Me kleintje heeft spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Me arme kleine man van nog geen twee weken heeft spruw. Zijn hele tong is wit en binnekant van zijn lipjes ook. We hebben vanavond de medicijnen opgehaald. Hoe snel zagen jullie verbetering? Hij spuugt nu ook steeds wat terug na zijn voeding en kreunt beetje als hij in slaap komt.

Hoop dat hij snel is minder onrustig is.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Och arm ding. Hier was de spruw erg hardnekkig.... We hebben er 5 a 6 weken mee gezeten.
    Als je niets meer ziet en merkt, echt nog een paar dagen door gaan met behandelen. De eerste keer stopten wij en kwam het meteen weer terug.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Gaf je nog steeds bv? Ik ben gestopt door dubbele borstontsteking

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter bleek niet tegen de medicijnen (nystatine) te kunnen. We moesten daar direct mee stoppen. Ik gaf nog borstvoeding dus ik ben wel doorgegaan met mezelf behandelen (dactarin) en ben gaan volledig gaan kolven, borst ging niet meer omdat ze steeds losliet en vervolgens verkeerd aanhapte.. Ze kreeg via de moedermelk wel de antistoffen binnen en uiteindelijk heeft haar lichaam het dus zelf opgelost, duurde ongeveer een weekje denk ik..

Was wel een gedoe, na iedere voeding de flessen en kolf sterilliseren.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, ik gaf borstvoeding.

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    het was hier met een paar dagen al beter.

7. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Mijn zoontje en dochtertje hebben allebei spruw gehad en wij hebben 3 kuren gedaan. Daarnaast is het belangrijk dat als kv geeft dat je de fles na elke voeding even steriliseerd. Sprum kan heel hardnekkig zijn. Je moet de nystatine goed verdelen in de mond. Dit gaat vaak het best met de pink. Zo hebben wij het ook gedaan bij de laatste kuur. Met de pink kun je het ook goed in de wang doen en pak het grondig aan.

8. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn huisarts raadde ook aan op na elke voeding een slokje water te laten drinken zodat de mond schoongespoeld werd.. Bij mn dochter werkte dat uitstekend en was et samen met het kuurtje met een week weg

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik heb vloeibaar spul?

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja is ook vloeibaar. Ik deed met een spuitje in de mond spuiten en dan met mijn pink rond gaan.

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Okay goede tip!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Je geeft nu geen bv meer?

Hoeveel voedingen geef je? Een stuk of 8 zeker nog? Het is (zeker bij bv) aan te raden om na elke voeding een beetje nystatine te gebruiken ipv 4 keer 1ml, dus 8 keer 0,5 ml.

O ja, alles wat met je borsten of met je kindje (spuug etc) in aanraking komt moet je op min. 60 graden wassen om de spruw weg te krijgen.

Deel Deze Pagina