoor). Trek dan maar rustig 1000 euro ervan af (minder werken, kdv en alle andere kosten).
ik betaal pm 42 euro aan wegenbelasting en verzekering zit in een pakket, voor huis/auto etc ben ik rond de 80 kwijt geloof ik
Ik ben aan de hand van dit topic eens gaan kijken hoeveel wij ongeveer kwijt zouden zijn aan kinderopvang, en ik was nogal naïef blijkbaar, want ik ben me een hoedje geschrokken. Alleen al met allebei 1 dag minder werken en kinderopvang zouden we er 1550 euro op achteruit gaan. En dan heeft kindlief nog niet eens een luier om of kleertjes aan of eten gekregen of een kamer. Ik begrijp dit topic nu heel goed, heeft mijn ogen wel even geopend!
Ja, we zouden voor een kind dan zo'n 750 moeten betalen en ik heb net ook maar even berekend hoeveel het zou zijn voor 2 en dan zouden we in totaal 1130 betalen... Dat is toch niet normaal? Ik en vriend verdienen echt niet zo belachelijk goed hoor. Ik sta gewoon voor de klas.
Ben overigens wel uitgegaan van een kinderdagverblijf (en die rekenen een hele dag ipv de 8,5/9 uur die we af zouden nemen) en van 6,70 per uur.