Me arme kleine man van nog geen twee weken heeft spruw. Zijn hele tong is wit en binnekant van zijn lipjes ook. We hebben vanavond de medicijnen opgehaald. Hoe snel zagen jullie verbetering? Hij spuugt nu ook steeds wat terug na zijn voeding en kreunt beetje als hij in slaap komt. Hoop dat hij snel is minder onrustig is.
Och arm ding. Hier was de spruw erg hardnekkig.... We hebben er 5 a 6 weken mee gezeten. Als je niets meer ziet en merkt, echt nog een paar dagen door gaan met behandelen. De eerste keer stopten wij en kwam het meteen weer terug.
Mijn dochter bleek niet tegen de medicijnen (nystatine) te kunnen. We moesten daar direct mee stoppen. Ik gaf nog borstvoeding dus ik ben wel doorgegaan met mezelf behandelen (dactarin) en ben gaan volledig gaan kolven, borst ging niet meer omdat ze steeds losliet en vervolgens verkeerd aanhapte.. Ze kreeg via de moedermelk wel de antistoffen binnen en uiteindelijk heeft haar lichaam het dus zelf opgelost, duurde ongeveer een weekje denk ik.. Was wel een gedoe, na iedere voeding de flessen en kolf sterilliseren.
Mijn zoontje en dochtertje hebben allebei spruw gehad en wij hebben 3 kuren gedaan. Daarnaast is het belangrijk dat als kv geeft dat je de fles na elke voeding even steriliseerd. Sprum kan heel hardnekkig zijn. Je moet de nystatine goed verdelen in de mond. Dit gaat vaak het best met de pink. Zo hebben wij het ook gedaan bij de laatste kuur. Met de pink kun je het ook goed in de wang doen en pak het grondig aan.
mijn huisarts raadde ook aan op na elke voeding een slokje water te laten drinken zodat de mond schoongespoeld werd.. Bij mn dochter werkte dat uitstekend en was et samen met het kuurtje met een week weg
Je geeft nu geen bv meer? Hoeveel voedingen geef je? Een stuk of 8 zeker nog? Het is (zeker bij bv) aan te raden om na elke voeding een beetje nystatine te gebruiken ipv 4 keer 1ml, dus 8 keer 0,5 ml. O ja, alles wat met je borsten of met je kindje (spuug etc) in aanraking komt moet je op min. 60 graden wassen om de spruw weg te krijgen.