Hoeveel praten met anderhalf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firegirl, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Het is hier echt iets van de laatste maand...Het sluipt erin zeg maar ineens zeg hij allerlei worden of iig hij kan ze beter uitspreken ;) voor je het weet kletst hij de oren van je hoofd hihi

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hihih ik hoop het lijkt me zooo leuk!

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

@aaliyha. Emma begon met praten toen ze ongeveer 1 was denk ik, maar toen nog maar een paar woordjes (klaar, heitie, mama, drinken). En is nu sinds een paar weken (anderhalve maand ofzo?) dat ze echt heel veel begint te kletsen.

@Skye. Het kan dus in 1 keer snel gaan hoor! Wacht maar ;).

@tamio. Met 1 jaar al tweewoord zinnen! Wat goed zeg! Emma ging pas met 15 maand lopen en daarna begon ze meer te praten... Lijkt toch wel invloed te hebben dus haha.

@Yuki. Ben gewoon een trotse mama :D. Ik was wel erg benieuwd hoeveel ze kon zeggen en ben het op gaan schrijven. In mei was het zo'n 40 woorden en nu dus over de 70. Vind het erg leuk om die ontwikkeling te zien.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier begint het ook te komen, zo leuk! Hij kan al wat woordjes zeggen als: papa, mama, Thij (eigen naam), aai, doei, bal, koe, boe, dit, dikt (dicht), ief (lief), pie pie aaa (piet piraat), ja, nee, die die (en erbij wijzen), Tea (buurvrouw), nijn (konijnen), bad, op.

Alleen opa en oma zegt hij niet, oma moet dus nog even wachten.

5. Skye

Skye Niet meer actief

En toch is het best grappig............hoe weinig ze nog kan zeggen, toch begrijpt ze alles! Als ik zeg "geef die maar aan skye" (aan de hond) dan brengt ze zonder te aarzelen het koekje, of bal ed naar de hond. Als ik zeg "doe de deur maar dicht", dan doet ze dat ook gelijk. En "ga skye maar aaien", dan rent ze direct naar de hond voor een knuffel.......zo grappig hoe ze eigenlijk heel veel dingen gewoon weten!!

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hihi ja dat heeft mijn zoontje ook hij begrijpt al wel veel van wat zeggen maar hij zegt alleen zelf nog niks:)

7. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Heb hier meerdere cd's met kinderliedjes, allerlei soorten. Wat bijvoorbeeld erg leuk is is 'lievelingsliedjes'. Hier zijn meerdere soorten van (www.lievelingsliedjes.nl). Bij de cd's horen boekjes waar de tekst met plaatjes in staan. Mijn zoontje vind het erg leuk als ik dit boekje 'voorlees' (de ene keer zingen de andere keer lezen).

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje zegt al heel veel
    en praat ook met zinnen

hoef maar 1 woordt voor te zeggen en hij zegt het gelijk duidelijk na

heb laatst alle woordjes opgeschreven en hij zegt er 110

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Maar jou zoontje is dan ook al 2 jaar toch?

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn praat ook hij heeft hele verhalen!

kan ze alleen niet verstaan ;)

nee fynn was heel snel met lopen etc. dus heeft het praten een over geslagen en hij kan zat woorden en namen maar hij gebruikt ze niet.(mama papa bastiaan (=basia) oma opa lukky mika toby ham drinken die ja nee)

maar hij begrijp net zo als skey zei alles. als ik vraag waar is je beker gaat hij die halen etc etc

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pfff af en toe zou ik willen dattie zijn mond even houd :D hij tettert de oren van mijn kop (maar hij heeft het dan ook niet van een vreemde moet ik zeggen ;))

mensen staan versteld hoe goed hij praat. hij praat al echt met 3 woorden! zo zegt hij bv. mensen in de trein, mama kom is, ik heb gepoept (als hij in zijn pamper gepoept heeft) ik heb genoeg (als hij klaar is met eten) en zo nog een hoop, merendeel wel met 2 woorden hoor. bv zusje tut, of jamie drinken ofzo...

ook nog wel eens periodes dat hij chinees praat en wij echt zoiets hebben van wat moet je nou? :D

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie begon trouwens rond het jaar met mama en papa en toen is het heel snel gegaan! praten met 2 woorden doet hij sinds hij anderhalf was denk ik. ook kent hij de meeste dieren en hun geluiden! poes: mjauw, hond: woef, schaap beehhh krokodil wrraahh :D heel schattig! ow en wat hij ook heel goed kan zeggen is Niet doen! :D

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook zo'n kletskous die al in zinnen praat, gezellig hè

14. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha heb je ze geteld?!!

Hier praat ze ook erg veel, hoeveel woorden dat ze nu precies zegt interesseerd me niet.....

Soms mocht het ook wel wat minder...ze praat zelfs in haar slaap hahahah

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Deze heb ik ook, erg leuk en mijn dochter is ook hartstikke fan van K3.

@aaliyah: Onze dochter begon met 10 maanden met papa mama bal en poes, daarna ging het heel snel. Met 15 maanden zei ze zo'n 70 woordjes en toen ben ik ook gestopt om het bij te houden. Denk eigenlijk dat ze nu al wel over de 100 heen zit als ik bedenk wat ze de laatste tijd allemaal zegt.

Moet ook zeggen dat als ze een woord geleerd heeft ze m van ons ook moet gebruiken. Bv. toen ze tillen had gezegd en begreep, tilde we haar ook niet meer op als ze tegen onze benen aan met armpjes omhoog stond te piepen. Dan vroegen we haar, moeten we je tillen en als ze dan ja, of tillen zei tilde we haar op.

Merk dat het kindje van een kennisje bijna niet praat, omdat als die begint te piepen zijn moeder meteen alles voor hem haalt. "Piep", wil je drinken, iets lekkers, opgetild worden etc.... Kindje merkt dat dat werkt, dus waarom zou je gaan praten.

16. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    #56 WenT, 19 jul 2010
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
    Hier ook zo'n kletskous. Leuk is dat hè :D

Zat twee maanden geleden aan ongeveer 70 - 80 woordjes.
    Nu praat ze al met korte zinnetjes en ben ik de tel kwijtgeraakt.
    Enkele voorbeelden:

"Mama, Nijne pakken."
    "Doei" inclusief zwaaien.
    "Hallo" inclusief handje geven
    "Dank je wel".
    "Luier vies" (klopt dan ook).
    "Baby gevallen. Pakken !"
    "Opa ijsje pakken".
    "Zand tussen tenen".
    "Bah, vies ! Poetsen !".
    "Tandjes poetsen".
    "Mij optillen".
    "Koffie bah !" (grijns)
    "Poepie laten" inclusief grote grijns (dan heeft ze een windje gelaten en dat vindt ze prachtig ;)... Stank komt meestal vlak daarna).

Ze vraagt zelf om eten of drinken (ook wat ze dan wil) en geeft zelf aan wat ze wil doen. Boekje lezen, kleuren, met de baby spelen of in de zandbak. Ze zegt ook ja of nee op vragen en zegt sinds kort haar voor- en achternaam. En ze kent haar neefjes en nichtjes van naam.
    Klinkt allemaal wel erg wijs uit de mond van zo'n opdondertje... vooral het woordje "NEE"... dat ze dan ook heel stellig gebruikt, inclusief hoofdschudden ;)

Ben wel supertrots op haar. :D

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ja leuk is dat he.. En onze meid is ook vrij klein, dus dan ziet het er sowieso erg wijs uit. Moet zeggen dat ik het ook erg makkelijk vind.

Gisteren zei ze; 'Boem 'edaan, auw 'edaan' (ze was gevallen en had een kapotte knie..). Ook lijkt het alsof ze ineens nieuwe woordjes heeft. Van de week was ik boodschappen aan het doen met onze dochter, en ze zag aardbeien. Zegt ze; 'aardbei'. Dus ik zeg; 'hoe weet jij dat?', zegt ze; 'goed gezien!'..:D. En bij opa en oma was ze in boekjes plaatjes aan het benoemen, komen we bij een Papegaai. Ik dacht dat ze 'vogel' zou zeggen, zegt ze gewoon; 'papegaai..'??
    (ze is overigens bijna 17 maanden..).

18. firegirl

firegirl Niet meer actief

Wauw dat mag ook wel, wat een snelle prater zeg!!!

Deel Deze Pagina