Hoeveel personeel bij de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door M78, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ah oké. Nou we zullen zien dan. Thx!

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik ben ingeleid en om de 10 min kwam de verpleegkundige het infuus omhoog zetten. de vk kwam af en toe kijken hoever het was.

alleen dus de verpleegkundige en verloskundige bij de bevalling gehad.
    voor het hechten kwam de gyn

3. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je liever niet teveel personeel aan je bed hebt staan, moet je dat gewoon aangeven. Ik ben bij de 1e ingeleid en volgens mij stond er op het laatst een heel peleton aan mijn bed, maar op dat moment kon het me allemaal helemaal niets meer schelen, als het kind er maar uit kwam. Moet wel zeggen dat ik ook een probleemgevalletje was, is uiteindelijk ook een keizersnede geworden. De arts heeft wel aan mij gevraagd of ik het goed vond dat de arts in opleiding mij ook toucheerde, ik vond het op dat moment prima.

Het ligt er ook aan hoe laat je bevalt en hoe lang het duurt. Ik begon met een ochtendploeg, toen was het nog rustig en kwam de verpleegkundige en af en toe een verloskundige even tussendoor kijken. Om een uur of 3 startte de middagploeg en kwamen er dus nieuwe mensen aan mijn bed. Gelukkig heb ik de nachtploeg niet meer meegemaakt :)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben in het ZKH bevallen daar mijn dochter 1 dag te vroeg kwam. Na het breken van de vliezen kwam mijn bevalling stil te liggen, en ben ik aan het infuus gegaan.
    Om het half uur kwam een zuster het infuus hoger zetten, en tussendoor regelmatig even vragen hoe het ging.

De verloskundige is ook nog een paar keer geweest, en tijdens de bevalling zelf stonden alleen mijn man, verloskundige en verpleegkundige aan mijn bed.
    Oohhh, ja, de dame van de catering kwam nog even binnen wandelen om ons avond eten te brengen. Tja...... ik had even andere dingen aan mijn hoofd dan mijn avond eten:D.

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij de eerste bevalling stond de kamer vol, mocht ik eindelijk persen moest ik weer stoppen want er moest nog iemand bij gehaald worden. Op dat moment maakte me dat echt helemaal niks uit.
    Ik had ook een co langs mijn bed maar die was kei relaxed.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    #26 Springmuis, 1 jun 2011
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
    Hier waren er inclusief mezelf 5 mensen bij de bevalling..

Ik
    Mijn man
    Gynaecoloog
    Verloskundige
    Verpleegkundige

Maar ik werd ingeleid en dat schoot niet op.. heb 4 wissels gehad en diegene die bij mijn uiteindelijke bevalling waren die hadden net anderhalf uur dienst.

De anesthesist kwam hier alleen de ruggenprik zetten en het schijnt dat hij tijdens het persen nog even is komen kijken hoe het ging toen zijn dienst voorbij was.

Over de gehele dag (van 07:00 tot 0:30) kwamen er zo af en toe verpleegkundiges het infuus hoger zetten, hartje van onze dochter was niet goed dus gynaecologen kwamen ook steeds een echo maken en ben geloof ik wel 1000x getoucheerd hihi

Maargoed de meeste tijd zit je gewoon alleen met je man, pas na een uur of 11 heeft er wel een paar uur lang een verpleegkundige met me mee gepuft, af en toe moest ze even weg want er waren natuurlijk meer bevallingen hihi..
    Pas op het laatst, anderhalf uur voor de geboorte is de gynaecoloog niet meer weggegaan omdat dochter echt geboren moest worden vanwege haar hartje en bij mij de ruggenprik niet werkte en ik extra shots kreeg..

7. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was de vk en verpleegkundige erbij! Maar op dat moment boeit het je niet wie er allemaal zijn

8. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hier bij de eerste ook een horde van mensen. Ik ben ingeleid en het duurde allemaal erg lang. Heb een ruggeprik gekregen, anesthesist heeft alleen de prik gezet en heb ik niet weer gezien. Voor de rest heb ik drie ploegen voorbij zien komen, ook een co-assistent. Het boeide mij op dat moment ook echt niet.

Maar eh... het is vandaag 6 juni, ben benieuwd hoe het met je is.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    bij mijn eerste bevallig (med. indicatie tijdens bevalling) waren er de vk en vpk bij.
    En toevallig ook nog mijn eigen vlos die even kwam kijken. (en natuurlijk mijn man)
    Tijdens de bevalling wel 2 gyns en een andere verpleegkundige en anesthesist gezien.

Bij de 2e bevalling waren (bij de geboorte) 2 verpleegkundigen, de gyn en de verloskundige aanwezig, en allemaal nodig:(
    De bevalling begon ;s nachts en ze is om half 8 geboren, dus geen wisseling van de dienst gezien. alleen de verpleegkundigen werden om 800 gewisseld;)

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    alleen mn man en vk, de kraamhulp was te laat want binnen 8 minuten was ze er al ;)

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Bij mij waren er een verpleegkundige, verloskundige en op het laatst ook een gynaecoloog bij.
    Ik wilde ook geen personeel in opleiding e.d. (alle respect) en dat heb ik in een geboorteplan aangegeven. In het begin stond er dus een meisje bij dat verpleegkundige in opleiding was, dat zag ik heel vluchtig tussen de weeën door op haar naamkaartje. NooNooman is toen even naar de andere verpleegkundige gelopen en heeft gevraagd of ze toevallig mijn geboorteplan al hadden gelezen ;) Dat meisje is daarna ook niet meer terug gekomen.

12. Jits27

Jits27 Lid

2 dec 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in het St. Antoniusziekenhuis in Nieuwegein bevallen. Er was een arts-assistent en een verpleegkundige aanwezig tijdens mijn bevalling. En heel kort een anesthesist voor de ruggenprik. En natuurlijk mijn man. Ik kwam om 12 uur 's nachts in het ziekenhuis aan en rond half 8 's ochtends werd de verpleegkundige afgelost door een ander. Tijdens het persen had ik daarom een ander. De arts-assistent bleef wat langer zodat ze mijn bevalling af kon maken.

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    bij mijn bevalling (poliklinisch) waren mijn man, mijn vk, de kraamhulp en een studente aanwezig.

15min voor de geboorte werd mijn vk afgelost door een andere vk, vond het wel jammer dat mijn eigen vk het niet af heeft kunnen maken, ma de andere vk was ook erg lief! Ze hebben me steeds gevraagd of de studente ook even mocht toucheren en vond dat niet prettig, niet omdat ze een studente was, ma gewoon omdat ik het toucheren erg vervelend en best pijnlijk vond. Verder was de studente super lief voor me en heeft naast mijn bed gestaan en me aangemoedigd en zorgde steeds voor verfrissing met een washandje. Ik vond het erg prettig dat er niet te veel volk bij was, ma heb het zeker niet als onprettig ervaren dat er een studente bij was:)

14. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Uhm... ik geloof 9 a 10

In ieder geval:

Man, gynaecoloog, arts-assistent, kinderarts + assistent, man die foto's maakte, anesthesist, persoon die baby overdroeg aan kinderarts én ik dacht ook nog verpleegkundigen.

Was dan ook een vroeggeboorte ivm PE/HELLP en keizerssnede.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mijn bevalling (ingeleid en ruggeprik) stonden er tijdens de uitdrijving de gyn., de arts-assistent, een verpleegkundige en mij man aan mijn bed. Een co-assistent heb ik tijdens mijn controles wel gezien, maar tijdens de bevalling niet. Geloof dat ze daar al een beetje rekening mee houden. De arts-assistenten (heb 18 uur over de bevalling gedaan en 3 arts-assistenten gehad die dag) waren over het algemeen erg kundig en lief. Ze doen de hele dag alleen maar bevallingen als ze 'verloskamerdienst' hebben, voelde me totaal geen proefkonijn ondanks dat zij officieel ook nog in opleiding zijn.

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb een thuisbevalling gehad, dus denk dat er dan ook minder mensen bij zijn. Maar mijn vk had ook een stagaire bij zich, had vooraf aan gegeven dat ik dat niet wilde bij de bevalling en ze kwamen eigenlijk ook alleen even kijken of ik al onsluiting had. Ik bleek al op 7 cm te zitten er was niet veel tijd meer dus de stagaire is er ook bij geweest maar achteraf was ik daar ook erg blij mee! Ik wilde niet dat ze op me ging oefenen met vliezen prikken en toucheren maar ze heeft me wel veel moed ingepraat en was heel lief! Ze heeft wel de prik gezet die de placenta moet laten geboren worden maar dat ging allemaal goed.. De vk was er dus bij, haar stagaire, kraamverzorgster en mijn vriend.

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Poeh even denken, ik was 's ochtends al om 07.0 uur in het ziekenhuis om ingeleid te worden dus heb heel wat mensen aan en om mijn bed gehad tot ze geboren is (21.15 uur). 's ochtends met infuus prikken en toucheren etc. was er een co assistente bij. Ik dacht als ze maar niet 2 x gaan toucheren maar dat was niet zo gelukkig. Zij heeft me een tijdje goed door de heftige weeen heen gepraat en meegepuft.

Ik heb ook een ruggenprik gehad maar daar moest ik voor naar een andere afdeling en die man zette de prik en ik ging weer terug naar de verloskamer.

Tijdens de uitdrijving was de gynaecoloog, arts-assistent, verpleegster, mijn verloskundige en haar stagaire en uiteraard mijn man aanwezig.

Mijn verloskundige kwam kijken of de kleine er al was na haar dienst (want ik was medisch) en stagaire was erbij. Meisje werd lijkbleek op een gegeven moment(ze zag precies de knip en vacuumverlossing).

In ieder geval als je voor de tijd aan mij had gevraagd had ik al die mensen er niet bij gewild maar op dat moment hadden ze het hele Voetbalstadion in mijn kamer kunnen zetten het boeide me echt niet ik wilde alleen maar mijn kind eruit. :D

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tijdens de arbeid telkens 1 vroedvrouw, die werd wel afgelost om 6u 's morgens en 14u 's middags (einde van hun dienst). Tijdens de bevalling 2 vroedvrouwen (eentje om het hoofdje te draaien en eentje die op m'n buik duwde) en in laatste instantie is de gyn er dringend bijgeroepen. De ka was er ook toen ons zoontje geboren is, maar die heb ik niet zien aankomen ;)

(manlief is er ook de hele tijd bij geweest hoor :))

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had aangegeven dat er best een stagiaire meemocht, zowel voor de vk als voor de kraamzorg (ben thuis bevallen), maar beide keren kwamen die niet.

Eerste keer bevallen met vk en kraamverzorgende, tweede keer met alleen vk (en het had maar 10 minuten gescheeld of zelfs zij was er niet bij geweest...). Zij waren er eigenlijk alleen gedurende het persen, voor de rest wel 1 of 2 controles gehad tijdens de weeën maar daarna was ik weer gewoon alleen met m'n vriend.

In het zkh, zeker met een medische indicatie is het natuurlijk een ander verhaal. Probeer je ervoor af te sluiten, focus je op die begeleider(s) die je vertrouwt en prettig vindt. De rest is er voor jou gewoon niet!
    Ik vind het heel belangrijk dat studenten en co's de gelegenheid krijgen hun vak te leren. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er gewoon niet op zit te wachten om een paar onervaren handen aan je lijf te krijgen, of extra ogen die op jou gericht zijn. Iedereen is daarin anders en die ruimte moet je ook krijgen!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier een arts-assistent, 2 verpleegkundige en toen de gyn in huis was kwam die langs, omdat ik al een uur aan het persen was en het niet op schoot (kleine man was een sterrenkijkertje).
    Dus uiteindelijk 4 man. Het maakte me echt niet uit op dat moment. Als die kleine er maar was.

Deel Deze Pagina