Mijn zoontje poept 1-3 x per dag. Wel periodes dat elke luier een poepluier is, maar dat heeft vaak met tanden/kiezen te maken. Maar jouw zoontje heeft hier misschien geen last meer van. De ontlasting wisselt heel erg van breiig naar geitenkeutels. Zou je zoontje last kunnen hebben van overloopdiarree?
Hier is eigenlijk elke luier een poepluier, soms 1 luier niet ( meestal die na de nacht). En altijd breiig, nooit een keutel. Overloopdiarree werd hier ook al eens genoemd, maar hij heeft t eigenlijk altijd al gehad. ook flinke hoeveelheden. Hij lijkt geen buikpijn te hebben en eet goed. Geen bolle buik. Misschien dat ik er toch eens mee naar de huisarts ga?
Onze dochter is net zo oud als jouw zoontje, en poept 1-2x per dag. 1e keer gewoon een drolletje en een eventuele 2e keer een beetje breiig. Volgens mij is er niet zo lang geleden een topic over geweest bij peuters/kleuters. Hadden de kindjes dezelfde 'klachten' als jouw zoontje, en bleek dat idd obstipatie te zijn. Zal even kijken of ik het topic kan vinden..
Mijn zoontje is ook van feb 09 en hij poept vrijwel altijd 1x per dag. Soms slaat ie een dagje over. Zijn poep is wel altijd wat breiig, heel soms een dikker drolletje.
Hier ook altijd breiige poep? Wel maar 1 a 2 keer op een dag. Maar eerlijk gezegd dat ik dat breiig normaal was
Ja, nou ja, dat dacht ik ook, vandaar dat ik het maar even vraag! Volgens mij is breiig ook niet echt slecht, maar hier zitten er dus ook onverteerde etensresten tussen en soms is het ook wat slijmerig en het stinkt vaak een beetje zurig? lekker praatje... Inmiddels heb ik ook wat gegoogled en herken ik wel alles wat ze zeggen over peuterdiarree. Zoals de vele poepluiers, soms met onverteerde etensresten en slijm. 's nachts geen poepluiers en verder een goed gezond en levendig kind die goed groeit. Als tips geven ze: Niet meer dan 1 liter vocht ( onze zoon drinkt vaak wel meer) Geen vruchtensappen geven ( dit doen we alleen al nauwelijks, hooguit 1 keer per dag) Genoeg vezels ( geven we ook al, roggebrood en ruim fruit) Genoeg vet ( kan wel wat meer, we geven geen volle melkprodukten en zijn ook matig met vet tijdens de bereiding van het eten. Verschillende sites adviseren eerst dit 2 weken te proberen dan zou je verbetering moeten zien. Nu zal dit bij ons niet een enorme verandering zijn, hooguit wat meer vet en het minder drinken aanbieden. Ik denk dat ik dit eerst ga proberen. Ik was al bang voor lactose intolerantie of iets dergelijks, maar dit proberen is wat minder heftig dan aan de lactosevrije produkten. Die kan ik daarna eventueel proberen. Ben benieuwd.