Wij hebben een 5 pits, heerlijk die extra ruimte op je gasfornuis. Eén ervan is een wokbrander, we wokken eigenlijk nooit maar gebruiken hem wel veel voor grote pannen (boerenkool bijvoorbeeld gaat bij ons in een grote pan) Wat ik je persoonlijk zou willen adviseren: neem een fornuis met de wokbrander aan de zijkant. Als je namelijk zo'n grote pan in het midden hebt staan, dan zit je nog te klieren met de pannen erom heen. Succes met je beslissing!
Ik heb een 5-pits, ideaal want ik kwam vaak een pit te kort met de 4-pits ondanks dat ik niet uitgebreid kook. Ook vind ik de extra ruimte voor pannen erg prettig maar ik heb wel een groot aanrecht.. ik weet niet hoe klein die van jou is maar dat vind ik toch ook wel een must.
Ik zou bij een klein aanrecht nooit nog weer 15 cm aanrecht opgeven voor een extra pit. Wij komen vaak aanrecht te kort, terwijl we een extra pit maar zelden missen. En als we het dan per ongeluk toch een keer missen, dan gebruiken we de magnetron. Je kunt namelijk groenten, aardappelen, rijst, saus e.d. ook in de magnetron koken. Zelfs vlees schijnt te lukken (zelf nog nooit geprobeerd). Ik ben zelf niet zo'n magnetron-koker, maar in geval van 'nood' doen we het wel. Gaat prima en ik proef het verschil niet of ik bijvoorbeeld doperwtjes in een pan water op het vuur heb gehad of dat ik de doperwtjes in een bakje water in de magnetron heb gezet.
dat wil ik ook, 2 ovens en zeker 5 pits misschien wel 6. nu 4, maar kom eigenlijk altijd 1 te kort (opvakantie maar een 2 pits)
Wij hebben een 6-pits gasfornuis, en ik zou neit anders meer willen, dus ik zou iig gaan voor een 5-pits, dan kun je grote pannen er ook op kwijt.
Wij hebben vier gewone pitten en een wokbrander, dus in totaal vijf pitten. Bij ons zit de wokbrander aan de linkerkant en de vier pitten rechts. De wokbrander gebruik ik dagelijks. Niet alleen voor de wok, maar ook voor de grote koekenpannen. Ik zou echt niet meer anders willen! Voorheen had ik altijd te weinig ruimte, stonden grote pannen scheef op de pitten of net op een randje te wiebelen. Erg gevaarlijk!
Ik heb 4 pitten en een bakplaat (dus eigenlijk 5, maar de bakplaat gebruik ikzelf vrij weinig... schoonmaken is een K-klusje...) Zeker nu Benjamin nog apart eet, kom ik regelmatig een pit tekort, maar als hij straks met de pot mee-eet, heb ik aan 4 pitten meestal genoeg! Wel een grote (90cm) oven hier, ideaal!
Wij hebben er nu 4, maar als het goed is komt er volgend jaar een nieuwe keuken en dan gaan we zeker voor 6 pitten, waarvan 1 wokbrander. Ik kom nu regelmatig 1 of 2 pitten tekort, dus heb ik noodgedwongen een losse elektrische kookplaat ernaast staan.
Wij hebben 4 pits en ik ben nog nooit wat tekort gekomen, maar we hebben wel 2 ovens die ooit erbij tegelijk aan staan.
Wij hebben 6 pits, en ik vind het ideaal. Mag graag in de wok koken en heb dan nog ruimte over om mijn pannen fatsoenlijk erbij te hebben. In ons vorige huis hadden we 4 pitten en dan kon ik naast de wok geen gewone pan meer gebruiken, erg lastig. Dus als je graag mag koken en je kunt de ruimte missen zou ik in ieder geval voor een 5 pits gaan.
Wij hebben 4 platen (inductie) maar wel extra groot 80 cm, zodat er meer ruimte is voor de pannen. Daarnaast hebben we een combi oven-magnetron en een combi stoomoven! En als je een stoomoven hebt, heb je nooit meer pitten te weinig want je kan er alles tegelijk ingooien en klaar is kees! Ideaal! Daarnaast behoud je veel meer vitamines in je groentes, dus het is gezonder en veeeeel lekkerder! Dan proef je pas wat groentes zijn.
Wij hebben een 4 pits kooplaat. Deze. Bekijk bijlage 211766 Wij zijn er al 2,5 jaar zeer tevreden over. Lekker de ruimte erop en veel functies.
Ik vind de ruimte tussen de pitten wel een beetje tegenvallen, maar ik denk dat dat misschien merkgebonden is.
Hier een 4-pits, omdat deze nu eenmaal in de keuken zat, maar bij een evt nieuwe keuken gaan wij zeker voor 5 pits en misschien zelfs 6 pits..lijkt me ideaal!
Wij hebben er 4, en dat is bijna altijd genoeg. Die ene keer dat je niet uitkomt kun je het eigenlijk altijd ondervangen door beter vooraf te plannen en het even anders te timen. Die 59 euro zou voor mij het probleem niet zijn (wat is dat nou, op een hele keuken), maar je geeft aan weinig aanrechtblad te hebben, die zou ik er niet voor opofferen. Ik adviseer alleen wel: kies voor voldoende ruimte tussen de pitten, zodat je niet in de knoei komt als je grote pannen (koekenpan, hapjespan) gebruikt.
Wij hebben een kleine keuken (lees 4 kastjes lang) en wij wouden ook heel graag een 5 pits, alleen paste dit niet, was simpel weg te breed voor de ruimte die we hadden (inbouw) De totale keukenlengte is hier 2.60 meter. (gasstel, stukje keukenblad, wasbak en nog een stukje keukenblad), ik heb wel gekozen voor een oven (onder het gasstel) ipv een afwasmachine. Bak regelmatig cake/cup cakejes maar vind het ook handig voor het vlees. Gewoon je vlees aanbakken en dan in de oven leggen om verder te garen (heb je weer een pitje vrij )
hier een 4 pits, kook soms best uitgebreid, maar is meer dan voldoende hoor. Ik denk dat het gewoon timing van de chef is Als je voor een fornuis met een aparte wokbrander gaat, zou ik die wel altijd aan de zijkant laten plaatsen. Ik zie wel eens 5 pits met een wokbrander in het midden, dat vind ik toch zo dom, dan kun je verder niks meer kwijt.
Wij hebben 5-pits en dan met 1 in het midden, maar nooit gekloot met pannen hoor, die van ons is breed genoeg om alles erop te zetten! Ik zou ook niet meer terug willen naar 4 pits
Het is duidelijk dat de meeste mensen een 5-pits echt veel fijner vinden. Maar natuurlijk lastig te bepalen omdat we niet weten hoeveel werkblad je nodig hebt, TS. Hoe weinig werkblad heb je eigenlijk? Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen?