Hoi allemaal, Al weken kan ik niet tot heeeeel moeilijk naar de wc (ontlasting), de laatste dagen heb ik hier ongelovelijke buikpijn van en vannacht was het echt niet te harden. Ik drink voldoende water op een dag en eet alleen bruin brood. Net heb ik 4 grote pruimen gehaald maar na 2 te hebben gegeten komt het bij mij niet meer binnen. Iemand enig idee hoeveel pruimen er nodig zijn om te helpen bij de stoelgang? Ik eet me nu liever misselijk dan nog een dag met deze pijn rond te lopen..
Gewoon over een half uurtje die andere twee opeten met een flink glas (of twee) lauw water. Denk aan je vocht, vet en vezels; drink 's ochtends meteen een flink glas lauw water, eet een flinke lepel of twee of drie lijnzaad (bv door yoghurt), gooi een extra eetlepel olijfolie door je lunch en avond eten etc.
ik nam smorgens een schaaltje yoghurt met gebroken lijnzaad en 2 pruimen er door gesneden. werkte vrij vlot.. niet binnen een paar uur maar de volgende dag ging het al iets beter. als ik mijn ontbijt niet nam kon ik ook niet naar de wc
Enkel in het begin last gehad van obstipatie, en sindsdien eet ik dagelijks 3 à 4 stukken fruit (druiven, appel, abrikoos en gele kiwi, soms mango). Geen last meer van sindsdien. Veel succes!
Pruimen zijn niet het enige dat helpt he? Dus als je ze niet lekker vind (of 4 op een dag teveel vindt) moet je vooral gewoon lekker ander fruit nemen. Dat werkt ook. Denk ook aan genoeg groente en volkorenpasta en zilvervliesrijst. En wat anderen ook zeggen: vocht en vet zijn ook belangrijk.
Ik neem buiten pruimen genoeg fruit en water op een dag en ook eet ik gevarieerd, wanneer ik gerechten heb gegeten zoals chili con carne helpt het maar voor 1 keer, niet alles en blijf ik last houden. Ik heb ook al geprobeerd om een glas lauw water te drinken op nuchtere maarlg en dan 2 kiwi's eten, ook niet echt succesvol..