Hoeveel per maand overhouden na aftrek ALLE vaste lasten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    35 euro per maand voor een auto, hoe doe je dat?

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Is belasting voor de auto
    Maar zoals ik al zei bij mijn man gaat de verzekering voor huis en auto eraf omdat zijn vader in de verzekering zit.
    Betaal voor auto all risk en inboedel 35 euro(man rek)
    Opstal zit in de vve

3. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Hier ook 400/500 voor boodschappen verder niks

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier blijf er bijna 1300 euro over voor boodschappen/tanken/kleding etc. Toch krab ik mezelf soms achter de oren waar al dat geld in vredesnaam blijft :$ ;)

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Gelukkig is het toch een vrij normaal bedrag aan vaste lasten dus.. Soms denk ik dat wij luxebeestjes zijn maar ik weet niet zo goed waar ik nog kan schrappen. Wij besteden ook ongeveer 450 tot 500 aan boodschappen. Moet wel zeggen dat ik mijn 'uitjes' naar de kruidvat, action en scapino hier bij in reken. Omdat hier ook vaak huishoudelijke artikelen bij zitten.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hmmm heb eens over onze financien gebogen weer.
    Wij hebben beide een wisselend inkomen.
    Als we beide minimaal hebben verdiend houden we niks over (wel genoeg voor boodschappen, maar die reken ik nu mee in de vaste lasten)
    Maar als we beide een goeie maand hebben gedraaid dan kan het maarzo zijn dat er meer dan 750euro op de spaar kan.

Ik zeg maar zou... Het houdt het spannend...en het houdt je scherp hahahaha

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nu ik niet werk blijft er van het salaris van mijn man niks/weinig over na aftrek vaste lasten.
    Echter teren wij daarnaast al jaren op onze spaarrekening.
    Daarbij hebben we nog wel eens maanden met extra inkomsten die weer naar de spaar verdwijnen.

Ben blij dat het zo kan. We kunnen ook "zuiniger" leven, maar door deze constructie hoeft dat dus niet perse.

8. floraa

floraa Niet meer actief

Ik besef me nu toch wel hoe luxe wij het hebben. Rot dat velen van jullie weinig geld hebben voor leuke dingen, lijkt me moeilijk. Heb het zelf ook gekend als student, maar dan hoort het er gewoon bij.

Wij werken beide fulltime en hebben nog geen kinderen. We hebben 2000 per maand over voor sparen, kleren en leuke dingen doen. Meestal sparen we hier tussen de 1000-1400 van.
    Moet wel zeggen dat we geen auto hebben (wel een OV-abo) klein appartementje huren zonder wasmachine en bijvoorbeeld ook geen tv hebben. Maar goed, wel weer dure sportabo's en de Volkskrant. En de wasserette is ook niet gratis. Ik denk dat het vooral scheelt dat we geen auto hebben. En geen kinderen, maar dat komt hopelijk nog:p

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    indd

erger nog wij houden nu niets over
    ja 600 euro
    lees dan moet er nog getankt worden ,, en gegeten worden
    met een naderende baby
    waarvoor nog wat dingen gekocht moeten worden ..
    bovendien zijn we net verhuist..
    ik vind de bedragen ook mega hoog

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dat vraag ik me ook af..

ik betaal per kwartaal 150 euro verzekering en 180 euro wegenbelasting
    en dan hebben wij een simpele ouwe saab 93

dan moet ik per maand toch echt al 110 euro wegleggen voor de auto en dan is die niet een getankt !

11. floraa

floraa Niet meer actief

Lovepeet het is in sommige gevallen ook een kwestie van keuzes maken. (Niet bij allemaal hoor, als je je baan kwijt bent kun je daar natuurlijk niets aan doen) Er zijn bijvoorbeeld best veel tbm hier, dan is het logisch dat daar minder inkomsten zijn. En bij gezinnen met veel kinderen zal er ook minder overblijven.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heb het even uitgerekend en hou een kleine 200 over. Soms zet ik wat weg op de spaar, maa het gaat meestal gewoon op aan dagjes weg, uit eten etc.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Haha, vooral dat laatste ben ik bang (maar is het wel waard hoor). Trek dan maar rustig 1000 euro ervan af (minder werken, kdv en alle andere kosten).

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Wij betalen 35 voor de verzekering en ook 35 voor de wegenbelasting. Lichte ford focus station.

15. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

ik betaal pm 42 euro aan wegenbelasting en verzekering zit in een pakket, voor huis/auto etc ben ik rond de 80 kwijt geloof ik

16. floraa

floraa Niet meer actief

Oja dat geloof ik meteen! Daarom sparen we nu zoveel mogelijk, nu het nog makkelijk gaat :)

17. floraa

floraa Niet meer actief

Ik ben aan de hand van dit topic eens gaan kijken hoeveel wij ongeveer kwijt zouden zijn aan kinderopvang, en ik was nogal naïef blijkbaar, want ik ben me een hoedje geschrokken. Alleen al met allebei 1 dag minder werken en kinderopvang zouden we er 1550 euro op achteruit gaan. En dan heeft kindlief nog niet eens een luier om of kleertjes aan of eten gekregen of een kamer.

Ik begrijp dit topic nu heel goed, heeft mijn ogen wel even geopend!

18. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

zit hier de kinderopvang toeslag bij? is wel bizar veel

19. floraa

floraa Niet meer actief

Ja, we zouden voor een kind dan zo'n 750 moeten betalen en ik heb net ook maar even berekend hoeveel het zou zijn voor 2 en dan zouden we in totaal 1130 betalen... Dat is toch niet normaal? Ik en vriend verdienen echt niet zo belachelijk goed hoor. Ik sta gewoon voor de klas.

20. floraa

floraa Niet meer actief

Ben overigens wel uitgegaan van een kinderdagverblijf (en die rekenen een hele dag ipv de 8,5/9 uur die we af zouden nemen) en van 6,70 per uur.

Deel Deze Pagina