Wie ervaring met Laparoscopie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Malou1987, Mar 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Malou1987

Malou1987 Lid

Jun 13, 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii Dames,

Zoals de titel al zegt, zijn wij inmiddels ook weer een stapje verder in de MMM. Na vele maanden 'proberen' is er in december PCO bij mij vastgesteld. Vervolgens heb ik 2 maanden hormonen gehad en bleek de samenleeftest negatief te zijn. Vanmorgen naar het Ziekenhuis geweest om een afspraak te maken voor een Laparoscopie om vervolgens het IUI-traject in te gaan! Wie heeft ervaringen met de laparoscopie? En viel je het mee of tegen? Ik zie er namelijk als een berg tegenop, maar wil ook wel heel graag weten of er verder geen 'obstakels' te vinden zijn. Heel tegenstrijdig dus.

Ik hoop dat jullie mij enigszins gerust kunnen stellen.

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb er in ons traject twee gehad en beide keren viel het echt heel erg mee. Ben alleen wat beroerd geweest van de narcose, maar verder geen pijn en binnen een week was ik weer aan het werk.
    Zeker bij een diagnostische laparoscopie, dus waar ze enkel kijken of alles er OK uitziet en waarbij ze niets weghalen, hoef je geen grote problemen te verwachten. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar ik zou er niet op voorhand al van uitgaan dat jij daar ondervalt.
    Dus... geen zorg. Het komt goed!

3. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Hier ook viel het mee. Wel een beetje moe daarna maar verder niets. Was ook niet eng ofzo. Narcose vloeistof deed een beetje zeer bij m'n hand maar toen was ik heel snel weg. Je kunt er echt niet tegen vechten. Viel echt mee.

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    viel hier reuze mee. Heb wel tegelijk een LEO gehad en mijn eileiders zijn doorgespoeld. ALs ze toch bezig waren...

Heb een week echt pijn gehad, daarna ging het beter.

Had wel last van mijn longen, door het gas in mijn buik dat schoot naar de schouder...dat kan, hoeft niet! Maar als het goed is krijg je ook een recept mee voor pijnstilling....tenmisnte ikke wel toen ;)

heb trouwens ook PCO.

5. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    hoi!

Ik heb net gister mijn laparoscopie gehad. Het is me inderdaad erg meegevallen hoor. Ik was erg bang voor de narcose, maar daar heb ik helemaal geen problemen mee gehad. Ook erna niet misselijk. Wel ook de hierboven genoemde schouderpijn, maar ook dat is heel dragelijk. Nu nog wat buikpijn en een beetje een beurs gevoel en wat duf nog van de narcose. Maar al met al voel ik me best ok.
    Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Er is bij mij toch wat endometriose ontdekt, terwijl ik verwachtte dat alles goed zou zijn eigenlijk. Dus zeker niet voor niets geweest. En ze halen het ook allemaal direct weg (die plekjes).

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan (want ik bleef het ook eng vinden), maar ik zou zeggen: gewoon ervoor gaan, over je heen laten komen en het komt echt allemaal goed. Het is helemaal niet zo'n heftige ingreep.

succes!

6. Malou1987

Malou1987 Lid

Jun 13, 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal!

Fijn om te horen dat het jullie allemaal mee is gevallen. Ik wil ook wel heel graag weten of er verder geen verklevingen oid zijn.. en het is inderdaad een goed idee dat ze dan alles direct meenemen (mocht er iets zitten) De gynaecoloog verwachtte zelf niet dat er verklevingen zaten, maar dat kan hij natuurlijk alleen maar zeker weten dmv die operatie.

Vasca, Jullie zijn momenteel ongeveer net zover in de MMM dan ons! ook wij mogen na de operatie beginnen met de gestimuleerde IUI's..

Hebben ze bij jullie ook iets gezegd over jullie kansen?

Groetjess

7. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Ik heb toevallig net de dokter gesproken. Wbt de endometriose, heeft die volgens haar geen invloed gehad, daarvoor was t te mild. Wat betreft kansen van de iui zijn die gestimuleerd wel hoger dan zonder stimulatie. De operatie heeft bij mij de kansen niet verhoogd. Het feit dat de kans met hormonen hoger is ligt puur in t feit dat je dan (hopelijk) 2 eitjes hebt. Niet in dat de hormonen de kwaliteit ook verhogen ofzo. Ten zij je bms bv te dun blijft, dan helpen hormonen wel daarvoor. Maar bij mij is dat geen probleem. Ik weet niet zo goed hoe hoog de kansen nu zijn. Ik weet wel dart t helaas niet 2x zo hoog is. Ik heb dingen gelezen van ong 12-19% tegen 8-10 % ongestimuleerd. Maar het verschilt ook per ziekenhuis.
    O ja, ze zei ook dat ze vaak bij de 1e of 4e iui meeste succes hebben. Das dus omdat de 4e dan gestimuleerd is voor t eerst.

Ga jij meteen deze ronde starten? Wij gaan eerst lekker op vakantie en daarna starten.

Veel succes en hopelijk is de vierde voor ons beide raak!

Share This Page