Welke vitamines slikken bij lage AMH?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mariska11, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn AMH-waarde is niet al te best en daar valt helaas niet zoveel aan te doen. Wel kan je volgens mij proberen om de algehele lichaamsveroudering iets te remmen, maar lukt dat ook met gewone vitamines?
    Ik weet dat er in Gent en DD DHEA wordt voorgeschreven, maar aangezien ik dat niet zomaar durf te proberen wil ik eerst eens starten met vitamines. Nu kwam ik van PharmaNord een 'Bio-Antioxidant, Multi hooggedoseerd' tegen (zie link) Pharma Nord Bio-Antioxidant Multi - - Drogisterij.net
    Iemand enig idee of deze samenstelling een positieve uitwerking zou kunnen hebben?

Of hebben jullie nog andere tips?

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

Jul 20, 2012
    458
    0
    16
    Female
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    IK heb er verder niet echt ervaring mee, maar ik ben aan de DHEA (op voorschrift van de fertiliteitsarts). Mij is verder geadviseerd om Vit. D en Omega 3 erbij in te nemen. Omdat ik DHEA neem, moest ik bloedafname doen en toen is gebleken dat ik een ernstig tekort heb aan Vit. D (wat dus zeer belangrijk is bij een ivf traject), terwijl ik helemaal geen "klachten" heb van dit tekort. Dus zijn wij in ieder geval bezig om de Vit. D al omhoog te krikken. Omega 3 (visolie) is overal goed voor, dus dit kan ook geen kwaad om te nemen.

Welke AMH waarde is bij jou eruit gekomen ? ik zit op 0.24 wat dus al naar overgang neigt. Morgen heb ik een uitgangsecho en als we mogen starten volgende week, kan ik evt. wel de resultaten al wat beter bekijken. Hopelijk doet DHEA zijn naam eer aan en helpt het om wat betere eicellen te krijgen. Aantal is niet belangrijk, als de kwaliteit maar goed is, daar gaan we voor !

3. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Ik zit ook in DD voor mijn lage amh (0.92).
    Ik heb voorgeschreven gekregen:
    * Omega 3: 1000 mg per dag
    * VSM mama zwangerschapvitamines 1 per dag
    * Vitamine D3: 2000 IE per dag
    * DHEA: 50 mg per dag.

Geen idee of antioxidanten ook zouden kunne helpen. Heb ik eigenlijk nooit eerder gehoord.

Ik ben van mening dat de ziekenhuizen in NL nauwelijks aandacht besteden aan een laag amh. Ik zou je dan ook zeker adviseren om naar Belgie of Dusseldorf te gaan mocht het tot ivf komen. Zelf had ik gewild dat ik niet twee jaar verspild zou hebben in NL.

Let op dat er zo min mogelijk Vit. C in je preparaten zitten. Vit c verhoogd je weerstand en kan een eventuele innesteling teniet doen.

Share This Page