Onze dochter zit al een hele tijd te rommelen tussen 2 en 1 slaapjes. Soms is ze s ochtends echt nog niet moe en doet ze dus maar 1 slaapje op een dag. Alleen duurt dit slaapje dan maar 1.5 uur (Bij 2 keer slapen is het 2 keer 1.5 uur) Dit is natuurlijk veel te kort.... Ze is dan ook de rest van de middag sacherijnig. Haar laten liggen na die 1.5 uur doen we, maar dan ligt (nou ja, staat en zit) ze gewoon een tijd te spelen en de tent af te breken (op een gezellige manier hoor ). Slapen doet ze dus niet. Ik zou willen dat het middagslaapje dan lang wordt en dat ze de rest van de dag gezellig is. Iemand tips??? Groetjes shampoo
Hier was het ook een paar dagen rommeliger met het overgaan, ik denk ook dat ze zelf weer even terug in het ritme moeten komen. Ik ben in het begin even naast haar bedje gaan zitten met haar rug naar mij toe. Dan viel ze weer rustig terug in slaap. Na een paar dagen pakte ze zelf op en sliep weer 3 a 3 1/2 uur achter elkaar. Volgens mij is het ook een normaal verschijnsel bij het overgaan van de slaapjes.
ik denk niet dat je dat in de hand hebt..je kunt haar niet dwingen om te slapen. maddi doet dat nu ook. de ene keer 2 slaapjes en soms ook maar 1. maar wat geeft het. als hij moe is gefet hij dat zelf aan, ikkan hem wel in bed stoppen omdat ik perse wil dat hij 2 slaapjes doet maar dat werkt toch niet. lijkt dan alsof hij op straf zit. ik zou me er niet te druk over maken als die kleintjes moe worden geven ze dat zelf aan je zou anders kunnen proberen haar op andere tijdstippen naar bed te brengen. mischien wilt dat wel helpen?
Hoi shampoo, Ik denk dat dat iets is wat je echt niet in de hand hebt (helaas). Maar redt ze het wel goed met 1 slaapje van 1,5 of niet? Ons zoontje slaapt de ene dag ook langer smiddags dan de andere dag. Op zijn langst slaapt hij 2,5 uur, maar zoals vandaag sliep hij maar 5 kwartier. Hij houdt het verder wel goed vol, dus denk dat ze soms misschien even genoeg hebben aan wat minder slaap. Het zou ook kunnen dat ze nog aan het rommelen is en straks misschein wel langer slaapt mocht ze het nodig hebben
Mijn ventje is nu 14,5 maand en slaapt OF 2x OF alleen 's ochtends OF alleen 's middags. Beetje anders dan anders, maar als hij moe is mag hij altijd slapen!
Mijn meisje ging met 10 maanden over van 2 keer 2 uur naar 1 keer 2,5 uur gemiddeld. Nu is dat nog steeds zo al is het soms maar 1,5 uur en soms 3,5 uur. Ik moet zeggen dat mijn meisje 's nachts 13 a 14 uur slaapt, dus dat dat scheelt denk ik wel. Ze moeten toch ergens hun uren slaap vandaan halen. Wat misschien helpt is om haar kamertje goed donker te maken. Hier scheelt dat in ieder geval wel.
F sliep tot 1 jaar altijd 2 x. 1 x 's morgens en 1 x 's middags. Op een gegeven moment sliep hij 's ochtends goed maar wilde hij 's middags niet meer slapen. Met als geolg dat hij erg chagerijnig was 's middags. Wij hebben hem toen 's ochtends niet meer laten slapen (uitzonderigen daar gelaten natuurlijk) En 's middags lekker op tijd naar bed. Toen ging het goed en hij slaapt nog steeds 2 a 3 uur 's middags. 'S nachts slaapt hij 12 uur.
@shampoo: hoe laat gaat ze naar bed? Ik weet nog wel dat het in het begin behoorlijk gedoe was om op 1 fijn slaapje te komen. Heb erg zitten rekken. Nu gaat ze zo tussen 12 en half een naar bed en slaapt dan zeker 2,5 uur en soms zelfs 3,5 uur. Dit doet ze vanaf dat ze een jaar is. Maar heb er wel een week of drie over gedaan om zover te komen...
Bij ons ging het lange slapen vanzelf toen ik definitief overging naar één slaapje. Ik denk dat mijn zoontje onbewust dacht dat hij toch nog een tweede slaapje kreeg toen ik nog schipperde tussen één en twee slaapjes. Toen ik definitief overging heeft het nog ruim een week geduurd dat hij langer ging slapen. Nu is hij ruim twee en moet ik hem na 2,5 uur wakker maken.
Gebruikt ze een speentje? Hier een tip uit: "Lekker slapen zonder huilen". Dan bij eerste kik van wakker worden meteen weer speentje in doen en over de bol aaien.. Je kan dan bij het kamertje in de buurt blijven als hij wakker wordt. Misschien heb je er wat aan...
mijn zoontje is ietsje jonger. hij heeft in de afgelopen maanden heel slecht geslapen. maar goed, hij doet tegenwoordig meestaal een slaapje van 2,5uur. en soms in de ochtend ook een uurtje(als hij erg vroeg wakker geworden is bijvoorbeeld om rond 6 uur.) zijn middag slaap duurt een uur langer als ik hem half uurtje later in bed stopt.ik weet niet of dt bij jullie ook zo werkt.
Ze wilde vanmorgen weer niet slapen. Heb haar om 9.15 uur op bed gelegd (ze was aan het wrijven en gapen), maar wilde niet slapen. Heb haar toch laten liggen en haar om 1.00 uur eruit gehaald. Om 12.00 uur is ze naar bed gegaan (was echt helemaal kapot) en nu is ze, na 1.5 uur slapen, weer wakker. Als ze straks weer moe is dan leg ik haar op bed, maar dit late slaapje (zeg rond een uur 4) wil ze al heel lang niet meer. Dan gaat ze zelfs huilen als we haar in bed leggen, ondanks dat ze moe is. Bij de andere slaapjes huilt ze niet. Of ze nu 1, 2 of 3 slaapjes doet.... maakt me echt niet uit. Ik volg mijn dochtertje, maar als ze maar 1 slaapje wil doen en deze te kort is dan maakt ze het zo moeilijk voor zichzelf. Oja, hier maakt ze ook nachten van 12 uur achter elkaar.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor! Hier legde ik mijn knul onlangs nog rond 17.00/17.30 uur voor een uur/anderhalf uur op bed. Dan wordt het allemaal maar wat later! Moe is moe hoor en om 16.30 uur eten dat doen wij niet. Nu wil hij na 17.00 uur niet meer naar bed, is dan ook wat chagrijnig aan het eind van de middag, maar dan ga ik er altijd op uit, ga niet met zo'n jengelend kind thuis blijven met dit warme weer!