Ons schatje gat straks naar kdv en nu vraag ik me af, zijn de wendagen al wanneer je betaald, of zijn ze de maand voordat je contract ingaat? Beetje zonde om een hele dag te betalen voor een uurtje wennen en daarna 4 uurtjes wennen..
Bij ons KDV waren de wendagen onbetaald. Het heeft ook weinig zin om de wendagen pas te doen als je al betaald want dan heb je vaak al de hele dag opvang nodig.
Het verschilt idd per kdv. Bij ons kun je je kindje laten wennen voordat t contract ingaat en dit is dus kostenloos. Ontvangen jullie ook geen brief van tevoren waar dit instaat? Anders kun je er vast even over bellen hoor!
Wij betalen vanaf de allereerste dag alles, en we wennen na een maand nog steeds... hoopte eigenlijk dat dit normaal was ;(.
Ik denk dat het vrij normaal is dat de wendagen voor het contract zijn. Maar bij ons was dat niet. Mochten de ouders zelf bepalen hoe lang je ze dan laat wennen. De meeste mensen doen dan hele dagen, omdat ze al betalen en moeten werken. Vond ik ook niet fijn, dat is niet de bedoeling van wennen.
bij ons is het wennen ook in de week of de 2 weken voordat het contract ingaat, dus gratis. hele dag wennen is geen wennen. wennen is zowel voor de ouders als voor het kindje, veel mensen zeggen ah een baby hoeft niet te wennen die vind het wel best, maar hoe vaak ik wel niet hoor van nieuwe ouders die samen met hun kindje 1 uurtje zijn komen kijken te horen krijg hoe lang hun kind die middag geslapen heeft door de indrukken. dus opbouwen is wel erg belangrijk