borstvoeding als ik zelf ziek ben?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rosao, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Ik geef mijn zoontje nu ongeveer 50/50 bv en fv omdat ik bv aan het afbouwen ben. Nu heb ik alleen het gevoel dat ik ziek aan het worden ben, beetje zo'n koortsig gevoel en heb het ook koud enzo (heb nog geen koorts, heb gemeten met de oorthermometer). Mag mijn kindje dan wel mijn bv drinken? Ik vraag me dus af of ie daar dan niet zelf ziek van wordt.

Groetjes Rosa

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ja hoor, je mag gewoon doorvoeden als je ziek bent. Kan wel zijn dat de productie wat terugloopt maar dat is ook wel weer op te krikken.

Kan het misschien zijn dat je te snel afbouwt en daardoor misschien wat grieperig wordt... ik voel me ook altijd vervelend als ik een verstopt melkkanaaltje heb en van een borstontsteking kan je ook flink ziek zijn. Heb je een pijnlijke plek in 1 van je borsten? Kan ook gewoon een griepje zijn hoor maar helemaal omdat je zegt dat je aan het afbouwen bent..

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dank voor je snelle antwoord!

Op zich heb ik geen last van mijn borsten, geen pijnlijke of harde plekken oid. Ik geef ook gekolfde bv omdat het aan de borst wat moeilijk ging. Ik kolf nu een ruime week 3 keer per dag en krijg dan nog tussen 600 en 800 cc melk, ik kolf ook altijd goed leeg. Als ik merk dat ik minder ga aan maken ga ik naar 2 keer kolven. Gaat dus redelijk geleidelijk.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dan zal het gewoon een kwestie zijn van uitzieken... zwanger zijn en bevallen is niet al te best voor je afweersysteem. Ik ben practisch nooit ziek alleen beide keren de eerste maanden na de bevalling was ik regelmatig een paar dagen niet lekker.

Beterschap

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist nu je ziek gaat worden is jouw melk nog belangrijker dan anders voor je kindje.
    Want jij hebt een volgroeid immuunsysteem, dat al heel goed antistoffen tegen je ziekte maakt. En die antistoffen komen ook in je melk. Op die manier wordt je kindje beschermd. Ik zou nu dus geen melk uit voorraad geven, maar puur en alleen verse melk, zodat je kindje ten volle van jouw bescherming profiteert.
    Mocht hij toch ziek worden, probeer dan tijdelijk wat meer moedermelk en minder kv te geven, zodat hij sneller beter kan worden.

Deel Deze Pagina