8 weken sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wie heeft er ervaring met het 8 weken sprongetje? Nou houd ik me niet straks vast aan boeken of iets dergelijks, maar ik denk dat Lucas zo'n sprongetje heeft. Hij is 10 dagen te laat geboren, dus is
    nu eigenlijk ongeveer 8 weken (mentaal gezien).

Dit zijn de dingen waar we nu tegenop lopen, herkenbaar voor jullie?

- Sinds 2 dagen wil hij ineens om de 3 uur een fles, waardoor ik niet uit kom met mijn voedingen. Hij krijgt nu vaak een fles extra...
    - Sinds vandaag huilt hij veel meer. Vanaf vanmorgen tot half 8 vanavond heeft hij gejengeld. Steeds even slapen, wakker, huilen, moeilijk te troosten...
    - hij is lichamelijk veel drukker met zijn armpjes en beetjes, wat overigens erg leuk is om te zien! :D
    - begint steeds meer om zich heen te kijken en te reageren op dingen met bijvoorbeeld geluidjes te maken.

Hoe lang duurt dit sprongetje ongeveer?? En kunnen we nog iets voor ons manneke doen, behalve hem troosten en zoveel mogelijk meegaan in zijn ritme??

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier gingen ook vooral de eerste sprongetjes gepaard met vaker willen drinken, meer (nog meer ;)) huilen en slechter slapen.
    Het duurde meestal een paar dagen tot hooguit een week.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    haha veel plezier de komende dagen ;) hij heeft de 8 weken sprong ZEKERWETEN te pakken! gewoon aan toegeven, gaat vanzelf weer allemaal over. ritme en alles pakt hij dadelijk gewoon weer zelf op. echt gewoon helemaal met hem in mee gaan ;) succes!

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    fijn dat er wat herkenning is! We hadden al besloten hem maar gewoon te volgen, alleen met de flesvoeding vind ik het lastig want hij wil de hele dag wel drinken, alleen ik mag niet over de liter heen....

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik geef sinds kort pas flesvoeding dus ik heb geen antwoord voor je...ga ook even meelezen want de sprongetjes zullen zich hier ook nog gaan aandienen! misschien wat aanvullen met water?

6. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hier ook dat sprongetje...ppfff! :D
    Maar inderdaad ook de vraag hoe doen met flesvoeding, dus ik lees even mee.
    Hij heeft gisteren ruim 900 cc gedronken, kan toch eigenlijk niet goed zijn, of ook gewoon in mee gaan...tja moeilijk!;)

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi!!

Over de maximum flesvoeding, ik zou zelf niet heel moeilijk doen(heb ik ook nooit gedaan, altijt aan toegegeven en het kwam altijd vanzelf weer goed)!

Je kan bij een extra flesje een beetje foppen door er een schepje minder in te doen(het gaat om de 30 schepjes) maar als je kindje een week lang elke dag wat meer drinkt is dit echt geen ramp. Als je kindje meer blijft vragen is het handig om eens naar andere voeding te gaan kijken. Maar voor de duur van een sprongetje.. Ach.. Nee ik zou lekker meegaan en op je kindje vertrouwen, het komt vanzelf weer goed!

Mommytobe4 vindt dit leuk.
  8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb hier wel een goede oplossing voor tijdelijk gevonden! Ik kwam met mijn een na laatste fles steeds rond 17-18 uur uit, te vroeg om door te gaan naar 23 uur,
    wat ik nu doe is na het badje (doen we om de dag rond half 7) nog een klein flesje geven, als soort van toetje. Hij krijgt dan een flesje van 60/2 en daarna leggen we hem in bed. Meestal redt hij het dan wel.
    Op de dagen dat hij niet in bad gaat, geven we hem meestal bij de een na laatste fles ook 150/5 ipv 120/4.

Gisteren heeft hij echt zoveel gehuild en bijna niet geslapen. Vandaag gaat het al iets beter (afkloppen hahaha). Hij heeft in ieder geval geslapen vanaf 11.15 en slaapt nu nog....

Deel Deze Pagina