Hoeveel praten jullie tegen je baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik praat ook de hele dag door, grote zus ook trouwens! Die vindt dat ook heel leuk :D

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Ik praat al vanaf dag 1 met haar. Hele gesprekken voeren wij samen. Nu ze smorgens wakker word zegt ze meteen: mama auto zien? En dan gaan we samen naar de auto's uit het raam kijken.:) tijdens het verschonen vertel ik wat ik doe, hoe mooi en lief ze is, wat we die dag gaan doen, wat ze gedroomd heeft, wat mama gedroomd heeft, waar de eendjes zijn etc.:p er is geen moment stilte hier haha.

Ze vind het ook heel leuk als ik iets vertel, dan glundert ze.:) in de auto ook, ik vraag van alles aan haar en vertel heel veel. Ook met de kinderwagen in de stad, voeren we hele gesprekken en dan zie je mensen raar kijken haha:p

Dochterlief heeft ook al een hele grote woordenschat en maakt echt zinnetjes dus we communiceren ook al best goed. Ik hou er van om met haar te kletsen. Kan niet wachten tot ze ouder is, lekker samen shoppen en lunchen en heel veel kletsen.:):)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat er in het geval van dit meisje niet alleen niet TEGEN haar gesproken werd, maar ook niet OM HAAR HEEN.
    Kinderen ontwikkelen taal niet alleen door wat je tegen hen zelf zegt, maar ook uit wat ze horen om zich heen. Komt dus echt wel goed ;)

Ik ben ook niet een enorme kletser tegen m'n kinderen, maar beide meiden zijn netjes vlot met praten :)

Deel Deze Pagina