Hallo allemaal, onze dochter van 1 jaar en 5 maanden wil sinds deze week 's middags niet meer slapen. Ik breng haar gewoon naar bed maar hoor haar de hele tijd spelen en praten. Ze sliep normaal gesproken 's middags nog maar 1 keer van ongeveer 12.00 uur tot 15.00 uur. Ze gaat 's avonds om zeven uur naar bed en als ik vrij ben slaapt ze tot ongeveer 9.00 uur en als ik moet werken maak ik haar om 7.00 uur wakker. Ik vind haar nog te jong om 's middags niet meer te laten slapen. Wie herkent dit? Zou het een fase zijn? Wat kan ik eraan doen? Ik hoor graag jullie mening.
Ook mijn dochter, van bijna 17 maanden wil niet meer slapen tussen de middag. Maar zij sliep altijd ook maar een uurtje of anerhalf uur. Deze voor in de week sliep ze nog een half uur/drie kwartier. En gisteren en vandaag wilde ze helemaal niet slapen. Vind het wel vermoeiend, want ze wordt er niet vrolijker op als ze niet heeft geslapen
volgens mij zit rond die tijd ook de laatste sprong voor de peuterpuberteit, dus dan zou het tijdelijk kunnen zijn
Mijn dochter sliep met 1,3 jaar al niet meer s'middags. Ik bracht haar wel naar bed maar dan was het gieren en brullen. Ze had ze blijkbaar niet meer nodig. Overdag speelde ze lief en was verder niet vervelend.
3 uur slapen overdag, met een nacht van 12-14 uur vind ik ook erg veel eerlijk gezegd. 15/16 uur per 24 uur. Probeer de nacht niet te lang te laten worden en breng smiddags je ukkie wat later naar bed? Onze kleine slaapt nu met 1jr4mnd 1 keertje smiddags, een uurtje/anderhalf. sNachts van 21:00 tot 7:00/8:00, dus in totaal max een uur of 12 per 24 uur. Maar ze is niet zo'n slaper hoor, dus misschien geen goed vergelijkingsmateriaal.