koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gul83, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Hallo,

Onze zoon heeft 39,3 koorts. Wil helemaal niet meer aan de borst. Begint soms uit het niets te huilen. Dan is hij echt ontroostbaar. Heb wat water aangeboden maar hij drinkt weinig. Heeft ook een spuitluier gehad (heeft sinds bijvoeding geen spuitluiers meer). Volgens schoonma heeft hij 's morgens ook overgegeven. Ik zie dat het bij de bovenste voortanden een beetje is opgezwollen. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Zouden het de tanden kunnen zijn of wijst dit allemaal op wat anders? Ik weet niet of ik nu de dokter moet bellen :(:(
    Heb net maar een paracetemolletje gegeven. Hoop dat de koorts minder wordt.

2. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik denk dat er tandjes doorkomen (zijn het de 1e?).
    Maar... Volg je gevoel! Als je er niet goed bij voelt, zou ik zeker ven de hap bellen. Ik denk alleen dat zij (nu nog) niet veel voor je kunnen doen.
    Even kijken hoe hij de nacht doorkomt en of hij morgen nog koorts heeft. Pcm geef ik niet zo snel... Koorts hebben ze niet voor niets, dek ik altijd.

3. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Hij heeft al twee tandjes maar daar heeft hij geen last van gehad. Nu komen de boven tandjes. Hij ligt wel te slapen maar kreunt af en toe. Pcm geef ik ook niet vaak maar hoop dat hij een beetje slaapt omdat hij volgens schoonma overdag bijna niet heeft geslapen.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als je het niet vertrouwd altijd even na laten kijken.

En begin anders eerst toch maar even met een paracetamol. Misschien heeft die wel oorpijn of wat en dan is paracetamol niet alleen voor de koorts maar ook voor pijn.

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    De boventandjes waren hier echt drama.. dus dat kan het heel goed zijn..:(

Wij hebben laatst ook een ziek meisje gehad en de hap had toen juist geadviseerd om een zetpil te geven.. Dus ik zou dat zeker doen voor de nachten hoor! En als hij er veel last van heeft..

Hoe is de nacht gegaan?

Sterkte met je zoontje.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh dit klinkt juist heel erg als tandjes. Zeker als zn tandvlees is opgezwollen en hij opeens een spuitluier had.

In principe hoef je pas de dokter te bellen als je kindje 3 dagen koorts heeft en minder dan de helft van zn drinken drinkt. Ik zou zoveel mogelijk vocht aanbieden. Extra fruit, extra sap, mssn wat koude melk. Paracetamol geven tegen de pijn en smeer zijn tandvlees in met Dentinox of druppel met VSM Chamodent en een bijtspeeltje geven. En dan nog even aankijken. Als dit morgenavond nog steeds is, zou ik donderdagochtend de huisarts bellen. Of als de koorts erg hoog wordt, dan eerder bellen.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Koorts, spuitluier én overgeven, dan denk ik aan een buikgriepje. Misschien ook nog in combinatie met tandjes; da's wel zielig ivm pijn.

In principe is dat niet erg, zolang hij wel íets drinkt. Als hij nog plast en alert is, hoef je niet veel meer te doen dan regelmatig wat BV (en troost) aanbieden. Als een van beide niet meer het geval is, of als het langer dan een dag of 2 a 3 duurt, dan zou ik de HA bellen.
    Eventueel kun je wat ORS geven, mocht je je zorgen maken over uitdroging.

Met sap zou ik een beetje oppassen, dat is al gauw te zuur voor een pijnlijke maag. Maar water en BV zijn prima. Eten hoeft niet, behalve als hij daar wel zin in heeft. Hou het wel een beetje licht verteerbaar.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zou gewoon paracetamol geven! Denk niet dat het alleen van tandjes is (krijgen ze geen koorts van volgens de ka)..

Er heerst inderdaad wel vanalles, onze dochter heeft twee weken geleden darmvirus gehad (in combi met nierbekkenontsteking) en nu heeft ze verkoudheidsvirus en de zesde ziekte...

Ik geef bij 38,5 al paracetamol ivm historie van koortsstuipen..

9. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb hem vandaag ook een paracetemolletje gegeven. 's morgens had hij weer 39,1 koorts ben dus maar thuis gebleven. Hij heeft wel goed geslapen en wel wat gedronken. Vooral bv ging wel goed gelukkig. Maar tussen het slapen door was het echt een drama. Ik heb hem nog nooit zo meegemaakt. Hij wou alleen maar rond gedragen worden en huilde constant. Echt zo sneu. Hij had de hele dag rode opgezwollen ogen door het huilen. Heb maar de Ha gebeld. Moest morgen nog even aankijken als hij morgen ochtend ook 39 graden koorts heeft moet ik er naar toe. Ik hoop maar dat we niet naar de dokter hoeven.

10. fafje

fafje Niet meer actief

mijn huisarts vertele me dat tandjes geen koorts geven hoger dan 38,5....

wie weet een griepje wellicht buikgriepje...pcm geef ik alleen als hij zich ehct super rot voelt...en sowieso voor de nahct, kan ie rustig slapen..niet te warm kleden en even naar buitne is goed! beterschap

Deel Deze Pagina