hoeveel pillentjes slik jij tijdens je zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gimena, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    #21 Poeh30, 27 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2009
    Ik slik van de Kruidvat eigen merk vitaal zwanger, zijn vitaminetabletten en van VSM visolie capsules voor de zwangere vrouw en van elk elke morgen eentje en eet verder geen dingen die ze afraden en probeer gezond te eten door op mijn fruit en groente te letten, maar zoetigheid gaat er nu ook goed in hahahaha....al valt het nog mee met wat ik aangekomen ben. Zit zaterdag op 40 weken en ben nu 11 kilo aangekomen, maar merk het meer aan mijn buik en volgens mij zijn mijn billen iets gegroeid hahahaha, maar voor de rest valt het nog wel mee denk ik, geloof ik. Ach gaat er straks wel weer vanaf als de kleine is geboren, maar dan wel op een gezonde en veilige manier wat jullie hé. 8)

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik slik Centrum Materna omdat ik naast mijn zwangerschap ook nog bv geef.

Ik ben overigens heel tevreden over de "Etos zwanger zijn" capsules, die heb ik mijn vorige zwangerschap ook geslikt. Ze zijn wel groot inderdaad :$, maar ik vond ze wel fijn.

Helaas woon ik in een gat in een dal, en moet ik naar een grote stad voor een Etos , driekwartier hier vandaan, dussuh, vandaar dat ik nu Centrum gebruik.

3. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik slik al vanaf 2,5 maand Centrum Materna + DHA en Vitamine C tabletjes. Daarvoor nam ik Dagravit mama & baby.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik slik allerlei voorgeschreven pilletjes:
    - foliumzuur (5 mg) ivm tweelingzwangerschap
    - ijzertabletten
    - omeprazol (losec) tegen brandend maagzuur & misselijkheid

En tot voor kort nog op eigen initiatief mama & baby; en Rennies/Gaviscon/Maalox natuurlijk, want 't maagzuur is er na de maaltijden nog steeds.. ;)

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik slik helemaal niets... behalve dan in het begin foliumzuur!

Zorg wel dat ik voldoende vette vis binnenkrijg (maar aangezien dat sowieso altijd al bovenaan mijn favo lijst staat van voedsel... lekker visje, hoef ik daar geen moeite voor te doen). En eet sowieso gevarieerd. Laatst weer een test gehad, alles is picobello in orde, ijzer is goed, alle andere bloedwaardes ook. Kleine groeit ook volgens het boekje volgens de pretecho die ik vorige week had... dus het zal allemaal wel goed zitten!

6. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    davitamon femnatal (heet nu anders)
    visolie capsules
    verder niks ik merk als me pilletje niet heb gehad me misselijk voel en heel moe.

liefs,

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik slik alleen "Etos zwanger zijn".
    als mijn eten erin blijft zitten, en ik kan eten, probeer ik wel zo gevarieerd mogelijk te eten.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik slik femnatal van davitamon maar dat heet sinds kort anders. Dit doe ik eigenlijk alleen omdat ik écht geen fruiteter maar probeer wel zo gevarieerd mogelijk te eten e.d.
    Verder pak ik ook vaker een gaviscon voor het maagzuur, rennies helpen niet bij mij.

9. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ik slik helemaal niks, behalve in t begin foliumzuur, en mn bloedwaardes zijn goed:)
    eet wel heel gevarieerd en veel gezonder dan voor mn zwangerschap!

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik slik "Etos zwanger zijn" 1 capsule per dag, 1 capsule visolie (op advies van de VK) van Etos, volgens de VK zijn de huismerken net zo goed en beter voor je portomonnee. Ik neem ook nog extra vitamine C.

11. Angelina

Angelina Niet meer actief

Waarom slikken sommige dames ook nog extra vitamine C als ik vragen mag? Er zit toch voldoende in de multivitamines? Heeft dat een speciale reden?

Huismus waarom adviseert je VK 1 capsule visolie?

Gewoon nieuwsgierig :)

12. gimena

gimena Niet meer actief

ik slik het extra voor me blaas! deed ik voor dat ik zwanger was ook!
    anders krijg ik heel snel een blaas onstekking!
    al drink ik voldoende!
    maar de vitamine c die in de Dagravit is te laag voor mijn!

13. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik slik Dagravit mama en baby.
    Verder homeopatische pilletjes tegen hooikoorts en heb ik van de dokter een puf voor de longen tegen allergiën voor pollen en huisstofmijt e.d. Het zal wel helpen, maar ik snotter nog steeds flink en ik ben het nog steeds niet eens met de diagnose hooikoorts. Volgens mij zit er ook een stukje verkoudheid bij.
    Daarom ben ik ook weer begonnen met de vitaminepillen. Die heb ik in het begin ook geslikt voor het foliumzuur en nu gewoon voor de extra weerstand. Baadt het niet, het schaadt ook niet.
    Verder natuurlijk gewoon gezond en gevarieerd eten.

14. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik slik elke dag die twee capsules van etos zwanger zijn, die waar jij zo misselijk van werd, :D ik heb er dus totaal geen last van en slik ze met gemak door. Ik merk wel dat ik er een beetje een smaakje van in mijn mond krijg, maar na een half uurtje is dat meestal weg. Ik vind het prettig dat daar naast alle vitaminen, ook visolie in verwerkt zit, wat weer extra goed is voor de kleine.
    Ik zorg verder dat ik genoeg groenten en fruit binnen krijg en vezelrijk voedsel. Verder slik ik niks.
    De hele zwangerschap nog geen één paracetamolletje! :D Gelukkig ook niet echt nodig gehad hoor.
    Zo zie je maar, dat iedereen weer met iets anders beter werkt.

15. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Omega 3, Multivita voor zwangere vrouwen, Floradix (superspul!!!) en om de dag B12. Verder goed eten, veel zuivel en niet te veel fruit (met name watermeloen, druiven en babaan niet).

Denk trouwens dat elke vlos er anders over denkt en het erg afhangt van de vrouw en haar lichaam wat er nodig is aan extra's.

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    waarom geen banaan als ik vragen mag?
    ik eet wel af en toe banaan.. is daar iets mis mee dan? :$

17. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    nee hoor, het zijn alleen suikerbommetjes en daar groeit je baby heel hard van. verder helemaal niets mis mee, geen zorgen!!!

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik slikte tijdens de zwangerschap:
    - vitamine C
    - foliumzuur
    Deze 2 heb ik later ingeruild voor
    - Etos mama
    - ijzertabletten

Moet je wel eerlijk zeggen dat het me niet lukte dit echt elke dag te doen. Die ijzertabletten moest ik bij elke maaltijd 1 nemen. Vergat er denk ik elke dag wel 1.

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oh, hahahahaha, dat verklaart misschien - die bananen - dat onze baby al heel groot/zwaar werd geschat (3 kilo bij 34 weken zw.!)

20. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    zou best mee kunnen spelen, take it easy on the bananas zou ik zeggen ;)

Deel Deze Pagina