hoeveel pond moet het zijn??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjarrel, 24 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik was vandaag bij de verloskundige en die zei dat mijn kindje tussen de 4 en 4.5 pond zat... :|
    maar ik moet nog maar 4 weken is dit niet een beetje klein?

hoeveel moeten ze ong. zijn?
    en mijn buik is ook niet echt groot..
    maak me nu wel beetje zorgen

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ons hummeltje wordt ook ongeveer zo groot geschat en omdat ik erg weinig vruchtwater heb word ik intensief gecontroleerd... En als je je ongerust maakt gewoon nog een keer VK bellen!

3. Niet meer actief

rond de 33 week van de zwangerschap is de kleine ongeveer 4 pond.

er wordt ongeveer gezegd dat bij de geboorte een kleintje tussen de 6 pond en 8 pond weegt

elke week groeit de kleine zo'n 200 gram zo te zien moet je nog 4 weken dat zou dus 800 gram zijn bij 2 pong extra. dan zit je met 40 weken op de 6 a 7 pond netjes dus

dus een dikkerd zal het niet worden. maar via een schatting kan het 10% schelen dus de kleine kan groter zijn als ze denken.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als de VK zich echt zorgen zou maken om de grootte van je kindje had ze wel wat ondernomen hoor!
    Ik loop bij de gyn en hij heeft afgelopen vrijdag geconstateerd dat mijn baby echt te klein is.
    Standaard procedure is afwachten met intensievere controles, gelukkig loopt in mijn ZH een onderzoek waardoor ik wel ingeleidt wordt woensdag (ik had geen rust meer toen ik het hoorde...)
    Als de baby veel meer dan 10% te klein is voor de zwangerschapsduur (moet blijken uit een groeiecho) dan is het zorgelijk, zei de gyn.
    Als je je zorgen maakt, bel de VK gewoon nog n keertje op, want je hoeft niet met een hoofd vol zorgen rond te lopen!!

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    even gespiekt voor je bij week tot week ;) sssttt niet verder vertellen hoor

week 36:
    Je kleintje is nu ongeveer 45 cm lang en weegt nu ongeveer ca. 2900 gram.

dus tis wel een kleintje :)
    maar niet elk kindje is even zwaar heeft ook met jullie achtergrond te maken

mijn oeteltjes wogen 3300 , 3000 en 2680 gram bij de geboorte :)

en kleine baby's moeten er ook zijn he

zou me niet te veel zorgen maken meis je moet nog 4 weken en dan kan er nog boelveel veranderen
    en als je VK het niet vertrouwd dan grijpt ze wel in hoor mag ik aannemen

geniet nog maar even van je laatste weekjes

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik had ook 2 kleintje hoor, en zolang de vk er geen punt van maakt dan is er niets aan de hand. En kleine baby's zijn toch het liefste ;)

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    In de meeste boeken en site's staat dat het nu ongeveer 4 pond is.
    anders moet je gewoon via google an week tot week invoeren en dan krijg je heel veel info van de week dat je het nodig hebt.

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Pin je niet te vast op wat een verloskundige voelt...

Mijn schoonzusje zou ook een kindje krijgen van een kleine 4,5-5 pond. Ze heeft speciaal kleine kleertjes gekocht in een redelijk dure smaak. Mexx, Esprit, Ducky Beau enz... Want het is een eerste kindje en dan wil ze het ook iets speciaals aantrekken. Keurig alles een keer gewassen en in de commode gelegd. Helemaal klaar voor haar kleine kindje.

En dan, de bevalling begint, met een heftige weeenstorm en een half uur persen kon ze haar zoon(tje) in de armen nemen: 4050 gram schoon aan de haak. Hij heeft uiteindelijk 2 weken in maat 56 gepast.

Zelfs een echo biedt niet volop zekerheid over de grootte van een kindje, zo rond de 35 weken zit er wel 2 pond marge in, naar boven en naar onder.

Groet van Kiki

9. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik sluit me aan bij Kiki.

Ik heb zelf meerdere groeiecho's gehad en telkens werd Aiden op een pond of 7 a 8 geschat.
    UIteindelijk was hij maar krap aan 5 pond.

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De laatste 4 weken kan je kindje nog behoorlijk aankomen, doe het lekker rustig aan! Schatting is zoals iedereen al zegt nooit helemaal precies, je hebt altijd een marge naar boven of beneden.

Lotte werd geschat op 7 pond en was bijna 8 pond (3880 gram)

Deel Deze Pagina