Misschien een stomme vraag... maar ik ben erg opzoek naar een soort van enige zekerheid... voor zover dat uberhaupt te krijgen is haha... Ik heb positief getest... Nu is mijn vraag: Ik heb dus een cryo terug geplaatst gekregen 2 weken terug, de testjes zijn positief maar wel licht. Ik gebruik progynova en utrogestan... als het nu toch uit draaid op een vmk ofzo, houd de utrogestan en de progynova dan alsnog mijn menstruatie tegen? Dit is namelijk de aller eerste keer in al die 3 jaren tijd dat ik nu op 15 dagen na tp zit en dat voelt heel gek. Is er iemand die hier meer van weet hoe dit in zijn werk gaat? Zo niet dan bel ik morgen weer denk ik even het verpleegkundig spreekuur van het UMC
De Utrogestan kan je menstruatie tegenhouden, maar geeft geen licht positieve testen hoor! Dus ik zou wel gewoon doorgaan en morgen ofzo weer eens testen en kijken of ie donkerder wordt. Ik hoop het wel voor je!!
Heb je ook al eens een digitale test geprobeerd? Zo eentje die aangeeft hoeveel weken? Of durf je dat nog niet te doen? Wat duurt dat trouwens nog lang voor je eerste echo! Bij ons in het ziekenhuis krijg je de eerste echo rond de 6 weken. Jij zit rond de 9 weken toch als alles goed blijft gaan? Kun je niet vragen of je de echo wat eerder mag? Bij de meeste zkh krijg je als je in de MMM zit de eerste echo standaard rond de 6 weken namelijk. Want anders zit je nog een tijd in onzekerheid of alles wel goed is.
Miepje: Normaal word ik dwars door de utro zon 5 dagen na mn tp al ongi dus de utro houd mn ongi normaal niet tegen in ieder geval, maar de progynova daarintegen... ben bang dat dat t wel echt tegen houd vandaar ook mijn vraag. Ik gebruik het rustig door en ga komend weekend pas weer testen. In het UMC zijn ze er in ieder geval van overtuigd dat ik zwanger ben en willen ze geen bloedtest doen... grrr... snap er niets van want iedereen die ik ken mag wel voor een bloedtest komen!
Normaliter word ik ook dwars door de utro ongesteld, maar als ik progynova bijslik dan wordt dit tegengehouden. 2 redenen: Progynova houdt je bms goed dik en intact en werkt net als de pil, geeft een ontrekkingsbloeding als je ermee stopt. En utrogestan hoort je ongi tegen te houden en houdt je bms dik. Kortom, je hebt nu 2 medicijnen die alles dik en netjes houden. Pas toen ik stopte met de progynova en utro toen brak het door. Niet wat je wilde horen, maar helaas is het mij zo door de vpk uitgelegd toen. App je me het weekend even, ben namelijk niet thuis!! Knuff
O ja, ik ben ieder keer met van dir vage kv testen geprikt hoor. Moest zelfs omdat ze alles wilde vaststellen en ook kijken of het een doorgaande zwangerschap was met stijgend hcg. Was dit niet het geval kon ik stoppen met de progynova ed. Wellicht hebben ze het beleid veranderd???
Een streep is zwanger hoor dus gefeliciteerd! Gewoon de utrogestan en progynova door blijven gebruiken. Heb het ook gebruikt na mn cryo tp's. Mocht het toch misgaan dan houden ze het niet tegen want ik begon toch te vloeien bij mijn miskraam bij zeven weken, ondanks de progynova en utro.
En bij mij hielden ze het toch echt tegen . Komt er dus op neer dat het afhankelijk is van je eigen lichaam. Streep is inderdaad een streep, maar de cb digitaal was negatief en kv heel licht positief, en dan echt heel licht van wat ik voorbij zag komen. Hopelijk is het een late nesteling geweest en dus een late hcg aanmaak. Dat hoop ik enorm, want gun het je zooooo erg!!
Jeetje wat spannend zeg!Een streep is toch echt een streep zou je zeggen.Hopelijk wordt hij donkerder en houdt de zwangerschap stand! Even vraagje aan jullie:Hoeveel progynova gebruiken jullie NA terugplaatsing?En hoeveel utro?
Ik hoef maar 1 progynova tabletje te slikken.Het lijkt me zo weinig dan.... Misschien heeft het met de dikte an het baarmoederslijmvlies te maken,die was ruim 11mm. Inderdaad verder ook 3 keer 2 utro.
Hoi Flippo123,en alle andere dames natuurlijk ook. Ik heb 6 juli een cryo tp gehad van 1 C'tje..dit was overgens mijn 1ste cryo tp dus ook mijn 1ste x dat ik progynova gebruikte. Normaal wordt ik ook altijd door de urtogestan ongesteld maar nu bleef deze ook weg. Ik had eerlijk gezegt echt goede hoop dat het deze x zou lukken, en heb op wachtdag 13 een test gedaan ivm zwangerschapssymptomen en omdat ik mijn zenuwen niet meer kon inhouden . Ik heb de kv testen gedaan 2 voor 5 en deze was licht positief!!! Helaas was hij een dag later weer negatief, dit was op de testdag ook zo het geval en ben dus gestopt met de medicatie...2 dagen later kwam mijn menstruatie op gang en heb me inmiddels weer aangemeld voor de laatste cryo tp. De progynova houd dus echt je menstruatie tegen, zodra je hiermee stopt komt het pas door.. Helaas voor mij bleek de 1ste test een valse uitslag te hebben gegeven óf ik heb een vmk gehad...maar ik denk persoonlijk zelf dat het bloeden dan wel eerder was doorgezet...dus zelf denk ik dat de test een valse uitslag heeft gegeven (indrooglijntje ofzo) Ik hoop dat dit bij jou niet zo is...en idd zou ik als ik jou was een digitale test van clarebleu doen...dan weet je het echt helemaal zeker!! dan kun je zelf zien dat je ook daadwerkelijk zwanger bent....want met je eigen ogen geloof je het toch eerder als dat mensen het tegen je zeggen...toch??" Heel veel succes en ik hoop dat hij lekker positief is!!!!! Groetjes Marianne
Ff updatje... Gisteren een bloedtest gehad en deze was negatief. 6 augustus gaan we de 2e cryo tp bespreken... @Yj81 & Behappy: Ik moet 3x daags 1 tabletje progynova en 3x daags 2 utrogestan gebruiken.